piła łańcuchowa

1. Data: 2005-09-23 20:58:45

Temat: piła łańcuchowa
Od: "Mustafa" <z...@t...ath.cx> szukaj wiadomości tego autora

stoję przed dylematem co kupić...
założenia są takie że będzie używana 2 razu do roku
raz: do pocięcia kilku metrów drewna do kominka
dwa: do przecięcia sadu (niezbyt daleko od domu więc elektryczna też może
być)

na co należy zwrócić uwagę przy kupnie piły elektrycznej a na co przy
spalinowej ?
czy spalinowa po jakimś czasie nie zaczyna mieć problemów np z zapalaniem ??
dla odmiany, czy przeciążona elektryczna potrafi sama się wyłaczyć czy po
prostu się spali....

2. Data: 2005-09-23 21:28:41

Temat: Re: piła łańcuchowa
Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mustafa" <z...@t...ath.cx> napisał w wiadomości
> [...]
> raz: do pocięcia kilku metrów drewna do kominka
> dwa: do przecięcia sadu (niezbyt daleko od domu więc elektryczna też może

Jak chcesz ciąć sporadycznie to faktycznie, elektryczna wystarczy.
Ale przy cięciu w sadzie będzie Ci się ciągnął kabel ...

> na co należy zwrócić uwagę przy kupnie piły elektrycznej a na co przy
> spalinowej ?

Kupując zwróć uwagę aby haki nie były przypadkiem plastikowe bo jak
przyklinujesz piłę to je połamiesz. Korpus piły MUSI być metalowy
(oczywiście obudowa będzie z reguły plastikowa) a spotyka się często
plastikowe korpusy, z których przy niewielkiej sile można cały miecz wyrwać.
Zobacz na moc piły, im więcej tym lepiej - 2000W powinno wystarczyć do
lżejszego cięcia.
Nie kupuj piły nieznanego producenta - to są narzędzia poddawane dużym
obciążeniom i nie trudno o uszkodzenie - a wtedy możesz nie znaleźć części
zamiennych.

> [...]
> ??
> dla odmiany, czy przeciążona elektryczna potrafi sama się wyłaczyć czy po

Oczywiście, wszystko jest zużywalne. Spalinówka szybko odmówi posłuszeństwa
jak będziesz oszczędzać na oleju.
Każda "rozsądna" piła ma sprzęgło, więc jeśli zaklinujesz łańcuch to on się
zatrzyma a silnik będzie się kręcić.

--
Mirosław P.
GG 1119311

3. Data: 2005-09-26 10:34:48

Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup sobie małego spalinowego Stihl'a.
Mój ojciec miał takiego 1 KM, spisywał się
świetnie nie tylkoi przy domu ale i w lesie
do ścinania sosen i świerków.

Piła z kablem moim zdaniem nadaje się
do cięcia drewna na koziołku.
W sadzie może być niebezpieczna,
kabel zawsze przeszkadza i się ciągnie.

pozdr,
Piotr

4. Data: 2005-09-26 11:03:07

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Mustafa" <z...@t...ath.cx> wrote in message
> [...]
> raz: do pocięcia kilku metrów drewna do kominka
> dwa: do przecięcia sadu (niezbyt daleko od domu więc elektryczna też może

Jesli nie bedziesz wycinal calego sadu, to moze byc elektryczna.
Ja mam elektryczna Black&Decker 1600W i wystarcza mi do ciecia
bali drewna oraz przycinania drzewek. Zalety: tansza w zakupie i eksploatacji,
wymaga duzo mniej zabiegów serwisowych, cichutka w porownaniu
ze spalinową, wady: kabel, uzytkowanie tylko w okolicy domu (tak do
kilkudziesieciu metrów). Osobiscie jestem bardzo zadowolony - musisz
rozwazyc swoje potrzeby i wybrac to co Ci odpowiada.

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii

5. Data: 2005-09-27 07:17:25

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak masz zamiar przycinać drzewka w sadzie to zwróć uwagę na wagę piły i na
to jak sie ją wygodnie trzyma. Z drabiny raczej trudno ciąć ciężką
spalinówką jedną ręką. Są modele do tzw. podkrzesywania z umieszczeniem
uchwytu nie na końcu piły tylko bliżej środka ciężkości.
Ja mam Alpinę elektryczną 1400 W i wystarcza mi do wszelkiego cięcia. Ważne
też, żeby haki zaczepiające były metalowe, bo plastiki sie ślizgają.
JAck

6. Data: 2005-09-27 15:07:35

Od: "art_c" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
??
> dla odmiany, czy przeciążona elektryczna potrafi sama się wyłaczyć czy po

chyba bym proponował spalinową - przed wakacjami była promocja na jakiś
podstawowy model stihl'a - mój tata go nabył i jest bardzo zadowolony.
Piła jest dosyć mocno eksploatowana i jedyne czynności serwisowe to
ostrzenie łańcucha
i lanie paliwa i smaru.

jaka pralka za max 2000
alarm do domu, gdzie mozna kupic tani, prosze o informacje
alarm domowy, gdzie mozna kupic tani, prosze o informacje
Re: mrówki faraona - początki walki
wanna z hydromasazem