co z czystego spirytusu?

1. Data: 2004-12-06 11:36:49

Temat: co z czystego spirytusu?
Od: "__\\/\\/aldek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w prezencie od znajomych ze Słowacji dostałem litr czystego spirytusu...
Co z niego można zrobić (ale "na szybko" ;-) - wiem, że nalewki
powinny postać nawet kilka miesięcy, a ja chciałbym zrobić coś na
święta.
Pozdrawiam -
Waldek

1. Data: 2004-12-06 12:14:05

Temat: Re: co z czystego spirytusu?
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co z niego można zrobić (ale "na szybko" ;-) - wiem, że nalewki
> powinny postać nawet kilka miesięcy, a ja chciałbym zrobić coś na

Porterowke.
Mieszkasz spirytus pol na pol z porterem (ja mam przetrenowany porter
lodzki) i dolewasz do niego soku wisniowego.
Czekasz dwa tygodnie i ....

Bajka w smaku.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

1. Data: 2004-12-06 12:38:10

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

__\/\/aldek wrote:
> [...]
> Co z niego można zrobić (ale "na szybko" ;-) - wiem, że nalewki
> powinny postać nawet kilka miesięcy, a ja chciałbym zrobić coś na

Nasaczyc duzo biszkoptów i zrobic duzo tortow ;)

--
mojra

I hit the door, all the dudes hit the floor.

1. Data: 2004-12-06 13:22:54

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

__\/\/aldek napisał(a):
> [...]
> Co z niego można zrobić (ale "na szybko" ;-) - wiem, że nalewki
> powinny postać nawet kilka miesięcy, a ja chciałbym zrobić coś na

Jesli masz wisnie zasypane cukrem i jagody to zrobic nalewki. Z jablek z
pestkami tez od biedy mozna ;-)
Skorka z pomaranczy + rodzynki i zageszczony sok (naturalny - nie
sklpeowy) z wisni - pycha naleweczka...

A co do reszty to co najwyzej mozna nim "przedestylowac" wode zrodlana i
skarmelizowac cukier - calkiem niezla przepalanka wychodzi ;-)

Pozdrawiam

MAciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

1. Data: 2004-12-06 14:56:45

Od: "lisio" <U...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

MIODZIO Cby Lisio&Rodzina

0,5l spirytu
0,5l H2O
0,5 kg cytryn
250g miodu (słoiczek naturalnego)

miód wybełtać w wodzie (najszybciej podgrzewając i rozpuszczając w gotującej
się wodzie)
cytryny wycisnąć - pozbawić pestek i razem z miąższem dodać do bełtu I i
wybełtać
spirytus wlać do bełtu II bardzo powoli cały czas mieszając!

"Miodzio" musi się przegryść przez co najmniej 24h a potem możesz balangować
ile sie da i zapomnij o kacu

--
Pozdro
Lisio

1. Data: 2004-12-06 15:05:19

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miodówkę
7 łyżek miodu rozrobić ze szklanką miodu, dolać wody tyle, by było pół
litra, dodać pół litra spirytusu. Wymieszać razem. I teraz możesz ją
odstawić na kilka dni (do sklarowania, a potem wypicia) lub:
1. dodać cytryn, jak w poście powyżej,
2. dodać szczyptę lub dwie przyprawy do piernika z torebki (bez mąki) lub
zrobionej samemu,
3. dodać imbiru zmielonego,
4. wcisnąć ząbek czosnku (mały)!
Lub:
cytrynówka-winogronówka
? l spirytusu 96%

1 l soku (nie napoju, tylko soku) z białych winogron

1 cytryna, obrana, pokrojona w plastry

Wszystko wymieszać, po 12-24 godzinach wyjąć cytrynę, po 2-3 dniach gotowe
do picia. Genialne, choć tak nie wygląda, nie trzeba przepitki ;-).

w przypadku spirytusu słowackiego (moc 80%) dodać nieco mniej soku z
winogron.

I miodówkę, i winogronówkę możesz odstać, a potem zlać z wierchu ,
przecedzić przez sito, ale jakoś u nas wolimy z paprochami ;-), bo ponoć
zdrowsza :-))))))))).

Generalnie wymieszanie spirytusu z sokiem własnoręcznie robionym (pół na
pół) dobrze smakuje już po odstaniu 2 tygodni (zwłaszcza z sokiem z malin
leśnych lub z wiśni).

Jak zrobisz, napisz, jak smakowało.

Dorota

(jak się wyłącza taką grubą czcionkę?)

1. Data: 2004-12-06 16:20:18

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
pl...

> [...]
> Mieszkasz spirytus pol na pol z porterem (ja mam przetrenowany porter
> lodzki) i dolewasz do niego soku wisniowego.

Ale jak bardzo szybko to
wystarczy sok wisniowy z kartonu (Hortex najlepszy) i spirt..

na litr soku pół litra spirytusu i niech postoi momencik

Może być to samo z sokiem z czarnej pożeczki

Marek

1. Data: 2004-12-06 16:43:50

Od: "Ryf" <f...@h...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego pewnie nie znacie....
Butelka 2,5l Sprite
+
Twoja butelka spirytusu (1 litr)
Zlej to razem po wymieszaniu do butelek i wstaw do wanienki ultradzwiekowej.
UWAGA - wlaczaj wanienke najpierw na 1 sekunde i tak do pozbycia sie
dwutlenku wegla. Kiedys gdy o tym nie wiedzialem zlizywalem "sprajtowke" z
sufitu. Na koniec wlacz wanienke ultradzwiekowa na 15 - 30 minut i gotowe do
spozycia. Wanienka zalatwia "przegryzanie". Goscie ida a Ty szykujesz super
wodeczke.
Jeden tylko problem - nie wszyscy maja wanienke ultradzwiekowa.....
Ryf

1. Data: 2004-12-06 16:55:08

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** wrote:
> 7 łyżek miodu rozrobić ze szklanką miodu,
===
?

waldek
===

1. Data: 2004-12-06 16:59:36

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> ===
> ?
>
> waldek
> ===

Masz problem ze zrozumieniem kobiet?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

Restauracja z owocami morza w Poznaniu
Jaki przyrządzić Apfelpunsch?
jaka jest oficjalna strona www RTV EURO AGD ?
Przepis na ser zolty domowy - obiecalem.
jaki blender?