W-Z

1. Data: 2003-10-31 10:58:12

Temat: W-Z
Od: "Agnieszka " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak zrobić dobrą w-z etkę?? Wogóle jak zrobić w-z tke:)? Moze ktoś ma
niezawodny przepis taki co to zawsze wychodzi??
AgaL, której mama jest wielbicielką tego ciasteczka i zazyczyła sobie...

1. Data: 2003-10-31 11:06:30

Temat: Re: W-Z
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> niezawodny przepis taki co to zawsze wychodzi??
> AgaL, której mama jest wielbicielką tego ciasteczka i zazyczyła sobie...

A kawy nie chcesz? Kawa jest obowiązkowa.
:-)

pozdr. Jerzy

Scena 33: (w kawiarni)
[...]
[Podchodzi kelnerka]
Kelnerka: Dwie kawy i dwie wuzetki... I co jeszcze ?!
Ola (do kelnerki): Dlaczego "dwie kawy i dwie wuzetki" ?
Kelnerka: Kawa i wuzetka są obowiązkowe dla każdego ! Bijemy się o "Złotą patelnię" !
Miś: Dobrze! Pani pozwoli - dwa razy zestaw obowiązkowy.
Kelnerka: Szatnia też jest u nas obowiązkowa !
Miś: Dobrze.

1. Data: 2003-10-31 21:26:39

Od: m...@W...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezawodny przepis taki co to zawsze wychodzi??
> AgaL, której mama jest wielbicielką tego ciasteczka i zazyczyła sobie...

Witam! Zrób "Kopiec kreta" Dr. Oetkera , to nic innego jak w-z etka. pzdr.

1. Data: 2003-11-01 15:43:56

Od: "nazgul" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam sprawdzony przepis!
Tak się złożyło , że dziś piekłam na urodziny sąsiadki.
Już podaję :
składniki na ciasto:
4 całe jaja
1 szkl. cukru
1 szkl. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki gotującej się wody, 2 łyżki kakao

Na krem:
0.5 litra schłodzonej śmietanki kremówki (takiej do tortów)
2 łyżki żelatyny
1 szkl. cukru pudru
sok z cytryny

Całe jaja ubić z cukrem (do białości), dodać wodę, mąkę, proszek do
pieczenia, kakao, wymieszać. Wlać do formy i piec (jak długo? zależy od
piekarnika, mniej więcej do 40min).

Krem:
Żelatynę zalać zimną wodą na 1 godz., tak aby się zanurzyła w niej.
Smietanę (schłodzoną!) powoli ubijać z cukrem.
Do żelatyny dodać troszeczkę gorącej wody, tak, aby się rozpuściła.,
poczekać aż przestygnie.
Dodawać powoli do śmietany.
Na koniec zakwasić sokiem z cytryny.
Przekroić ciasto na pół, nawilżyć zimną herbatą(ja dodaję jeszcze do niej
sok z cytryny, cukier i kapkę spirytusu lub rumu).
Przełożyć ciasto śmietaną, można posypać cukrem pudrem, startą czekoladą.

Smacznego!

p.s. Wychodzi mi zawsze!

Kasia

1. Data: 2003-11-03 20:06:50

Od: "Babrak" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Nazywam się Renata i jestem tu po raz pierwszy. Mam bardzo fajny
przepis na wuzetkę od mojej cioci, która jest "mistrzem cukiernikiem".

Składniki:
- 3 jajka
- 1,5 szkl. maki
- 1,5 szkl. cukru
- kostka masła
- 4 lyzki kakao
- 4 lyzeczki proszku do pieczenia
- 7 lyzek wody
Wode, cukier, tluszcz i kakao wymieszac i gotowac 5 min. na malym ogniu,
mieszajac mase by nie przywarla do dna. Odlac 3/4 szkl. masy, reszte
ostudzic. Do ostudzonej (letniej) masy dodac make wymieszana z proszkiem do
pieczenia i zoltka. Ubic mikserem. Na koncu dodac ubite bialka (na sztywna
piane).
Ciasto wlozyc do nagrzanego piekarnika i piec 30-35 min. w 180C.

Masa:
1/2 l. 30% - smietany ubic na sztywno. Pod koniec ubijania stopniowo
dodawac cukier (5 lyzek).

Ciasto przekroic na dwa placki i je nasaczyc. Pierwszy placek posmarowac
konfitura, na to masa (troche zostawic na rozetki). Na to drugi placek
(rowniez nasaczony), polac odlozona na poczatku czekolada i ozdobic
rozetkami.
Smacznego,
rionka

Użytkownik "Agnieszka " <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niezawodny przepis taki co to zawsze wychodzi??
> AgaL, której mama jest wielbicielką tego ciasteczka i zazyczyła sobie...

http://www.gazeta.pl/usenet/

ocet z winogron
Re: pomocy! Ciasto drozdzowe mi rosnie
Re: malibu, baileys, sherinadan
Re: [szczecin] osoba do podlaczenia kuchenki gazowej
Re: litości!!! - ile to jest...