pochwala octu

1. Data: 2004-06-28 14:45:13

Temat: pochwala octu
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Czytam tak sobie grupe i wcinam juz ostatni sloik zeszlorocznych
grzybkow w occie, skrzetnie na czarna godzine schowany na najwyzszej
polce w spizarni. I nagle przyszlo mi do glowy, ze przeciez nalezy
ocet publicznie pochwalic.

W dziecinstwie nieufnie sluchalam opowiadan mojej babci, co octu do
wody dodawala, zeby corkom dlugie warkocze umyc, bo podobno po occie
wlosy sie latwiej rozczesywaly. Babcia tez octu do wody dodawala, zeby
okna porzadnie umyc, zeby blyszczaly mocniej od sasiadkowych, no i
kamien z czajnika usuwala, gotujac w nim wode z octem. Butelka octu
zawsze w apteczce stala, niestety nie wiem dokladnie dlaczego - podobno
ocet ma wlasciwosci ściągające, przeciwropne, odkażające, ehm...
zakwaszające. Moja mama jako nastolatka ponczochy farbowala (qrka, ale
to musiala byc moda!) i do wody octu dodawala, zeby barwnik sie
przyjal. A tata eMowy miękl i zgadzal sie na wszystko na widok zimnych
nozek skropionych octem ;-). A moj brat na zajecia kolka
fotograficznego bez butelki octu nie wychodzil, no chyba tego nie pil
:-)))

A ja tu sobie siedze i rozmyslam na octami winnymi, balsamicznymi,
ryzowymi i o smutnym zyciu, gdyby w nim zabraklo korniszonow ;-).
Zapachu octu, zwlaszcza podgrzanego, nie cierpie. Octu nie doceniam na
co dzien, ignoruje butelczyne, co malo atrakcyjnie wygada, tania w
sumie, zeby nie powiedziec vulgaris.

Moja wina, moja wina, moja wina :-)

eM na klęczkach

1. Data: 2004-06-28 15:49:03

Temat: Re: pochwala octu
Od: Nessie <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:
> Butelka octu
> zawsze w apteczce stala, niestety nie wiem dokladnie dlaczego

Po ukąszeniu komara smaruje się skórę od razu, zanim zdąży powstać
pęcherzyk, i potem co jakiś czas - zmniejsza swędzenie! Sprawdzone, działa.

> A tata eMowy miękl i zgadzal sie na wszystko na widok zimnych
> nozek skropionych octem ;-).

Ehem... CZYICH nóżek, mianowicie? Mam nadzieję, że eM-mamy! ;D

> Octu nie doceniam na
> co dzien, ignoruje butelczyne, co malo atrakcyjnie wygada, tania w
> sumie, zeby nie powiedziec vulgaris.

Jeszcze w buraczkach gotowanych z odrobiną octu dla złamania mdłego
smaku... I do marynat...

Nessie

1. Data: 2004-06-28 19:20:03

Od: "RaV" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

>A moj brat na zajecia kolka
> fotograficznego bez butelki octu nie wychodzil, no chyba tego nie pil
> :-)))

To jako przerywacz :))

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
..Rafał

1. Data: 2004-06-29 03:53:34

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Ehem... CZYICH nóżek, mianowicie? Mam nadzieję, że eM-mamy! ;D

Świńskich ńóżek oczywiście. W okolicach w których sie urodziłem tak
nazywa sie galareta ze świńskich nóżek. Tu gdzie mieszkam teraz nazywa
sie toto: zylc.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński