pnącze na dom

11. Data: 2003-02-04 13:00:27

Temat: Re: pnącze na dom
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> wrote in
news:Pine.LNX.4.30.0302041328100.12710-100000@trimed
.uhc.lublin.pl:

> Wiciokrzewy i powojniki tez wezme pod uwage. Szkoda tylko ze u mnie
> powojniki slabiutko rosna.

Gleba czy temperatura?
Bo mozna w razie czego urznac i zimowac zakopcowane albo zachocholone :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

12. Data: 2003-02-04 13:06:59

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Feb 2003, Ewa Szczęśniak wrote:

> Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> wrote in
.uhc.lublin.pl:

> Gleba czy temperatura?
Jeszcze nie wiem co. Glebe mam zasadowa. Kupilem jakis botaniczny powojnik
po tym jak Beauty Blue (chyba) walczyl 3 sezony i polegl. Ale niestety ten
botaniczny, podobno gorszy niz perz, u mnie ledwie zipie. Tej wiosny kupie
jeszcze kilka i sprobuje pielegnowac. Ale jak niebede chcialy rosnac to
bez łaski.

> Bo mozna w razie czego urznac i zimowac zakopcowane albo zachocholone :-)
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Przy do mu nie moge kopcowal ani chocholowac.

Pozdr.

D.P.

13. Data: 2003-02-04 13:09:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> Oba potrzebuja kraty, albo rury, albo czegos zblizonego. Chmiel sie sam
> owinie, wiciokrzew trzeba od czasu do czasu zasuplac. A chmiel na
> wschodniej powinien spokojnie rosnac. Ja bede sadzac przy polnocnej - moze
> mi troche stracic kolor (tzn. tez zloty :-)

Ja będzie rura, to nie obrosnie ściany, tylko będzie zielony drąg.
Po kracie złodziejstwo wlezie na strych :-( Chyba pozostaje tylko
winobluszcz.

Krycha&Co(ty)

14. Data: 2003-02-04 13:09:41

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Testowal moze ktos z grupowiczow winobluszcz na ocieplonym styropianem
> domu?

Ja testuję. Zobacz http://cronopio.republika.pl/j2002_winobluszcz.jpg

Młody jeszcze jest , trzyletni.
Na razie uszkodzeń nie widać , i mam nadzieję , że tak już zostanie.
Zdrowo mnie nastraszyliście możliwością odpadnięcia tynku , teraz nie wiem
czy cieszyć się ze zdrowego i bujnego rozrastania rośliny , czy zacząć się
martwić :-(

Kronopio
ICQ 82543201
http://cronopio.republika.pl

15. Data: 2003-02-04 14:01:08

Temat: Odp: pnącze na dom
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych

> Ja rowniez mam troche styropianowego tynku do porosniecia.
> Jako pnacze wybralem glicynie i bede ja prowadzil po drewnianych kratach >
umieszczonych w pewnej odleglosci od sciany.
> Oprocz glicyni biore pod uwage rowniez hortensje, aktinidie i cytrynnik.

Co Ty Darek za bzdety tu opowiadasz?? Jakie glicynie? jakie cytrynniki?? Do
szeregu wróc!!!
Prosze to niezwlocznie winoroslami obsadzic!
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-02-04 14:06:19

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...

> Ale winobluszcz jest najladnieeeejszyyyy...
> Zwlaszcza jesienia.
No, łagodnie jestem dzisiaj nastawiony to i Ci wybaczam!
Na www.winogrona.org jest kilka zdjęć pokazujących jesienne kolory liści
winorośli. Popatrz sobie na liście Venus na przykład. Inne też. Który
winobluszcz z tym sie moze równać???
Pozdrawiam :-)
Janusz

17. Data: 2003-02-04 14:07:58

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> wrote in message news
:P...@t...uhc
.lublin.pl...

> [...]
> botaniczny, podobno gorszy niz perz, u mnie ledwie zipie. Tej wiosny kupie

Moj paniculata - wygladal "botanicznie", bo mial male kwiatki i mial byc
najsilniejszy - padl jako jedyny. Pozostale potrzebowaly kilku lat na to, zeby
dobrze rosnac. Co do pielegnacji: glowa w sloncu, nogi w cieniu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

18. Data: 2003-02-04 14:09:36

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych

> Winorosl w tym miejscu wykluczam. Czasami trzeba ja opryskac.
A po co????? W zyciu tego nie robilem. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2003-02-04 14:11:53

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in

> Ja będzie rura, to nie obrosnie ściany, tylko będzie zielony drąg.

Raczej koltun :-)
Ale faktycznie bardziej podobne do kolumny niz plaskiej powierzchni :-))

> Po kracie złodziejstwo wlezie na strych :-( Chyba pozostaje tylko
> winobluszcz.

Czemu tylko?
Wymienie moznosc posiadania chmielu na moznosc posiadania winobluszczu!
Pozdrowienia - Ewa Sz., bez winobluszczu

20. Data: 2003-02-04 14:15:45

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> wrote in
.uhc.lublin.pl:

> [...]
> niestety ten botaniczny, podobno gorszy niz perz, u mnie ledwie zipie.
> Tej wiosny kupie jeszcze kilka i sprobuje pielegnowac. Ale jak niebede

I bez powojnika :-)
Wiesz, ze one najlepiej rosna, jak jest zasadowo, dosc wilgotno, dol
rosliny jest zacieniony i sie nie nagrzewa, a gora jest w sloncu?
To przeciez nie sa duze wymagania :-))
Moze Twoje, skoro rosna przy domu, maja za sucho?
Ja mialam powojniki na balkonie, w donicach, najlepiej rosl C. alpina forma
tyowa, o niebieskich kwiatach.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Bielic czy nie bielic?
Pacaneum