pomożecia niedoświadczonej?

1. Data: 2003-03-01 09:55:28

Temat: pomożecia niedoświadczonej?
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka razy pjawił się przepis na shoarme.
Szperam sobie po archiwum i nie wiem, czy coś robię nie tak, bo gdy wpisuję
nazwę i klikam "szukaj" to nic nie znajduję.
A może źle piszę nazwę?
Palę się ze wstydu, że nie umiem szukać...............help!

Danka

1. Data: 2003-03-01 10:44:02

Temat: Re: pomożecia niedoświadczonej?
Od: "Zygmunt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nazwę i klikam "szukaj" to nic nie znajduję.
> A może źle piszę nazwę?
> Palę się ze wstydu, że nie umiem szukać...............help!

http://groups.google.com/groups?as_q=shoarme&ie=UTF-
8&oe=UTF-8&as_ugroup=pl.
rec.kuchnia&lr=&num=30&hl=pl

Pozdrowienia.
Zygmunt.

1. Data: 2003-03-01 11:38:04

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://groups.google.com/groups?as_q=shoarme&ie=UTF-
8&oe=UTF-8&as_ugroup=pl.
> rec.kuchnia&lr=&num=30&hl=pl

Wielkie dzięki, niestety dalej nic nie znajduje
Danka

1. Data: 2003-03-01 11:57:01

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wpisuję
> nazwę i klikam "szukaj" to nic nie znajduję.

masz tu wklejam Ci przepis FeeLICiI:
Jola L-L
..."
Przepis nie jest zbyt skomplikowany, a wyniki przypominaja danie ze Sphinxa
:) ja uzylam do tego piersi kurczaka, choc w restauracjach uzywa sie glownie
wieprzowiny. Smak jednak byl niezapomniany i mam nadzieje, ze innym rowniez
posmakuje.. prosze o szczere opinie :)
Calosc przygotowan zajela mi ok 2 godzin (tak na marginesie, to jestem
kucharka-amatorka) :)
oto skladniki do dania, ktorym najedza sie 3-4 osoby:
- 2x pollitrowy jogurt naturalny
- 2 jajka
- cytryna (mozliwe 2)
- koperek (polecane dwa klacza swiezych, ja zuzylam paczke poszatkowanego)
- odrobina musztardy
- odrobina ketchupu
- 2x maly koncentrat pomidorowy (moga go zastanpic swieze pomidory)
- ocet
- olej (okolo pol malej butelki)
- 4 zabki czosnku lub paczka szatkowanego
- kminek
- kolendra siewna
- czosnek w proszku
- curry
- slodka papryka
- imbir
- gozdziki
- pieprz kajenski
- czarny pieprz
- ewentualny sezam
- cynamon
- mieso (do tej porcji zulylam 3 podwojne piersi kurczaka)
Wszelkie podane przyprawy moga byc z torebek, jesli swieze to drobno
sprasowane
- ziemniaki do talarkow lub frytek
- salatka do obiadu :)

OSTRZEZENIE: podany przepis jest do shoarmy curry. Jest dosc pikantna (dla
mnie w sam raz, lecz innym moze byc za mocno), wiec przy przepisie
zamieszczam * przy przyprawach, ktorych mozna dodac nieco mniej w celu
uzyskania delikatniejszego smaku... Czesc rzeczy dodawalam na wyczucie, jak
kminek czy sezam- dalam go wiecej niz w przepisie... w ramach experymentu
:).

Przepis na shoarme:
Kminek i kolendre siewna (ja dodatkowo dalam sezam) kilka minut przypiekamy
na patelni- do uzyskania koloru, potem studzimy i rozbijamy na drobne.
Wszystkie przyprawy mieszamy : zestaw ostudzony (3 lyzki stolowe kminku, 3
lyzki st. kolendry, 3 lyzki st. sezamu)+ 3 lyzki st. czosnku w proszku*+2
lyzki st. slodkiej papryki+3 lyzeczki imbiru+2,5 lyzeczki sprasowanych
gozdzikow+2 lyzeczki pieprzu kajenskiego*+2,5 lyzeczki pieprzu czarnego*+1,5
lyzeczki cynamonu. Mieso pociac na drobne kawaleczki, posolic, wymieszac z
caloscia przypraw i pozostawic pod przykryciem na ok 2 h (ja zostawilam na
pol i tez bylo dobrze). Mozna dodatkowo dorzucic troche posiekanej cebuli*
oraz curry*. Po podanym czasie smazyc na patelni (wok do tego jest lepszy)
az do uzyskania chrupkosci.

Przepis na sos1 (koperkowy):
- szklanka jogurtu naturalnego
- 1 zoltko
- sok z 1/2 cytryny
- koperek
- lyzka musztardy
- cukier, sol, pieprz (wedle uznania)

Jogurt mieszamy z zoltkiem i sokiem z cytryny, dodajemy posiekany koperek,
przyprawiamy musztarda, sola, pieprzem, cukrem. Jest to sos NEUTRALNY

Przepis na sos2 (pomidorowy)
- 2x koncentrat pomidorowy
- ketchup
- 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
- ewentualnie sol, cukier

Jogurt mieszamy z ketchupem, dodajemy koncentraty i mieszamy. Proporcje
mniej wiecej ilosc koncentratu (z 2 opakowan)=ilosci ketchupu. Ketchup
dodaje slodkosci. Jest to sos SLODKI

Przepis na sos3 (czosnkowy)
- 1 zoltko
- lyzeczka soku z cytryny
- lyzka octu
- pol szklanki oleju
- 1/3 szklanki jogurtu naturalnego
- 4 zabki czosnku lub spora szczypta prasowanego z torebki
- 0,5 lyzeczki skorki z cytryny, utartej (ja nie dodawalam i tez bylo
smacznie) :)
- sol
- pieprz (do smaku)

Zoltko, sok z cytryny, ocet, sol zmiksowac az do spienienia. Ucierajac
dolewac oliwy, a nastepnie wymieszac z jogurtem, cytryna i czosnkiem.
Miksowac tak dlugo, az czosnek sie rozdrobni, bowiem wczesniej bedzie
wygladac jakby sie scielo :) Jest to sos OSTRY.

Uwaga: mieso w shoarmie powinno byc grillowane, lecz na patelni tez nie
traci swego uroku :)

To juz koniec, potrawa ta w mojej rodzinie cieszy sie wielkim uznaniem.
Czekam na Wasze opinie! :) pozdrawiam goraco i zycze smacznego
Livia

1. Data: 2003-03-01 12:01:31

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
tamto bylo z naszego archiwum a tu jeszcze z sieci:
wybieraj :)))
Jola L-L
Shawarma zwana Shoarmą
Restauracje zbankrutują.
kategoria: Przepis ze strony AsiaBan

czas: 31-60 minut
trudność: średniołatwe
liczba porcji: 10

Składniki:

2 kg łopatki wieprzowej ( może być drób )
1 łyżka soli
1 łyżeczka czarnego mielonego pieprzu
? łyżeczki mielonego kminku
? łyżeczki cynamonu
1/8 łyżeczki gałki muszkatałowej
1/8 łyżeczki zmiażdżonych goździków
1 łyżeczka pieprzu cayenne
1 łyżka kolendry
1 łyżka papryki słodkiej
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka imbiru
1 cytryna pokrojona w plasterki
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka vinegar białego
1 łyżka oliwy z oliwek
1 mała cebula

Sposób przygotowania:

Ja mam maszynkę taki mini gyros i mięso kroję tylko w plastry i po
marynowaniu nabijam na maszynkę. Mięso można pokroić w nieduże plasterki o
grubości 0,5 cm żeby nabić na patyki od szaszłyków. Tak przygotowane mięsko
można zrobić na grilu zwykłym albo elektrycznym (opiec w piekarniku ). Można
również pokroić w drobne paseczki i ułożyć na wysmarowanej tłuszczem w
opiekać w piekarniku.
Wymieszać wszystkie składniki w celu sporządzenia marynaty. Pokrojone mięso
wymieszać z marynatą wstawić do lodówki na całą noc. Wyjąć z lodówki i
przyrządzić według wybranej metody.

Dodatkowe informacje:
Podawać z sosem i frytkami w bułeczkach pita jak kto lubi.
------------------------
Re: Shoarma adres: *.warszawa.sdi.tpnet.pl
Gość: bolewora 21-02-2003 22:01 odpowiedz na list odpowiedz
cytując

Zrobiłam z tego przepisu i wyszło genialne, nie użyłam do zaprawy
kminku bo go
nie znoszę ale reszta super. Nie mam specjalnego opiekacza, więc
przed
zamarynowaniem pokroiłam mięso w paseczki i na drugi dzień jak
przeszło smakiem
zaprawy usmażyłam na patelni. Często jadam to danie w Papudze w
Galerii Mokotów
i postanowiłam ściągnąć od nich pewien patent.Udusiłam kilka
pokrojonych w
plasterki pieczarek a w drugim rondelku cebulę i 2 kolorowe papryki
,
pomieszałam razem i przyprawiłam. Usmażone mięso do żaroodpornego
naczynia na
to mix jarzynkowo-pieczarkowy na to żółty starty ser i do
piekarnika. Z
frytkami i sosikiem tzatzykowym pycha i niebo w gębie. Pozdrawiam.
------------------------
http://www.raps.co.uk/html/creative-recipes/creative
-recipes.html

pozdrawiam Jola L-L