pizza-znow porazka

1. Data: 2003-08-21 09:22:06

Temat: pizza-znow porazka
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

faken znow mi sie nie udalo, to jak w loterii raz jest superanckie,
drugim razem totalna klapa
o co tu chodzi ??? co robie zle, ze wychadza zakalce nie do zjedzenia
???
robie za kazdym razem tak samo: drozdze mieszam z ciepla woda i cukrem,
jak pojawi sie pianka wlewam do maki (podgrzanej w mikrofali) i
wymieszanej z sola, dodaje oliwy i wody i urabiam ciasto
odstawiam na pol godziny przy piekarniku, zeby uroslo, pieke najpierw
samo w 250 stopniach (jakies siedem minut), wyjmuje, nakladam nadzienie
i wsadzam do piekarnika na kolejne 10 minut
wczoraj tez tak zrobilem i skonczylo sie na jedzeniu samego wierzchu
:(((
ma ktos jakis pomysl co robie zle ???
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-21 09:27:27

Temat: Re: pizza-znow porazka
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zawsze robię z drożdżami w proszku i zawsze wszystko jest zjadliwe
============ pozdrawiam Aneczka

1. Data: 2003-08-21 09:34:14

Od: "spontan" <e...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i wsadzam do piekarnika na kolejne 10 minut
> wczoraj tez tak zrobilem i skonczylo sie na jedzeniu samego wierzchu

po co najpierw pieczesz sam blat pizzy? w ten sposob woda jaka jest w
ciescie wyparowuje i potem masz ciasto suche jak wior , Od razu po
wyrosnieciu ciasta ma ono rosnac w (temp okolo 60 stopni) nakladaj farsz na
ciasto i zapiekaj, w temp okolo 260stopni przez 7-8minut.

pozdrawiam spontan

1. Data: 2003-08-21 09:36:58

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co jest nie tak? Przypalone? nie wyrosniete? Zakalec? Przesiaka sokiem z
farszu?

Chcesz miec cienki czy gruby spod?
Jaki masz piekarniik? Gazowy?

Sasannka

1. Data: 2003-08-21 09:39:03

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i wsadzam do piekarnika na kolejne 10 minut
> wczoraj tez tak zrobilem i skonczylo sie na jedzeniu samego wierzchu

IMHO wyrasta za krótko - ja daje ciastu co najmniej pół godziny w
misce i drugie tyle na blasze z rozsmarowanym sosem (zazwyczaj na
blasze rośnie godzinę).

Pierwsza faza pieczenia trwa u mnie w 180/200 stopniach dokładnie 8
minut z zegarkiem w ręku. Druga faza dokładnie 4 minuty.
To Twoje 10 minut mogło przypiec spód z zakalcem - a właśnie , jakie
było ciasto?

Zawsze wychodzi idealne.

pozdr i życze sukcesów - trening czyni mistrza

cherokee
co po 20 pieczeniach pizzy doszła do perfekcji i teraz ma zawsze
idealną pizzę

1. Data: 2003-08-21 09:45:38

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Witkowska wrote:

> A co jest nie tak? Przypalone? nie wyrosniete? Zakalec? Przesiaka sokiem z
> farszu?

zakalec, nie do zjedzenia

> Chcesz miec cienki czy gruby spod?
> Jaki masz piekarniik? Gazowy?

raczej gruby,
a piekarnik mam elektryczny, grzeje od gory i dolu (tak go ustawiam) nie ma
termoobiegu,
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-21 09:47:56

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd wrote:

> IMHO wyrasta za krótko - ja daje ciastu co najmniej pół godziny w
> misce i drugie tyle na blasze z rozsmarowanym sosem (zazwyczaj na
> blasze rośnie godzinę).

no sprobuje nasteonym razem, ale nie jestem do konca przekonany, bo
ciasto wyrasta pieknie, tylko potem przy pieczeniu jest zakalec

> [...]
> minut z zegarkiem w ręku. Druga faza dokładnie 4 minuty.
> To Twoje 10 minut mogło przypiec spód z zakalcem - a właśnie , jakie

czyli tez wyjmujesz z piekarnika juz podpieczone i nakladasz gore, bo
myslalem ze moze to przez to wyjmowanie
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-21 09:48:27

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> cherokee
> co po 20 pieczeniach pizzy doszła do perfekcji i teraz ma zawsze
> idealną pizzę

===============
podaj swój przepis?
chętnie skorzystam
------------ Ania Gd

1. Data: 2003-08-21 09:50:00

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

spontan wrote:

> po co najpierw pieczesz sam blat pizzy? w ten sposob woda jaka jest w
> ciescie wyparowuje i potem masz ciasto suche jak wior ,

zeby nie bylo takie gabczaste i przesiakniete farszem (tak mi kiedys ktos
doradzil)

> Od razu po
> wyrosnieciu ciasta ma ono rosnac w (temp okolo 60 stopni) nakladaj farsz na
> ciasto i zapiekaj, w temp okolo 260stopni przez 7-8minut.

hmm, nie za krotko ??? a tak w ogole to moj piekarnik ma tylko 250 stopni :(
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-21 09:51:19

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zeby nie bylo takie gabczaste i przesiakniete farszem (tak mi kiedys ktos
> doradzil)

W tym celu mozna posmarowac ciasto oliwa przed nalozeniem farszu. Skutecznie
chroni przed przesiakaniem.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

Syrop klonowy - z czym to jeść?
zupa rybna
Kotlety z jajek- JAK?