pomysł na szybkie danie dla gości

21. Data: 2007-08-01 18:33:47

Temat: Re: pomysł na szybkie danie dla gości
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
news:f8qhjr$ae3$2@nemesis.news.tpi.pl...

> To po co pytasz? - zrób schabowe i pyry...

Bardzo dobry pomysł - większość to lubi, ja też, a do tego podsmażaną
kapustę zakwaszoną octem, z koperkiem i śmietaną. Ale moze być tez jakaś
surowizna - sałatka z pomidorów, mizeria lub mieszana...

22. Data: 2007-08-01 19:31:39

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:

> Sama nazwa sugeruje prostotę wykonania - cyganie robili to właśnie
> w jednym garnku/patelni na ogniu, w warunkach polowych.

Teraz zaczęło mi świtać, że chyba robił to kiedyś Makłowicz w którymś
ze swoich dawnych programów. Tylko zdaje się, że nie w prodiżu :)

--
Pozdrawiam - Aicha

23. Data: 2007-08-02 04:14:44

Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cheba masz rację - Makłowicz robił to chyba w żeliwnym kociołku na ognisku.
Niestety mam trochę zaległości we wprowadzaniui potraw do mojej bazy danych
i nie mogę tego przepisu znaleźć.

24. Data: 2007-08-02 07:44:10

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> [...]
> kapustę zakwaszoną octem, z koperkiem i śmietaną. Ale moze być tez jakaś
> surowizna - sałatka z pomidorów, mizeria lub mieszana...

"Bardzo proszę o pomoc :))
Poszukuję przepisu na danie dla 4 osob na wieczorne spotkanie przy brydzu.
Szukam dania, przy którym nie trzeba długo stać w kuchni i które nada
się na
obiado-kolację.
Ma być w miarę syte, a mimo to nie być zwykłym obiadem (czyli schabowy i
pyry raczej nie).
Acha - nie mam piecyka. Mam prodiż."

Jak ktoś pyta o ciekawą potrawę, to odpowiadam. A jak potem mówi, że mu
się nie chce, bo zbyt ciekawe, to niech robi te schabowe i te pyry i
niech więcej nie pyta o ciekawe potrawy.

25. Data: 2007-08-02 07:44:14

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Teraz zaczęło mi świtać, że chyba robił to kiedyś Makłowicz w którymś
> ze swoich dawnych programów. Tylko zdaje się, że nie w prodiżu :)

Tak, Makłowicz prezentował te potrawę, ale on chyba stosował zwykłe
ciasto kluskowe ze zwykłej mąki - wg mnie za mało delikatne.
Ja robiłam w prodiżu (pomimo posiadania piekarnika w kuchni kaflowej) -
i było super. Zero roboty - kurczak się sam piecze (zresztą z prodiża
kurczak najlepszy), ciasto można zagnieść w byle misce, i nawet obyć się
bez stolnicy bo nie jest to jakaś wielka ilość, ot duża garść męska - po
prostu rozciągnąć je w dłoniach na okrągły placek, co jest nawet
przyjemną czynnością: nerwy można uspokoić przy okazji, bawiąc się tym
ciastem :-D

26. Data: 2007-08-02 08:06:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się nie chce, bo zbyt ciekawe, to niech robi te schabowe i te pyry i
> niech więcej nie pyta o ciekawe potrawy.

Rzeczy zwyczajne są najbardziej niezawodne. Aby to docenić trzeba samemu
zjeść bęczke soli. Niekoniecznie z trytonem...

27. Data: 2007-08-02 08:16:49

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

> Rzeczy zwyczajne są najbardziej niezawodne. Aby to docenić trzeba samemu
> zjeść bęczke soli. Niekoniecznie z trytonem...

Toż mówię, że nie należało pytać, tylko spokojnie, niemęcząco, niezwykle
ciekawie i brydżowo - ubijać schabowe.
Nie znoszę zachowań typu: poradź - wiem_lepiej - spadaj. To jest jedna z
niewielu rzeczy, które mnie doprowadzają do białej gorączki.

28. Data: 2007-08-02 08:16:53

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ola napisał(a):
> Bardzo dziekuję za szczegóły. Kurczak chyba musi być pozbawiony kości,
> prawda?

Nie, wcale nie, tylko kawałki najlepiej niezbyt duże.- i rozmieszczone
równomiernie przed nałożeniem ciasta.
Możesz też zrobić zwykłe ciasto kluskowe (ale jajka jednak ubij)- tylko
żeby było naprawdę mięciutkie.

29. Data: 2007-08-02 08:23:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie znoszę zachowań typu: poradź - wiem_lepiej - spadaj. To jest jedna z
> niewielu rzeczy, które mnie doprowadzają do białej gorączki.

Ogólnie - witaj!

Mnie nic nie doprowadza do gorączki - po za chorobami - czasem...

Często jest to ktoś, kto poluje tutaj na mojego kompa - ze strony (nie www)
Kupściów.

30. Data: 2007-08-02 08:31:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, wcale nie, tylko kawałki najlepiej niezbyt duże.- i rozmieszczone
> równomiernie przed nałożeniem ciasta.
> Możesz też zrobić zwykłe ciasto kluskowe (ale jajka jednak ubij)- tylko
> żeby było naprawdę mięciutkie.

Ogólnie - najlepsze są uda i pałki, ale daleko wygodniejsze są piersi.
Ciasto zastępuje chleb, kasze czy ziemniaki. Ja robiłbym to na dużej,
najlepiej żeliwnej patelni z pokrywą (wielkość zależna od ilości gości) -
aby nie robić dwa razy...
Na cztery osoby - gdy gra nie przeciągnie się na dzień drugi powinno
wystarczyć udko lub pierś, albo 2-3 pałki, na dłuższą grę może okazac się za
mało i wtedy lepiej mieć więcej usmażonych w głębokim oleju udek, świeży
chleb, frytki, jakąś orzeżwiająca surówkę, barszczyk czysty na rosole. Są to
albo potrawy szybkie do przyrządzenia, albo łatwe do podgrzania. Chyba, że
kucharz lub kucharka nie bierze udziału w grze - wtedy może się bawić w
kuchni...

lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?
co to za grzyb ??
Ile mięsa??
Zapytanie o zgode na przeslanie bezplatnych informacji.
Srona o historii jedzenia po angielsku