podziele się przepisem plus pytanie...dlugawe

1. Data: 2003-12-05 23:39:11

Temat: podziele się przepisem plus pytanie...dlugawe
Od: "jar" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robie sobie tqakie jedzonko chinskie:
ryz smazony z .......
wersja1
Podsmazam na oleju troche cebulki dodaje jakies miesko i smaze jakis
czas.Dodaje mieszanke warzyw mrozone lekko osolone.W miedzyczasie robie
takie cos: sos sojowy+wycisniety zabek czosnku+pieprz mielony+papryka ostra
lub np.przyprawa 5 smakow.Jak juz warzywa sa w miare rozmrozone z tym
mieskiem wlewam ta miksture jakis czas smaze calyczas mieszajac i dodaje
torebke ugotowanego ryzu,oczywiuscie bez torebki:),jakis czas jeszcze smaze
i......jest pycha.
wersja2
Pokrojone miesko zalewam marynata: sos sojowy, czosnek wycisniety,duzo
papryki lub chili + pieprz.Miesko sie marynuje pare godzin poczym
odcedzam,odciskam zeby sosu bylo w nim jak najmniej.Pozostala marynate
oczytwiscie nie wyrzucam.Smaze miesko a raczej dusze bo w tym stanie puszcza
tyle soku ze sie smazyc nie da.W miedzy czasie na odrobinie oleju smaze
warzywa mrozona mieszanka jak wyzej.Gdy sie rozmroza dodaje pozostala czesc
marynaty i chwile smaze.W drugim naczyniu calyczas dusi sie miesko.Do warzyw
dodaje ugotowany ryz i smaze z warzywami.Na koniec dodaje miesko wraz z
calym rzadkim sosem w ktorym sie dusilo.Chwile smaze wszystko razem i jest
super.

teraz pytania

Ccialbym zrobic danie w ktorym ryz ugotowany podaje oddzielnie.Chodzi o to
zeby do warzyw,mieska i marynaty dodac cos zeby wyszlo takie zwykle chinskie
danie z baru.Ze smakiem nie mam problemow,chodzi mi o konsystencje tzn .zeby
wyszlo miesko z warzywami w takim lekko rzadkim sosie.Z zamarynowanego miesa
i warzyw jest duzo soku i cos trzeba by dobrawic zagescic.Jak ktos wie jak
postawic kropke nad i to czekam na porady i z gory dzieki.Wiem ze cos trzeba
moze maka,moze troche jakis bulion ale jak ktos ma doswiadczenie to jest
najlepiej.
Licze na szybka odpowiedz bo mam jutro dzis gosci i chcialbym ich
poczestowac chinolkiem ale nie ze smazonym ryzem.
pozdrawiam
Jarek

1. Data: 2003-12-05 23:42:19

Temat: Re: podziele się przepisem plus pytanie...dlugawe
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-06 00:39:11 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *jar* skreślił te oto słowa:

> [...]
> Licze na szybka odpowiedz bo mam jutro dzis gosci i chcialbym ich
> poczestowac chinolkiem ale nie ze smazonym ryzem.

Do tego 'soku' dodac wiecej sosu sojowego i soku pomaranczowego,
a zagęscic mąką ziemniaczaną (lub ryżową).

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2003-12-06 00:20:41

Od: "jar" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do tego 'soku' dodac wiecej sosu sojowego i soku pomaranczowego,
> a zagęscic mąką ziemniaczaną (lub ryżową).

tylko ze sojowy jest bardzo slony a potrawa ma juz odpowiedni smak,ale i tak
spobuje twojej metody zwlaszcza sok pomaranczowy mnie zaintrygowal,dzieki
jarek

1. Data: 2003-12-06 07:57:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Licze na szybka odpowiedz bo mam jutro dzis gosci i chcialbym ich
>poczestowac chinolkiem ale nie ze smazonym ryzem.

jak masz juz sos-marynate, to po walce z meisem i warzywami na
patelni, kub w woku, bierzesz te marynate, dodajesz neico
wytrawnej sherry, jak juz nie masz innej niz pol wytrawna, badz
kremowa to tez dodaj, ja wiem...noe...nieduzo - na sos dla kilku
osob nie wiecej niz kieliszek . oraz maki ziemniaczanej (choc
lepsza kukurydziana - jakos mniej kisielem leci ;), ale
kartoflana moze byc). proporcji Ci nie podam, zawsze lepiej
zaczac od MNIEJ!!. mieszasz dobrze z tym soseem, wlewasz do
miesa-warzyw, grzejesz, mieszasz az sie zagesci. jak za rzadkie
to pomieszac troche sherry, i sosu sojowego z maka kartofl. i to
samo...ten sos musi sie zagotowac, zeby sie zagescil i nie
smakowal maka kartofl. jak wlewasz to jest taki bialawy matowy -
gotowe jak sos sie robi przezroczysty

a sherry to warto miec - jako maly aperitifek, szczegolnie w
okresie swiatecznym to tu popularne. tradycyjnie osoby zajmujace
sie przygotowaniem obiadu w 1. dzien swiat zaczynaja dzialania w
kuchni rano i tak okolo poludnia ledow sie juz na nogach
trzymaja, bo mala sherry tu, mala sherry tam.....

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-12-06 10:41:54

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-06 01:20:41 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *jar* skreślił te oto słowa:

> tylko ze sojowy jest bardzo slony a potrawa ma juz odpowiedni smak,ale i tak
> spobuje twojej metody zwlaszcza sok pomaranczowy mnie zaintrygowal,dzieki

W Takim razie moze spróbuj ze slodkim sosem sojowym.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

bataty
szwedzki stół