[pilne] Pieczarki - trzeba zawsze obierać?

1. Data: 2004-12-06 14:40:35

Temat: [pilne] Pieczarki - trzeba zawsze obierać?
Od: "Darka" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie: czy pieczarki przed "użyciem" należy zawsze obrać? Właśnie
robię bułeczki faszerowane pieczarkami i cebulką i chciałam sobie ułatwić
życie. Czy wystarczyłoby je porządnie opłukać? Proszę o szybką odpowiedź,
gdyż proces produkcyjny jest w toku :)
Darka

1. Data: 2004-12-06 14:52:53

Temat: Re: [pilne] Pieczarki - trzeba zawsze obierać?
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darka wrote:

> [...]
> życie. Czy wystarczyłoby je porządnie opłukać? Proszę o szybką odpowiedź,

Nie wiem, czy trzeba. Nie obieram, nigdy nie próbowałam obierać.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-12-06 15:38:20

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukaj w archiwum bo ten temat kilka razy byl walkowany.
Tez szukalem i powiem ci ze ile gotujacych tyle przyzwyczajen. Generalnie
doszedlem do wniosku ze obierac nie trzeba (ale ja nadal obieram ;)).
Na pewno nie powinno sie myc pieczarek (i tego nie robie) bo mocno chlona
wode (jak gabka). Nalezy je po prostu oczyscic. Jezeli sa ladne, bialutkie i
dobrze oczyszczone to wtedy obierac nie trzeba.

to tak na szybko

1. Data: 2004-12-06 15:44:57

Od: "Darka" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedzi.
Doszlam do wniosku, że jednak obiorę, bo pieczarki nie byly pierwszej
swieżości. A jak będę miala białe i zdrowe, to sobie odpuszczę.
Darka

1. Data: 2004-12-06 15:45:32

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wode (jak gabka). Nalezy je po prostu oczyscic. Jezeli sa ladne, bialutkie i
> dobrze oczyszczone to wtedy obierac nie trzeba.

To ja tak szybko pod wodą płuczę, po kapeluszach kapkę, nie obieram, kroję i
na masło rzucam (a kiedyś chyba do zupy też się zdarzyło). I mam wrażenie, że
takie ze skórką mają lepszy aromat. W zębach mi nic nie zgrzytało, superbiałe
to one nie były, płukanie im robiłam tak bardziej z przyzwyczajenia, żeby
grubszy piach zebrać (a przecież te kupne to piachu nie widziały na oczy).

Atunia

1. Data: 2004-12-06 16:29:21

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl>
napisał w wiadomości news:cp1ucn$qus$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
> wode (jak gabka). Nalezy je po prostu oczyscic. Jezeli sa ladne, bialutkie
> dobrze oczyszczone to wtedy obierac nie trzeba.

A ja i myję i nie obieram. Szczoteczką do rąk szoruję po łebkach (dosłownie
i w przenośni). I dobre są :)
Woda odparowuje na patelni :) Zreszta wcale tak dużo nie chłoną. Bardziej
chłoną boczniaki :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-12-06 18:27:07

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:41b47245$1@news.home.net.pl
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl>
Było:

> Nie wiem, czy trzeba. Nie obieram, nigdy nie próbowałam obierać.

Na przyszłość ...
Jak białe to tylko opłukuję, jak brzydkie to szczotką ale tylko tam gdzie
potrzeba. Czasem niestety trzeba coś odkroić.

A pieczarki mają skórkę ? Taką do obierania jak pomidor ? Czy po prostu
ścinacie wierzchnią warstwę ?

A może te hodowlane nie mają skórki ? ...

http://evil.pl/pip/index.html

1. Data: 2004-12-07 07:48:30

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja i myję i nie obieram.

Ja też;-) Tyle że staram się pamięać jakieś pół godziny przed
przyrządzaniem pieczarek żeby je opłukać - robie to szybko pod bieżącą wodą
i kładę na suszarkę do naczyń, dzięki temu zdążą obeschnąć i nie mam
problemu z nadmiarem wody.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-07 12:55:18

Od: MEva <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 6 Dec 2004 15:45:32 +0000 (UTC), na pl.rec.kuchnia, Atunia napisał(a):

> To ja tak szybko pod wodą płuczę, po kapeluszach
a ja po nóżkach

> (a przecież te kupne to piachu nie widziały na oczy).
no właśnie, pamiętam jak na wakacjach zbierałam pieczarki to w końskich
g... były największe. Ciekawe w czym je hodują?
MEva :-)

1. Data: 2004-12-07 12:57:33

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MEva wrote:

> a ja po nóżkach

> no właśnie, pamiętam jak na wakacjach zbierałam pieczarki to w końskich
> g... były największe. Ciekawe w czym je hodują?

W torfie, w torfie.

--
mojra

I hit the door, all the dudes hit the floor.

Ciasta na Swieta
co z czystego spirytusu?
Restauracja z owocami morza w Poznaniu
Jaki przyrządzić Apfelpunsch?
jaka jest oficjalna strona www RTV EURO AGD ?