ocet z winogron

1. Data: 2003-10-31 10:16:26

Temat: ocet z winogron
Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

Prosze poratujecie. Za dwie 3 godziny wyjezdzam i w tym czasie moge
odebrac wiadomosc. Jak zrobic ocet z winogron? Czy ktos ma
doswiadczenie? Winogrona sa ciemne i jeszcze wisza na krzaku.

serdecznie dzieki
Daniel

1. Data: 2003-10-31 10:32:45

Temat: Re: ocet z winogron
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Walas wrote:
> Prosze poratujecie. Za dwie 3 godziny wyjezdzam i w tym czasie moge
> odebrac wiadomosc. Jak zrobic ocet z winogron? Czy ktos ma
> doswiadczenie? Winogrona sa ciemne i jeszcze wisza na krzaku.

Najpierw z winogron zrób wino.Potem daj mu skwaśnieć.

Władysław

1. Data: 2003-10-31 10:40:33

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 31 Oct 2003 11:32:45 +0100, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>Najpierw z winogron zrób wino.Potem daj mu skwaśnieć.
>
>Władysław

jasne. wino kilka razy robilem. kiedy nastepuje odwrocenie fermentacji
alkoholowej? i w jakich warunkach kwasnieje?
dzieki
Daniel

1. Data: 2003-10-31 10:53:01

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl> napisał(a):

> Najpierw z winogron zrób wino.Potem daj mu skwaśnieć.

Rób tak jak byś robił wino i zapomnij w czasie drugiej fermentacji
zatkać korkiem lub nalać wody do rurki fermentacyjnej.
Możesz też zrobić najpierw wino a potem jw. tylko to dłużej potrwa.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-31 11:02:06

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 31 Oct 2003 10:53:01 +0000 (UTC), "Jerzy Nowak"
<w...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
>zatkać korkiem lub nalać wody do rurki fermentacyjnej.
>Możesz też zrobić najpierw wino a potem jw. tylko to dłużej potrwa.

Wiekie serdeczne dzieki, Tobie i Wladyslawowi.

z pozdrowieniami

Daniel

1. Data: 2003-10-31 11:10:42

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@b...com.pl (Daniel Walas) napisał(a):

> [...]
[...]

Danielu, z winogron zrób dobre wino.
A na ocet to kup sobie w sklepie takie wino za 10 zł, otwórz i za pare dni
bedziesz mieć ocet.

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-31 11:52:27

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 31 Oct 2003 11:10:42 +0000 (UTC), "Jerzy Nowak"
<w...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
>
> Danielu, z winogron zrób dobre wino.
>A na ocet to kup sobie w sklepie takie wino za 10 zł, otwórz i za pare dni

Jurek, proste i cieszy. Ale tych winogron jest bardzo duzo - jak
nigdy. Ale sprobuje obu metod. A jesli chcialoby sie wzbogacic taki
ocet o inne aromaty? Probowales cos dorzucac?

serdecznosci
Daniel

1. Data: 2003-10-31 12:08:55

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nigdy. Ale sprobuje obu metod. A jesli chcialoby sie wzbogacic taki
> ocet o inne aromaty? Probowales cos dorzucac?

Nie przepadam za octem ale zobacz jak robią to inni:
OCTY AROMATYZOWANE
Wszystkie octy można aromatyzować dodatkiem ziół lub owoców - estragonu, bazylii,
cząbru, melisy, tymianku, rozmarynu; lub cytrłn, malin, porzeczek,
pomarańczy; albo cebulek-szalotek, chrzanu, czosnku, koperku, selera, różnych
korzeni, soli i cukru. Aby to uczynić należy do naczynia z octem dodać któryś z
wymienionych wyżej składników. Zioła mogą być świeże lub suszone. Proporcje zależą od
smaku, jaki chcemy uzyskać (bardziej lub mniej intensywny). Po kilku
dniach ocet nabierze charakterystycznego zapachu rośliny, wtedy przecedzamy go i
używamy do zakwaszania sałatek i innych potraw.
OCET ESTRAGONOWY
Świeże, dorodne listki lub gałązki estragonu dokładnie myjemy i osączamy na sicie.
Wkładamy do naczynia i zalewamy octem winnym, zamykamy i wstawiamy na
dół lodówki. Po 10-14 dniach można go już zacząć używać. W miarę ubywania -
uzupełniamy octem winnym. Jest znakomity do zakwaszania surówek i sałatek.
http://www.kuchnia.3miasto.pl/419.htm

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-31 14:25:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 31 Oct 2003 11:52:27 GMT, d...@b...com.pl
(Daniel Walas) wrote:

> [...]
>nigdy. Ale sprobuje obu metod. A jesli chcialoby sie wzbogacic taki
>ocet o inne aromaty? Probowales cos dorzucac?

nie ocet, ale pomaga w przerobie winogron - galaretke zrob z
winogron. bardzo dobra na buleczki (male bulki, bo w zasadzie ja
nie zdrabniam bez potrzeby ;))) ) - uzywac jak dzemu

trys

p.s. jak chcesz, zeby on Cienie zabil to popraw Jurek na Jerzy
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-10-31 14:25:29

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Walas wrote:

> [...]

Dobra rada. Ja tak zwykle robię i od lat nie kupowałem octu. Tyle, że
nigdy nie trwało to parę dni. Różne wina kwaśniały mi w różnym tempie,
niektóre kilka miesięcy. Ponadto dobry ocet winny dojrzewa z czasem.

> Jurek, proste i cieszy. Ale tych winogron jest bardzo duzo - jak
> nigdy. Ale sprobuje obu metod. A jesli chcialoby sie wzbogacic taki
> ocet o inne aromaty? Probowales cos dorzucac?

Dodawałem estragonu i szalotek. Jedna szalotka starczy na ok. litr
octu. A z pewnoscia mozna spróbować z innymi dodatkami.

Władysław

Re: pomocy! Ciasto drozdzowe mi rosnie
Re: malibu, baileys, sherinadan
Re: [szczecin] osoba do podlaczenia kuchenki gazowej
Re: litości!!! - ile to jest...
Re: Cos wyszukanego?!