pielmieni-jak?

1. Data: 2003-09-27 11:06:00

Temat: pielmieni-jak?
Od: "nazgul" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma jakiś łatwy i sprawdzony przepis na pielmieni?
Rodzina męczy mnie już od jakiegoś czasu, a ja nie bardzo wiem jak się od
tego zabrać.

1. Data: 2003-09-27 15:05:36

Temat: Re: pielmieni-jak?
Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

nazgul <k...@w...pl> wrote:

> Czy ktoś ma jakiś "atwy i sprawdzony przepis na pielmieni?
> Rodzina męczy mnie już od jakiegoś czasu, a ja nie bardzo wiem jak się od
> tego zabrać.

A jakie pielmieni cie interesuja? "Kulinarnyj slowar" wymienia po
syberyjsku ukrainsku dalekowschodnie, po uzbeckiu kaukasku i po wlosku
czyli rawioli. Natomiast Elena Molochowiec, autorka najbardziej chyba
znanej rosyjskiej ksiazki kucharskiej, taka rosyjska Monatowa, podaje
jeszcze przepisy na pielmieni z grzybami,

Najslynniejsze sa zapewne pielmieni po syberyjsku. Przepisow ich
przyrzadzenia jest mnostwo, zarowno co do .wykonania jak i podania. W
gruncie rzeczy to nasze pierogi z miesem czy moze kolduny, tyle ze co do
farszu jet zasada, ze powinien byc z dwu gatunkow miesa np. wolowego i
wieprzowego. . Ale np. Aleksandra Kropotkina kaze dac wolowine i loj
nerkowy -- jak do koldunow. A Elena Molochowiec mowi po prostu o
tlustej wolowinie.
Do miesa dodaje sie siekanej cebuli.
Na Syberii przyrzadzano zawsze mnostwo pielmieni na zapas i nadmiar
wywieszano w worku na dworze, gdzie zamarzaly i wysychaly. Mozna je bylo
brac stamtad w razie potrzeby, lub np. wziac na podroz. W podrozy
wystarczlo miec garnek i troche snieu, by je ugotowac.

Wladyslaw

1. Data: 2003-09-27 15:27:12

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nazgul napisał:
> Czy ktoś ma jakiś łatwy i sprawdzony przepis na pielmieni?
> Rodzina męczy mnie już od jakiegoś czasu, a ja nie bardzo wiem jak się od
> tego zabrać.

Skladniki
50 dkg maki
1 jajko
sol
1/4 szklanki wody
po 20 dkg wolowiny i wieprzowiny
1 cebula
2 zabki czosnku
lyzka masla
pieprz
olej do glebokiego smazenia
szlanka smietany
Przygotowanie
Make przesiac, wysypac na stolnice, nozem zrobic wglebienie wbic jajko i
dodac 1/4 lyzeczki soli oraz wlac wode. Wyrobic na gladkie ciasto i
elastyczne.
Mieso oplukac, osaczyc, zemlec z czosnkiem, dodac posiekana i
zrumieniona cebulka. Mieso wyrobic z 4-5 lyzkami wody, sola i pieprzem.
Ciasto rozwalkowac, szklanka wyciac krazki, klasc na nich kulki miesa i
zlepic w forme pieroga ofc.
Pierozki gotowac w osolonym wrzatku 5 minut od kiedy wyplyna, osaczyc i
klasc na rozgrzany olej smazac na rumiano. Podawac ze smietana.

Te skladniki maja starczyc na 8 porcji, my zjedlismy je we dwojke ;)
Przepis pochodzi z przedostatniej Przyjaciolki...nie wiem na ile to sa
pielmieni ale smakuje to dobrze ;).

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-09-27 15:39:00

Od: "nazgul" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki bardzo, ale zdaje się że taki przepis to ja też mam.
Spróbuję , może mi się uda.

1. Data: 2003-09-27 16:21:10

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nazgul napisał:
> Dzięki bardzo, ale zdaje się że taki przepis to ja też mam.
> Spróbuję , może mi się uda.

Wychodza bardzo smaczne.

--
Justyna - walkie!