poledwiczki z pomaranczami

1. Data: 2003-10-31 11:23:47

Temat: poledwiczki z pomaranczami
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wczoraj postanowilam zrobic poledwiczki wieprzowe z pomaranczami wg
przepisu z ,,Wyborczej'':

http://www2.gazeta.pl/kobieta/651448,24246,5408770,P
_KOBIETA_PRZEPISY.html
a moze
http://www2.gazeta.pl/kobieta/651448,24246,7145162,P
_KOBIETA_PRZEPISY.html
? :)
Swoja droga, ciekawe, czemu te przepisy maja roznych autorow i raz jest
to danie glowne, a raz przystawka :) nie wazne, nie o ty chcialam pisac.

Wzielam sie za robote, po czym okazalo sie, ze w domu nie ma ani kropli
wina poza martini bianco - to byla pierwsza modyfikacja (i jak dla mnie
- udana). Druga polegala na wlaniu soku z pomaranczy do sosu (tez sie
nie zawiodlam). Po pokrojeniu, podsmazeniu, roztarciu czego trzeba
nadszedl moment zapieczenia poledwiczek. Wydawalo mi sie, ze w takiej
temperaturze ona po prostu wyschna, tym bardziej, ze moja forma do
zapiekania byla zdecydowanie za duza w stosunku do ilosci miesa. Zatem
zamiast zapiekac, udusilam miesko w sosie martini-pomaranczowym. Wyszlo
super :) a jakie aromaty unosily sie po mieszkaniu :) nastepnym razem
nie dodam jednak startej skorki z pomaranczy (sok powinien wystarczyc),
paleta sie toto po miesie i talerzu, ani ladnie nie wyglada, ani
specjalnie nie smakuje.
W kazdym razie pomysl wart sprobowania. Moze macie jeszcze jakies inne
pomysly, co mozna w nim zmienic albo czyms uzupelnic?

Th.

1. Data: 2003-10-31 14:45:30

Temat: Re: poledwiczki z pomaranczami
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Theli <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@w...pl...

> Witam,
> wczoraj postanowilam zrobic poledwiczki wieprzowe z pomaranczami wg
> przepisu z ,,Wyborczej'':

....zaintersowaly mnie te skorki paletajace sie po talerzu....mam jednak
propozycje obrony skorek!
Nie dawac startych lecz pokrojone w minimetrowe paseczki....i 3-krotnie
zlane wrzatkiem (odgorycznione). Do sokuz pomaranczy i sosu pomaranczowego
doskonale i smaczne :) i swietnie wygladaja na poledwiczkach

a o kaczce (piersi) juz nie wpomne

agataw

1. Data: 2003-10-31 20:11:15

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-31 15:45, Użytkownik Agata napisał:

> ....zaintersowaly mnie te skorki paletajace sie po talerzu....mam jednak
> propozycje obrony skorek!

W przepisie jest wyraznie o starciu skorki.

> Nie dawac startych lecz pokrojone w minimetrowe paseczki....i 3-krotnie
> zlane wrzatkiem (odgorycznione). Do sokuz pomaranczy i sosu pomaranczowego
> doskonale i smaczne :) i swietnie wygladaja na poledwiczkach

Tez o tym pomyslalam, ale z dwoch pomaranczy to zdecydowanie za duzo,
kilka takich wiorkow powinno wystarczyc. A moze taka gotowa kandyzowana?
Sosik i tak jest slodki, wiec ciut wiecej cukru nie zaszkodzi.

Th.

1. Data: 2003-10-31 20:32:04

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Theli <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnufdm$909$...@t...icpnet.pl...

A moze taka gotowa kandyzowana?
> Sosik i tak jest slodki, wiec ciut wiecej cukru nie zaszkodzi.

....sama skorka wybroni sie bez tej kandyzowanej....ale prosze Cie
bardzo....daj kandyzowana. ....mozna.....

agataw

1. Data: 2003-11-01 22:15:11

Od: "astoja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanko masz jesszcze troszeczke??

1. Data: 2003-11-01 22:29:20

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-11-01 23:15, Użytkownik astoja napisał:
> pytanko masz jesszcze troszeczke??

Tych poledwiczek? gdzie tam, wszystko zjedzone :) ale jak chcesz, to
nieco martini jeszcze zostalo ;)

Th.

1. Data: 2003-11-01 22:30:54

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-31 21:32, Użytkownik Agata napisał:

> [...]
>
> A moze taka gotowa kandyzowana?

> ....sama skorka wybroni sie bez tej kandyzowanej....ale prosze Cie
> bardzo....daj kandyzowana. ....mozna.....

To raczej z lenistwa :) z moimi zdolnosciami manualnymi nie ma szans
pokroic skorki w rowne jednomilimetrowe paseczki :)

Th.

1. Data: 2003-11-02 06:16:28

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Theli <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bo1bvf$qmf$...@t...icpnet.pl...
> Dnia 2003-10-31 21:32, Użytkownik Agata napisał:
> To raczej z lenistwa :) z moimi zdolnosciami manualnymi nie ma szans
> pokroic skorki w rowne jednomilimetrowe paseczki :)

...dobry noz...dobry noz....dobry noz...........

Agataw....sie zawziela na dziewczyne co....:)

1. Data: 2003-11-02 10:30:28

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 2003-11-01 at 23:30, Theli wrote:

> To raczej z lenistwa :) z moimi zdolnosciami manualnymi nie ma szans
> pokroic skorki w rowne jednomilimetrowe paseczki :)

Jest takie narzedzie, ktorym mozna sciagnac skorke z cytrusow juz w
1-milimetrwych paseczkach - taka raczka, na koncu ma blaszke, w blaszce
5 malych dziurek z ostrymi krawedziami. Kupilam takie w Warszawie, w
Domach Centrum, ale pewnie i w innych sklepach sie dostanie...

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-02 11:36:31

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-11-02 07:16, Użytkownik Agata napisał:
> Użytkownik Theli <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:bo1bvf$qmf$...@t...icpnet.pl...

> ...dobry noz...dobry noz....dobry noz...........

no tak, dobrze, ze ta odrobina krwi z ucietych palcow nie bedzie za
bardzo psula koloru sosu pomaranczowego :)

> Agataw....sie zawziela na dziewczyne co....:)

eee tam... za dobra rade wybaczam ci nawet to marudzenie ;)

Th.

W-Z
ocet z winogron
Re: pomocy! Ciasto drozdzowe mi rosnie
Re: malibu, baileys, sherinadan
Re: [szczecin] osoba do podlaczenia kuchenki gazowej