Re: po co lekarzom szpitale?

From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: po co lekarzom szpitale?
Date: Sat, 16 Jun 2007 17:17:04 +0000 (UTC)

Dnia 16.06.2007 czeremcha <c...@g...pl> napisał/a:

> Dla tych, którzy nie prowadzili dotąd działalności gospodarczej. Jeśli już
> ktoś ma prywatny gabinet - jak by nie liczyć, 850.

Zapłacą za to pacjenci. Przecież w spożywczaku też są zatrudnione osoby, za
które płaci się ZUS, a i właściciele sporej części z nich opłacaj ZUS za
siebie. Kupujesz w spożywczakach i płacisz ten ZUS w cenie kupowanych tam
produktów. Tak samo będzie powszechnie

> oparcia w
> pod

> dlaczego
>
> W którym momencie - jako zaletę?

Cytuję: "Jeśli leczę się u kogoś prywatnie, chciałabym być pod jego opieką
także i w szpitalu." Skoro piszesz w pierwszej osobie, to chyba Ci się to
podoba? Oczywiście nie wątpię, żebyś chciała, ale takie układy są na ogół
patologiczne, bo prowokują sytuacje, kiedy droga na leczenie szpitalne
refundowane z NFZ prowadzi przez prywatny gabinet lekarza i kilka innych
niebezpiecznych styków interesów. Oczywiście nie można lekarzom zabronić
łączyć tych miejsc pracy (zaczęłoby się 'przepuszczanie' pacjentów przez
gabinety kolegów itd), jedyny sposób to zapewnić im takie przychody, aby
nie musieli pracować poza szpitalem i jego przychodniami.

> Chciałam zauważyć, że dyskusja rozwija się, aż miło, a ja do tej pory nie
> uzyskałam odpowiedzi na pytanie: po co lekarzom praca w szpitalu? Skoro jej
> nie uzyskałam - próbuję składać sobie "do kupy" pewne zjawiska. Jeśli komuś
> kompetentnemu nie podobają się moje wnioski - niech mi odpowie - po co
> szpital?

1. konieczne do rozwoju zawodowego
2. interesujące
3. budujące prestiż, niezbędny w pracy poza szpitalem
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/