pigulki- rigevidon

1. Data: 2003-10-21 15:27:24

Temat: pigulki- rigevidon
Od: "nat" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam! czy ktos moze napisac mi cos na temat pigulek antykoncepcyjnych
RIGEVIDON?

pozdrawiam

nat

2. Data: 2003-10-21 16:25:31

Temat: Re: pigulki- rigevidon
Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

www.PHARMINDEX.PL :D

Skład
1 opakowanie zawiera 21 tabl. lub tabl. powl. o stałym składzie: 0,15 mg
lewonorgestrelu i 0,03 mg etinylestradiolu.

Działanie
Monofazowy, doustny środek antykoncepcyjny. Etinylestradiol to praktycznie
jedyny obecnie wykorzystywany w tego typu lekach estrogen o sprawdzonym i
znikomym działaniu niepożądanym. Lewonorgestrel jest progestagenem o
szczątkowej aktywności androgennej. Zdolność do stymulowania produkcji
białka nośnikowego dla testosteronu (SHBG) i w ten sposób zmniejszenie we
krwi frakcji wolnego testosteronu, dodatkowo rekompensuje aktywność
androgenną tego związku. Gestagen ten praktycznie nie zaburza metabolizmu
węglowodanów, a w trakcie stosowania preparatu obserwowano jedynie minimalny
wpływ na zmianę stężenia frakcji HDL i LDL cholesterolu. Lek zapewnia wysoką
skuteczność antykoncepcyjną. Charakter progestagenu (w porównaniu do
trzeciej generacji gestagenów) i jego sumaryczna dawka (w porównaniu z
lekami trójfazowymi) powodują, że preparat może wykazywać nieco większe
działania metaboliczne na organizm kobiety niż wspomniane grupy preparatów.

Wskazania
Doustna antykoncepcja. W ginekologii w obfitych krwawieniach miesiączkowych
i bolesnym miesiączkowaniu.

Przeciwwskazania
Ciąża lub jej podejrzenie, okres karmienia piersią. Choroby układu
sercowo-naczyniowego: choroba wieńcowa, ciężkie schorzenia organiczne serca,
ciężkie nadciśnienie tętnicze, zaburzenia krążenia mózgowego obecne lub w
wywiadzie, choroba zakrzepowo-zatorowa i czynniki predysponujace do niej.
Podejrzenie lub rozpoznany nowotwór narządu rodnego lub inny hormonozależny.
Krwawienie z narządu rodnego o niewyjaśnionej przyczynie (możliwość
nowotworu). Rozpoznany lub podejrzewany rak sutka, rak błony śluzowej macicy
lub inny nowotwór estrogenozależny. Łagodne lub złośliwe nowotwory wątroby,
niewydolność wątroby, żółtaczka cholestatyczna w wywiadzie, idiopatyczna
żółtaczka, świąd skóry podczas ostatniej ciąży, wrodzone hiperbilirubinemie,
kamica żółciowa, zapalenie pęcherzyka żółciowego. Anemia
sierpowatokrwinkowa, porfiria, przewlekła niewydolność hemolityczna,
hiperlipidemia, cukrzyca, niedobór antytrombiny III oraz choroby gruczołów
wydzielania wewnętrznego, migrena, otoskleroza (z nasileniem podczas
ostatnich ciąż), opryszczka ciężarnych, przewlekłe zapalenie okrężnicy.

Ciąża i okres karmienia piersią
Lek jest przeciwwskazany w ciąży i okresie karmienia piersią.

Działanie niepożądane
W trakcie pierwszych 2-5 cykli mogą wystąpić plamienia/krwawienia w środku
cyklu. Wynikają one z okresu adaptacji do nowej sytuacji hormonalnej
organizmu. Objawy przy występowaniu których należy odstawić lek:
nadciśnienie tętnicze, objawy ze strony układu sercowo-naczyniowego,
zaburzenia zakrzepowo-zatorowe, zatorowość płucna, zawał mięśnia sercowego,
zaburzenia krążenia mózgowego, żółtaczka cholestatyczna, zmiany stężeń
lipidów w osoczu, ciężkie lub nietypowe bóle głowy, nietypowe migreny,
zawroty głowy, zaburzenia widzenia, gruczolak wątroby, podejrzenie
krwawienia do jamy brzusznej, mlekotok (należy wykonać badania w celu
wykluczenia gruczolaka przysadki mózgowej), guzy piersi lub macicy. Objawy
mniej poważne, przy występowaniu których nie jest konieczne odstawienie
leku: nudności, wymioty, ból głowy, tkliwość piersi, zmiany masy ciała lub
libido, nastrój depresyjny, trądzik, łojotok, hirsutyzm (nadmierne
owłosienie), ostuda (plamiste brunatne przebarwienia skóry), grzybica
pochwy, podrażnienie oka przez szkła kontaktowe.

Interakcje
Rytonawir zmniejsza skuteczność antykoncepcyjną preparatu (zmniejsza
stężenie estrogenu w osoczu). Leki przeciwdrgawkowe (karbamazepina,
fenobarbital, fenytoina, prymidon), gryzeofulwina, ryfabutyna, ryfampicyna
zmniejszają skuteczność doustnych środków antykoncepcyjnych. Antybiotyki
(ampicylina, chloramfenikol, neomycyna, penicylina V, sulfonamidy,
tetracykliny), dihydroergotamina, leki uspokajające i fenylobutazon
przypuszczalnie zmniejszają skuteczność doustnych leków antykoncepcyjnych (w
przypadku ich stosowania, należy zastosować inne niehormonalne metody
antykoncepcji). Doustne leki przeciwzakrzepowe, pochodne kumaryny lub
indandiolu (zaleca się określenie czasu protrombinowego w celu ewentualnej
modyfikacji dawki leku przeciwzakrzepowego). Trójpierścieniowe leki
przeciwdepresyjne, maprotylina, leki beta-adrenolityczne mogą powodować
wzrost ich dostępności biologicznej i nasilenie działań niepożądanych.
Doustne leki przeciwcukrzycowe, insulina mogą wzajemnie obniżać swoją
skuteczność. Leki o działaniu uszkadzającym wątrobę, szczególnie dantrolen
może zwiększać działanie uszkadzające wątrobę (zwłaszcza u kobiet powyżej 35
r.ż.). Preparat może zwiększać stężenie cyklosporyny w osoczu. Flunaryzyna
zwiększa wrażliwość tkanki gruczołu piersiowego na prolaktynę.

Dawkowanie
Przyjmowanie po raz pierwszy preparatu należy rozpoczynać pierwszego dnia
cyklu (pierwszy dzień krwawienia miesiączkowego) 1 tabl. dziennie, o stałej
porze dnia, przez 21 dni. Następnie 7 dni przerwy przed rozpoczęciem
następnego opakowania. W okresie przerwy powinno wystąpić krwawienie
odpowiadające miesiączce. Niezależnie od tego, czy się ono zakończyło, czy
jeszcze trwa, po 7 dniach przerwy należy zażyć pierwszą tabl. z następnego
opakowania. Przyjmując pierwszą tabl. w 5 dniu miesiączki, należy stosować
dodatkową metodę antykoncepcji lub wstrzemięźliwość przez cały pierwszy
cykl. Stosowania dodatkowej metody antykoncepcji można uniknąć rozpoczynając
przyjmowanie tabletek 1 dnia cyklu. W razie opuszczenia jednej tabletki,
należy ją przyjąć jak najszybciej. Zapobieganie owulacji można uważać za
przerwane, jeśli między przyjęciem dwóch tabletek upłynęło więcej niż 36 h.
Po porodzie u kobiet, które nie karmią piersią stosowanie doustnego
preparatu antykoncepcyjnego można rozpocząć pierwszego dnia pierwszej
miesiączki (przez pierwsze dwa tygodnie może on nie zapewnić działania
antykoncepcyjnego). Po poronieniu przyjmowanie tabletek należy rozpocząć
natychmiast (nie ma konieczności stosowania innych środków
antykoncepcyjnych). Przy stosowaniu preparatu w celach leczniczych stosuje
się inne, indywidualne schematy dawkowania.

Uwagi
Przed rozpoczęciem antykoncepcji hormonalnej oraz co 6 miesięcy w trakcie
jej trwania należy przeprowadzić ogólne badanie lekarskie i ginekologiczne,
badania diagnostyczne (ciśnienie tętnicze krwi, stężenie glukozy,
cholesterolu, trójglicerydów, wątrobowe próby czynnościowe, wymaz
cytologiczny z szyjki macicy oraz badanie piersi).

4. Data: 2003-10-21 16:47:55

Od: "nat" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magister" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> www.PHARMINDEX.PL :D

dziekuje, ale to samo jest na ulotce. chodzi mi raczej o jakies
doswiadczenia z tym lekiem, lub o zdanie lekarza. wczesniej stosowalam
cilesty i chcialabym wiedziec, czy pigulki rigevidon nie sa duzo gorsze od
tych poprzednich. oczywiscie pytalam swojego ginekologa, ale chcialabym
uslyszec inne opinie.

nata:)

5. Data: 2003-10-21 20:34:21

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nat" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
, czy pigulki rigevidon nie sa duzo gorsze od
> tych poprzednich. oczywiscie pytalam swojego ginekologa, ale chcialabym
> uslyszec inne opinie.

Witaj,

stosuję Cilest, wcześniej Diane, a dawno temu Rigevidon.
I nie mogę Ci polecic tych tabletek , niestety. Fatalnie czułam się każdego
ranka, miałam mdłości i zawroty głowy. Na szczęscie wytrzymałam tylko trzy
opakowania.

pozdr

cherokee

6. Data: 2003-10-21 20:45:29

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bn458a$eiv$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
każdego
> ranka, miałam mdłości i zawroty głowy. Na szczęscie wytrzymałam tylko trzy

Ja z kolei fatalnie reaguję na Cilest, za to doskonale tolerowałam pigułki
za bodajże 2 zł i 65 groszy. Tak więc nie ma reguły. I dlatego - droga nat -
niczego ciekawego o tych pigułach się nie dowiesz, póki nie zażyjesz.

Pozdr. Ewa

7. Data: 2003-10-21 22:17:07

Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nat -
> niczego ciekawego o tych pigułach się nie dowiesz, póki nie zażyjesz.

Ja rowniez nie znosilam Cilestu oraz Harmonetu. Czy te tanie za 2,65 to nie
czasem Stediril? Jako jeden z nielicznych byl (jest?) refundowany. Tez uszly
w tloku..:-) Ale najlepiej sie czuje po pigulkach trojfazowych - Milvane.
Tak wiec metoda prob i bledow...

Pozdrawiam

Kometa

8. Data: 2003-10-21 22:20:43

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kometa" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
> Ja rowniez nie znosilam Cilestu oraz Harmonetu. Czy te tanie za 2,65 to
nie
> czasem Stediril?

Bingo;)

pozdr. Ewa

9. Data: 2003-10-22 10:23:25

Od: "nat" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
nat -
> niczego ciekawego o tych pigułach się nie dowiesz, póki nie zażyjesz.

No to zazylam. Wczoraj wieczorem pierwsza. Dzisiaj rano chyba ze trzy razy
wymiotowalam. Sprobuje jeszcze raz, jezeli jutro sytuacja sie powtorzy to je
odstawie ( co gorsza chyba nie mozna odstawiac sobie pigulek ot tak, ale nie
bede sie meczyla). Ja podobnie jak Cherokee nie tolerowalam Diane, ale
mialam po nich tylko bole glowy, nigdy mdlosci. Za to Cilest byl ok, pod
jednym malym wzgledem mi tylko nie odpowiadal.

Dziekuje Wam serdecznie za odpowiedzi.

Nat

10. Data: 2003-10-22 11:20:30

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja podobnie jak Cherokee nie tolerowalam Diane, ale
> mialam po nich tylko bole glowy, nigdy mdlosci.

Zle czułam się po Rigevidonie. Po Diane byłam ociężała, to fakt, wyladowałam
w szpitalu, to fakt, ale mdłości nie miałam.

>Za to Cilest byl ok, pod
> jednym malym wzgledem mi tylko nie odpowiadal.

Przy Cileście mdli mnie tylko po pierwszej tabletce, ale wyniki mam ok,
lekarzowi mówiłam o tych przypadłościach. Kiedys jeszcze brałam Marvelon,
ale po nim miałam plamienia.

Generalnie jest tak, jak to juz wielokrotnie stwierdzano na grupoe - jak nie
spróbujesz, to się nie przekonasz.

pozdr

cherokee

Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...