Re: plaga

Newsgroups: pl.rec.ogrody,pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: plaga
Date: Wed, 28 Jun 2017 12:20:21 +0200

Pan Tomek napisał:

> Olaboga co za pierd !

> Kolega nie wie z czym mam do czynienia więc takie pseudoekologiczne
> sugestie niech sobie zachowa na rozmowy w gronie przyjaciół z tego
> samego bloku

Nikt nie wie z czym mamy do czynienia. Bo chrabąszcz majowy (Melolontha
melolontha) znalazł się zaledwie w sferze hipotez. Ale jeśli przypuszenie
słuszne, to rada była dobra -- nic się zrobić nie da. Stwór ten przez
kilka lat siedzi głęboko pod ziemią, po kolei we wszystkich stadiach
rozwaju, dopiero stamtąd nieśpiesznie wydostaje się na powierzchnię.

Kiedyś wszędzie było ich pełno, pamiętam jak w latach sześćdziesiątych
i siedemdziesiątych wieczorne niebo stawało się czarne od latających
chrabąszczy, a powietrze przepełniało basowe buczenie. Potem gdzieś
znikły. Wczoraj spotkałem jednego. Po raz pierwszy od wielu lat. Nawet
mnie ucieszył.

Jeśli komuś nie odpowiada maksyma "żyj, i daj żyć innym", to może
spróbować innej -- "jeśli nie możesz czegoś pokonać, musisz polubić".
Jako pomoc w jej realizacji można posłużyć się tym tekstem:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zupa_z_chrab%C4%85szcz
y_majowych

Jarek

--
Czasem ktoś się spyta gdy zajrzy do wora
Czy to jest na zupę czy to na doktorat