pomidory a spaliny

1. Data: 2001-08-26 18:00:57

Temat: pomidory a spaliny
Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie świeżo jestem pod wrażeniem pewnej przygody, która mnie trochę
wzburzyła. Moja mam postanowiła niedawno kupić pomidory, a ponieważ na
pomidory ogródkowe padła zaraza (tak jest przynajmniej w Opolskiem), więc
pojechała do ogrodnika, co ma szklarnię do pobliskiej wioski. W domu
ogrodnika nikogo nie bylo, więc skierowała się na ogród, a tam siedział ten
ogrodnik w starym dostawczym samochodzie na olej (czyli był to diesel), rurę
wydechową skierował na szklarnię i gazował ile mu sił w nogach starczyło.
Także w szklarni było pełno śmierdzących spalin, gościu ten tłumaczył się,
że w ten sposób przyspiesza dojrzewanie pomidorów. Moja mama oczywiście
rzeczonych warzyw nie kupiła. Stąd ostrzeżenie, że nie wiadomo co w
kupowanym pomidorze siedzi!

Teresa P.

1. Data: 2001-08-26 19:48:12

Temat: Re: pomidory a spaliny
Od: "jt" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rzeczywiscie , w pale sie nie miesci.

1. Data: 2001-08-27 04:19:35

Od: "greg" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie to jedna z "metod" szybszego dojzewania pomidorow. Robi sie to po
to aby dostarczyc im wiecej CO2. Ale wiadomo ze nie jest to najzdrowsze nie
mowiac juz o smaku takieo pomidora, czerwonego na zewnatrz a zielonego w
srodku. Inna metoda to wstrzykiwanie denaturatu w pomidora. Swinstwo,
paskudztwo, gorsze niz mucha na dziko :-))).

pzdr
Greg

1. Data: 2001-08-27 08:11:43

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: T.A.P.

> [...]
> mama oczywiście
> rzeczonych warzyw nie kupiła. Stąd ostrzeżenie, że nie wiadomo co w

W sumie nie chodzi o same spaliny, a o dwutlenek wungla. Ale ze
spalinami pewno taniej ;-))

Jak byłam w Paryżewie w ichnim Muzeum Techniki, to pobawiłam się
programem komputerowym symulującym hodowlę pomidorów szklarniową
właśnie. Tam to się dowiedziałam o tym CO2 - niby mnie to nie
zaskoczyło, bo wydaje się być logiczne, ale z drugiej strony - co by
tu jeść, żeby było na 100% zdrowo?? Kurczaki hormonalne, pomidory
dwutlenkowe, a sałata rośnie przy ruchliwej trasie - pewno rolnik nie
wie, że ona tak chętnie łapie metale ciężkie, i że w zasadzie lepiej
tam sadzić kapustę, bo ona przynajmniej na wagę, a sałata na sztuki.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-08-27 19:51:49

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

greg napisał

: Generalnie to jedna z "metod" szybszego dojzewania pomidorow. Robi sie to po
: to aby dostarczyc im wiecej CO2.

CO2 to akurat hamuje dojrzewanie. Na pewno owoców, ale chyba pomidory też by się
dało pod nie podpiąć. A do przyspieszania dojrzewania używa się etylenu. Z tym,
że to nie takie straszne, na jakie wygląda, bo etylen tak czy siak powstaje w
owocach dojrzewających "o własnych siłach".
Oczywiście mam na myśli sytuację, gdy stosuje się czysty etylen, a nie jakieś
gazowe mieszanki rodem z rury wydechowej.

Maja

brrr mikrofalom!!!
to i ja sie melduje
rokola-pojawila sie w wwie