Ziemniaczki do obiadu

1. Data: 2003-03-27 08:47:45

Temat: Ziemniaczki do obiadu
Od: "renpas" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.

Renata całkiem bez pomysłów :(
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-03-27 09:00:36

Temat: Re: Ziemniaczki do obiadu
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik renpas napisał:
> Witam!
>
> Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
> zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.
>
> Renata całkiem bez pomysłów :(

Zalezy do czego. :-)
Generalnie mozna wszystko dodac :-). Wczoraj jadlam ugniecione i
wymieszane z podduszona cebulka i szczypiorkiem. Dodac tez mozna
koperku, podsmazony boczek, kielbase, kostki marchewki ale tak zeby sie
nie rozwalila. Dla zmienienia smaku kminek mielony.
A forma? Frytki, pieczony ziemniaki w piekarniku, kulki ziemniaczane
usmazone (ugotowane, zgniecione ziemniaki formujemy i lup do piekarnika.
Tyle mi przyszlo na razie do glowy.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-27 09:08:02

Od: "Marta Skorupska" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "renpas" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
> zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.

Mój TŻ uwielbia, jak robie smażone plastry ziemniaków. Gotuje ziemniaki w
koszulkach (mają być "prawie ugotowane"). Jak wystygną kroję je na grube
plastry (nie obieram skorki), wlewam olej na rozgrzaną patelnię a na to
ziemniaki. Posypuję je "Przyprawą do potraw z ziemniaków" Kamisa oraz
kminkiem i czosnkiem granulowanym. Muszą smażyć się do czasu, aż będą
uczciwie rumiane - czasem na kilka minut przed końcem smażenia posypuję je
tartym żółtym serem.

Marta

1. Data: 2003-03-27 09:10:09

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

renpas wrote:

> Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
> zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.

Pieczone, albo nawet faszerowane.

Krycha

1. Data: 2003-03-27 09:26:02

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
>
> Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
> zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.
>
> Renata całkiem bez pomysłów :(

A moze ziemniaki podwojnie pieczone wg Magdaleny Bassett?
Ja co prawda jeszcze ich nie robilam, ale sie przymierzam, a przepis brzmi
smakowicie :)
Wklejam przepis w calosci, bo odkad minilien mi nie chodzi, mam klopot z
wklejaniem linkow.

Ziemniaki podwojnie pieczone

Duze podluzne ziemniaki umyc, zawinac w folie alum i piec az miekkie gdy
scisniete w pasie.
Z lekka ostudzic, przeciac na pol wzdluz i wydrazyc lyzka miazsz nie
naruszajac skory. Te lodki (uudki) z ziemniaczanych skor zachowac. Z
ziemniakow zrobic dobre puree z dodatkiem mleka, masla, soli, pieprzu.
Mozna domieszac podsmazona cebule lub pieczony czosnek.
Tym puree nadziac lodki z czubkiem, polac kazda lyzka stopionego masla i
zapiec pod opiekaczem az troszke zbrazowieja. Posypac koperkiem,
szczypiorkiem lub papryka.

Mozna wyciskac to puree do lodek przez szpryce z ladna koncowka, zeby
byly dekoracyjne.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-03-27 10:02:50

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

renpas <r...@w...pl> wrote:

> Witam!
>
> Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
> zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.
>
> Renata ca"kiem bez pomys"ów :(

Na poczatek sprobuj pommes soufles.

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-27 10:02:59

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "renpas" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
> zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.

ja polecam takie cus:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis263.html
i takie:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis199.html
poza tym purre wyciskane przez szprycke jest ladne na talerzu,
no i rozne rodzaje kopytek i pyz do mies gulaszowych :)

wkn

1. Data: 2003-03-27 10:07:30

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "renpas" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Jak można podać inaczej ziemniaczki do obiadu z Rodzicami, żeby ich
> zachwycić? :) Inaczej niż normalnie potarte i pure.

Surowe ziemniaki w cieniutkie plasterki pokroic, boczek na plastry (czy jak
kto tam chce) i na patalnie, niech sie troche stopi. Na ten boczek wladowac
siemniaki, przyprawic sola, pieprzem i czym kto tam chce (ja daje majeranek
i bezylie) i usmazyc. Zrobilam tak - przepyszne :) Do tego jakas salata i
juz caly obiadek :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-27 11:32:05

Od: "renpas" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Na poczatek sprobuj pommes soufles.
>
>Wladyslaw

Hmmm. To znaczy? że tak z głupia spytam? :)

Renata jak widzę też niedoinformowana

1. Data: 2003-03-27 11:34:17

Od: "renpas" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>poza tym purre wyciskane przez szprycke jest ladne na talerzu,
>no i rozne rodzaje kopytek i pyz do mies gulaszowych :)

O! i tu dzięki bardzo już coś mi zaczyna świtać..

Renata
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Gdzie jest Krysia T.?