polędwiczki wieprzowe

1. Data: 2000-05-15 12:52:42

Temat: polędwiczki wieprzowe
Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tiaa... ślinka mi cieknie na samą myśl, co też możecie mi zaproponować, aby
ten kawał mięska ożywić i usmaczyć... czekam na przepisy...

Margola

1. Data: 2000-05-16 06:13:34

Temat: Odp: polędwiczki wieprzowe
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malgosia Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych

> Tiaa... ślinka mi cieknie na samą myśl, co też możecie mi zaproponować,
aby
> ten kawał mięska ożywić i usmaczyć... czekam na przepisy...
>
> Margola

Ja robię takie:
polędwiczki w paseczki, obsmażyć na smalcu, wyjąć do miseczki.
Ładną porę pokroić w słupki (to się chyba nazywa "w zapałkę") i obsmażyć na
tłuszczu z polędwiczek ok. 2 min. Zmniejszyć ogień, dorzucić polędwiczki,
trochę posolić (raczej mało) i obficie popieprzyć, na koniec dodać obrane i
pokrojone kawałeczki pomarańczy (wersja dla gości - bez białych skórek ;-))
jeszcze z minutę podgrzać mieszając.
Podawać z makaronem "świderki".

1. Data: 2000-05-16 06:16:09

Temat: Re: polędwiczki wieprzowe
Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ładną porę pokroić w słupki (to się chyba nazywa "w zapałkę")

Jak się kroi pora w slupki(ew. zapalki) ? - Ja zazwyczaj kroje w
polplasterki
Zapalki sa wzdluz ?
j...@p...pl (Joanna)
ICQ #23635022

1. Data: 2000-05-16 08:29:26

Od: "Grzegorz Pajak" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgosia Sularczyk napisał(a) w wiadomości: ...
>Tiaa... ślinka mi cieknie na samą myśl, co też możecie mi zaproponować, aby
>ten kawał mięska ożywić i usmaczyć... czekam na przepisy...
>
>Margola

Widzialem cos takiego u Maklowicza w ostatnia niedziele: poledwiczki w
marynacie musztardowo-miodowej. Niestety tylko koncowke, ale wygladalo
ciekawie.
Czy ktos z grupowiczow widzial moze calosc i moze to przedstawic ogolowi?

Grzegorz Pająk

1. Data: 2000-05-16 09:29:10

Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <j...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8fqp23$kan$...@r...torun.pdi.net...
> Jak się kroi pora w slupki(ew. zapalki) ? - Ja zazwyczaj kroje w
> polplasterki
> Zapalki sa wzdluz ?

Tak, najpierw kroisz porę (pora?) w poprzek na wałki długości ok. 4 cm, a
potem wzdłuż na cienkie paseczki - po pokrojeniu mają wymiary zapałki i
chyba są smaczniejsze niż półplasterki ;-)
A przynajmniej lepiej wyglądają.

1. Data: 2000-05-16 15:26:49

Od: "Grzegorz Pajak" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Tiaa... ślinka mi cieknie na samą myśl, co też możecie mi zaproponować, aby
>ten kawał mięska ożywić i usmaczyć... czekam na przepisy...

W ostatnia niedziele widzialem Maklowicza jak robil cos takiego w marynacie
musztardowo-miodowej - niestety tylko koncowke.
Czy ktos z grupowiczow widzial calosc i moze to przyblizyc na grupie?

Grzegorz Pajak

1. Data: 2000-05-16 22:15:18

Od: "Jo" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margolciu to Ty? ;-))))))
Ja polecam polędwiczki w zielonym pieprzu z białym sosem. Genialne w swojej
prostocie, ale chyba bez sensu jest podawanie Ci przepisu przed wyjazdem ?
a.

--

Użytkownik Malgosia Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:uqST4.69129$O...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-05-17 11:28:42

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>prostocie, ale chyba bez sensu jest podawanie Ci przepisu przed wyjazdem ?

To ja :-))

Chcę u Basków zabłysnąć kulinarnie... hyhyhy

Margola

1. Data: 2000-05-17 17:24:45

Od: "Jo" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marolciu, jeżeli chcesz zabłysnąć bez stresu polecam algierskie sfiryje.
Istnieje nadzieja, że nie znają, a można doprawić w/g miejscowych smaków.

Polędwiczki :
- potraktować narzędziem nadającym określony kształt i wrzucić do zalewy z
białego wytrawnego wina i sosu sojowego
- wyskoczyć po dobre białe pieczywo, najlepiej chrupiące bagietki
- po powrocie polędwiczki natrzeć przekrojonym ząbkiem czosnku i odrobiną
zielonego pieprzu z solą
- na patelni rozgrzać olej lub oliwę i na rozgrzny fru- polędwiczki
- po obsmażeniu przewrócić i powtórzyć
- podlać białym winem, spróbować czy nie za mało soli
- wrzucić dwa - trzy nierozdrobnione ziarna pieprzu
-doprawić śmietaną (śmietana bez mąki )
Orgiastyczne do białego pieczywa i surówki z pomidorów.

Sfiryje:
- pieczywo ( może być jak w orginale białe, ale ja łączę z grahamkami i
ziarnistymi różnymi ) zamoczyć w mleku
- kiedy rozmięknie wyrobić na gładkie ciasto ( dlatego z ilością mleka
należy zachowac rozsądek)
- tyle żółtego startego na tarce sera ( rokpol mniam ) ile +- masz ciasta
pieczywowego
- jaja ( od jednego do iluś - nie znam jeszcze górnej granicy )
- przyprawy- i tu zaczyna się cała zabawa. Oryginalnie - szałwia, mięta,
majeranek- ja lubię, ale nie każdy gustuje.
Zamiennie - oregano, bazylia, odrobina (ciut) mięty, duuużo czosnku. Lub co
Ci tylko wpadnie do głowy byle dużo.
- vegeta, pieprz biały
- z wszystkich produktów wyrobić gładkie ciasto
- zrobić głęboki olej, niech się podgrzewa
- z ciasta wyprodukować kuleczki wielkości orzecha włoskiego
- kulki do rozgrzanego oleju, po kilka sztuk - bo zrobi się breja
- odwracać, aby opaliły sobie na ciemne złoto, skórkę z drugiej strony
- w nadgorliwości można odsączyć z oleju na papierze
Gorące - pycha, nawet z samą surówką jakąkolwiek
Zimne - pycha z dipami ( gorące też mogą być z dipami, zależy od
okoliczności )
Zawsze zaskakuje moich znajomych skład tego ustrojstwa, a mnie ich miły dla
oka apetyt na te chrupiące w stanie gorącym kulki.

Pogodnego wypoczynku i fajnych wrażeń.
a.

1. Data: 2000-05-17 17:54:30

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 May 2000 17:26:49 +0200, "Grzegorz Pajak"
<g...@c...pl> wrote:

>W ostatnia niedziele widzialem Maklowicza jak robil cos takiego w marynacie
>musztardowo-miodowej - niestety tylko koncowke.
>Czy ktos z grupowiczow widzial calosc i moze to przyblizyc na grupie?

Nagrywam Maklowicza. Z mila checia przedstawie Wam jego przepis, ale
niestety w tej chwili jestem daleko od domu. Przedstawie, jak powroce
do mojego Elblaga.

Wirtualnie z Elblaga, Fizycznie z Gor

Smacznego

Mariusz Marczak
Merlin
2B || !2B

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

thermomix varoma
HELP
Serwis Makaron i Lasagne alla bolonese - Przepis Tygodnia
chatka puchatka
gdzie moge znalezc archiwum tej grupy??