plyta ceramiczna a indukcyjna do kuchni

11. Data: 2008-01-28 21:35:18

Temat: Re: plyta ceramiczna a indukcyjna do kuchni
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tpsa" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
news:fnktpj$j9d$1@nemesis.news.tpi.pl...
> To ja mam pytanie do Ciebie.
> O jaką sprawnośc Ci chodzi - zamiany jednego rodzaju energii na drugi czy może
> określającą ile trzeba zużyć energii elektrycznej na doprowadzenie do wrzenia
> np. 1 litra wody?
Hmm... dobre pytanie. Bo tak naprawdę to woda ma określone ciepło właściwe, więc
energii do zagrzania 1 litra potrzeba zawsze tyle samo, zakładając takie same
warunki (temperatura, ciśnienie, wilgotność), jak i skład chemiczny tejże wody.
Więc istotne dla nas jest, ile energii elektrycznej musimy zużyć do tego, by tą
wodę zagotować. Zwykła ceramiczna działa w ten sposób, że sama zamienia energię
elektryczną na cieplną, którą oddaje garnkowi. A indukcyjna? Ciepło wytwarza się
dopiero w garnku?

12. Data: 2008-01-29 05:35:24

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sty, 16:49, " 666" <j...@w...eu> wrote:
> Chyba indukcyjna ma mniejszą sprawność, skoro brzęczy?
> W końcu jakaś energia na to brzęczenie musi iść!

Wszyscy pisza ze indukcyjna brzeczy, a moja nie brzeczy, moze jest
zepsuta??? ;)

Pozdrawiam
Usjwo

13. Data: 2008-01-29 19:14:33

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

przy okazji uzywanie ktorej kuchenki wychodzi najtaniej tzn
1.ceramicznej
2.indukcyjnej
3.tradycyjnej gazowej
Pewnie kolejnosc jest odwrotna do mojej? Jesli tak to jak wygladaja
roznice, mniej wiecej procentowo?

14. Data: 2008-01-30 09:45:10

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2.indukcyjnej
> 3.tradycyjnej gazowej
> Pewnie kolejnosc jest odwrotna do mojej? Jesli tak to jak wygladaja

czy uwzgledniasz koszt kuchenki i cene garnkow/patelni? zakladajac np.
eksploatacje na 10 lat

tzn. czy kupno drozszej plyty indukcyjnej (zakladajac ze sprawnosc jej jest
najlepsza) oplaci sie?

czy uwzgledniasz komfort uzywania (trudne do przeliczenia na forse)?)

pozdrawiam WM

15. Data: 2008-01-30 19:02:10

Od: "Spili" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@g...pl> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
On 28 Sty, 16:49, " 666" <j...@w...eu> wrote:

> Wszyscy pisza ze indukcyjna brzeczy, a moja nie brzeczy, moze jest
> zepsuta??? ;)

A moja jest zepsuta w połowie :)
Normalnie nie brzęczy...
A w trybie Booster brzęczy :)

Na starym mieszkaniu miałem jakieś stare haj lajty :) Teraz mam indukcję.
Teraz kazdemu polecam indukcję. Nawet nie ma co dyskutować :)

Pozdrawiam
Marcin,

16. Data: 2008-01-31 10:02:06

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może
> określającą ile trzeba zużyć energii elektrycznej na doprowadzenie do

ok, moze być ilość zużytej energii na usmażenie średniego kotleta, aczkolwiek
pomiar dla 1 litra H20 prawdopodobnie będzie bardziej powtarzalny ;-)

A poważniej: oczywiście chodzi o porównanie zużycia energii.
Wszelkie przesłanki, a także grupowe i pozagrupowe informacje wskazują, że
oszczędniejsza jest kuchenka indukcyjna. Cechuje ją także mniejsza bezwładność
cieplna. Chociaż większa bezwładność (czy może raczej kumulowanie energii
cieplnej?) "tradycyjnej" płyty ceramicznej-opornościowej powoduje, że co prawda
trzeba czekać dłużej na zagotowanie litra wody, ale też jest przyczyną, iż ów
litr H20 będzie dłużej stygł - co niektórzy użytkownicy takich płyt postrzegają
jako ich zaletę. Pytanie pozostaje zatem nadal: jakie są różnice w zużyciu
energii pomiędzy oboma rodzajami kuchenek oraz czy są aż tak istotne? Chodzi
oczywiście o typową domową eksploatację.

Tak w ogóle wydaje mi się, że obecnie - zwłaszcza gdy się nie chce rezygnować z
garków nie wspólpracujacych z "indukcją" - rozsądnym wyjściem byłoby nabycie
płyty mieszanej, z polami zarówno rezystancyjnymi jak i indukcyjnymi.

pozdrawiam -

Stanley

17. Data: 2008-01-31 10:15:26

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Zwykła ceramiczna działa w ten sposób, że sama zamienia energię
> elektryczną na cieplną, którą oddaje garnkowi.

Ściślej: energię elektryczna jest zamieniana na cieplną podczas pokonywania
oporu grzałki.

> A indukcyjna? Ciepło wytwarza się
> dopiero w garnku?

Tak, dzięki wykorzystaniu zjawiska indukcji elektromagnetycznej. Porównaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Piec_indukcyjny
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewarka

pozdrawiam -

Stanley

18. Data: 2008-01-31 16:20:39

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> A poważniej: oczywiście chodzi o porównanie zużycia energii.
> Wszelkie przesłanki, a także grupowe i pozagrupowe informacje wskazują, że
> oszczędniejsza jest kuchenka indukcyjna. >
> --

np.zajrzyj tu
http://www.gniazdkodomowe.pl/archiw/gd12/bie/1.htm

19. Data: 2008-01-31 16:39:27

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> np.zajrzyj tu
> http://www.gniazdkodomowe.pl/archiw/gd12/bie/1.htm

Zajrzałem i policzyłem (do obliczeń założyłem 10 litrów wody zagotowywanych
dziennie):
- dla kuchni indukcyjnej
10 litrów x 30 dni x 0,225 kWh x 0,36zł/kWh = 24,3 złotych
- dla "zwykłej" ceramicznej
10 litrów x 30 dni x 0,27 kWh x 0,36zł/kWh = 29,16 złotych
różnica niecałe 5 złotych miesięcznie.

Podsumowując - problem czysto akademicki. Ważniejsze są koszty zakupu
kuchenki
jednej i drugiej oraz ewentualnych kosztów dodatkowych np. kosztu zakupu
garnków.

Pozdrawiam emarcin

20. Data: 2008-01-31 18:35:10

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

na tej stronce pisze ze do wszystkich kuchni elektrycznym potrzeba
jest specjalna instalacja, czy do indukcyjnych tez?

Pielegnacja zestawu ze skory - jakie srodki?
Archiwalne płytki
Czajnik
Zmywarka - co jest grane
Pomóżcie - gdzie znajdę taką, albo bardzo podobną mozaikę ceramiczną ?