pierogi ruskie, a obiad Wielkanocny?

11. Data: 2006-04-19 16:43:10

Temat: Re: pierogi ruskie, a obiad Wielkanocny?
Od: "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Marianecka" wrote in message news:e25iid$opv$1@nemesis.news.tpi.pl...
<...>
| Były to pierogi ruskie zapiekane w głębokim oleju, a następnie ostudzane.
<...>

Jestem prawie gotowa się załozyć, że nie były to pierogi ruskie w rozumieniu
takim, jakie znamy czyli ciasto jak na dowolne polskie pierogi + nadzienie
do tak zwanych ruskich ;)))) Domniemuję, że była to wariacja na temat
bielaszej, czebureków czy coś w ten deseń... na Wschodzie Europy (w
szczególności często spotykam to na rosyjskich/ukraińskich grupach/listach
dyskusyjnych) można spotkać pirożki (przez samo "i") smażone na głębokim
tłuszczu z różnymi nadzieniami (w tym i z takim podobnym do polskich
pierogów ruskich)... Ciasto do takich pirożków jest z tego co pamiętam
(osobiście nie produkuję takich) inne niż do polskich pierogów.

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

12. Data: 2006-04-19 17:35:19

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> "Marsjasz" <d...@w...pl> wrote in message

> Witam!
>
> Akurat to są polskie pierogi i tak się nazywają w Rosji...
Witam po swietach :)
wiem wiem bylem w Rosji i tamte pierogi nijak sie mialy do naszych...
(surowe mieso ryba kawior)...
najczesciej podawano do nich kwasna smietane...
Marsjasz

13. Data: 2006-04-19 18:05:48

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" napisał:

> bylem w Rosji i tamte pierogi nijak sie mialy do naszych...
> (surowe mieso ryba kawior)...

Pielmieni?

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

14. Data: 2006-04-19 18:20:11

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Pielmieni?
>
> Pozdrawiam - Aicha

dokladnie :)
Mars

15. Data: 2006-04-19 18:47:43

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Marianecka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> No więc rzeczywiście jadłam coś w pewien sposób dziwnego.
> Były to pierogi ruskie zapiekane w głębokim oleju, a następnie ostudzane.
> Polewało się to sosem śmietanowo-chrzanowym (dość ostrym), w którym były
> siekane drobno jajka i wmieszane kiełki rzeżuchy.
No to taka wersja "na bogato" i ambitnie. Jak dla mnie brzmi smakowicie i
nie widzę nic zdrożnego w podaniu takich pierogów na obiad Wielkanocny.
Dobry pieróg nie jest zły ;-)

Pozdrawiam
Magdalena

16. Data: 2006-04-19 20:03:18

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena Kmiecik <b...@s...pw.edu.pl> napisał(a):

> [...]
> pierogów ruskich)... Ciasto do takich pirożków jest z tego co pamiętam
> (osobiście nie produkuję takich) inne niż do polskich pierogów.

Ach, nawet mi nie przypominaj! Niebo w gębie! /A ciasto drożdżowe/

Ania

17. Data: 2006-04-20 09:05:18

Od: "Anna Marianecka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:e25pb8$brh$1@news.onet.pl...
> [...]
> pierogów ruskich)... Ciasto do takich pirożków jest z tego co pamiętam
> (osobiście nie produkuję takich) inne niż do polskich pierogów.

Ot, i czego sie nie przyjdzie na stare lata dowiedzieć!
Mogłoby być i tak jak piszesz Bożenko.

tutaj znalazłam przepis na czebureki
http://www.kucharz.pl/content/view/36/39/

a tutaj na bielaszy
http://mojegotowanie.onet.pl/22670,ksiazka_przepis.h
tml
i tu jest chyba to, co napisałaś o innym cieście:
"Do dużej miski wsypujemy mąkę i mieszamy z sodą oczyszczoną. Dodajemy do
tego jajka, maślankę, sypiemy trochę pieprzu i soli. Zagniatamy ciasto,
które ze względu na sodę będzie cały czas trochę mokrawe. Proszę nie
dosypywać w nieskończoność mąki bo to nic nie da. Ciasto odstawić na kilka
chwil."

A swoja drogą mogłabyś na swojej słonecznej www zamieścić linki do tych
dyskusyjnych grup rosyjskich.
Słabo, bo słabo... ale jeszcze bukwy składam, czego nie wiem, to zgaduję lub
wymyślam swoje znaczenie :-)

Pozdrawiam serdecznie
Anna

18. Data: 2006-04-20 09:38:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Marianecka" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
> dyskusyjnych grup rosyjskich.
> Słabo, bo słabo... ale jeszcze bukwy składam, czego nie wiem, to zgaduję

Uwielbiam pierogi ruskie z miętą - może być suszona, może być świeża.
Podobnie jak bździk zwany też "białym szaleństwem" do którego dodano zamiast
szczypiorku posiekanych zielonych listków mięty pieprzowej. Miętę sadzimy na
działce, własna najsmaczniejsza - zaraz po zerwaniu pachnie i smakuje
najlepiej.

19. Data: 2006-04-20 11:01:20

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):