pomysł na szybkie danie dla gości

11. Data: 2007-08-01 09:05:25

Temat: Re: pomysł na szybkie danie dla gości
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostryga" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
news:f8pg93$mtv$1@news.onet.pl...

> Poza tym, że nie mam piekarnika, to i tak nie ryzykowałabym robienia
> jakiegokolwiek ciasta -
> nawet naleśniki potrafię zepsuć.
> Dwie lewe ręce w kuchni. :)

Są firmy, co z tego żyją. Zamów.

Qra

12. Data: 2007-08-01 09:32:13

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ola napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Możesz napisać dokładniej, jak zrobić to ciasto. Jesli nie mam
> prodiża, to uda mi się to danie?

Szczerze mówiąc nigdy go nie robiłam wg grafiku - po prostu ubijam 2
jajka na pianę, przekładam do miski plastikowej dość płytkiej, wsypuję
trochę mąki, szczyptę soli, mieszam lekko, wlewam np. 1/3 szkl. piwa i
wgniatam jeszcze tyle mąki krupczatki, ile się da, dolewając też piwo w
trakcie roboty, jeśli ciasto jest za twarde. Ciasto ma być mięciutkie,
luźne, bardzo łatwo się wałkujące - tyle, aby się nie lepiło. Przy
wałkowaniu starannie podsypuj maką, i wałek też "myziaj" mąką - to nie
będzie się kleiło do wałka i stolnicy.
Ważna jest też technika przenoszenia: powierzchnię rozwałkowanego ciasta
posmaruj cieniutko mąką, wałek też, po czym ułóż wałek na brzegu ciasta,
nawijaj ciasto na wałek nie przyciskając go prawie zupełnie do wałka, a
tylko podtrzymując. Gdy nawinięte, przenieś nad prodiż, opuść krawędź
ciasta na brzeg prodiża i rozwiń całe, układając je jednocześnie na
potrawie. Nadmiar trzeba obciąć - nożem lub radełkiem do ciasta.
Smacznego :-)
--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

13. Data: 2007-08-01 09:32:18

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Celinka napisał(a):

> ale Ty to sie lubisz opychac pysznosciami, ile ważysz?

Opychać może nie, ale jeść (i gotować/piec) lubię bardzo. W związku z
tym zwiewnym duszkiem może nie jestem, ale 60 kg/164 cm - to w sam raz
dla zachowania 74 cm w talii... Waga w łazience oczywiście stoi cały
czas w pogotowiu, bo przy mojej kulinarnej fantazji łatwo popaść w zbyt
dużą tolerancję dla zaokrąglających się zbytnio bioderek ;-)
PS. I skakanka z licznikiem skoków - wczoraj kupiłam jako dodatkowy
sprzęt ż.t.p. kuchenny :-D (prócz posiadanego już steperka) - nie ma
rady, skoro jem, to muszę i spalać... czego sobie i wszystkim podobnym
do mnie łakomczuszkom życzę :-D
;-)

--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

14. Data: 2007-08-01 09:47:06

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ostryga napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> (...)
> Jak dla mnie, dość skomplikowane. Prawdopodobnie zmodyfikowałabym przepis,
> tzn
> po prostu włożyłabym kurczaka do prodiża, bez ciasta. :)

Żartujesz - przecież to najprostsze danie jednogarnkowe, a jaki efekt!
Sama nazwa sugeruje prostotę wykonania - cyganie robili to właśnie w
jednym garnku/patelni na ogniu, w warunkach polowych.

--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

15. Data: 2007-08-01 10:07:33

Od: "ola" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuję za szczegóły. Kurczak chyba musi być pozbawiony kości,
prawda?

16. Data: 2007-08-01 11:43:15

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostryga" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

> Nie mam piekarnika. Wszelkie zapiekanki odpadają.
> Chciałam zrobić hiszpańską paelle, bo bardzo mi smakokwały w Hiszpanii,
> ciekawa jestem, czy by mi wyszło,
> ale we wszystkich przepisach jest napisane, żeby paellę pod koniec
> przyrządzania zapiekać.
> Orientujecie się może czy paellę można jakoś zrobić bez piekarnika? W
> prodizu nie widzi mi się.
>
> Poza tym, że nie mam piekarnika, to i tak nie ryzykowałabym robienia
> [...]

to juz zapiekanki w prodizu nie da sie zrobic?? dziwne bo robilem
wielokrotnie.........

17. Data: 2007-08-01 13:05:53

Od: "Marek" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostryga" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
> Poza tym, że nie mam piekarnika, to i tak nie ryzykowałabym robienia
> [...]

Nie chce wyjsc na mistyka, ale aby dobrze wyszlo w kuchni trzeba 2 rzeczy:
- miec ochote jesc i myslec o tym
- robic to z miłością do tych ktorzy będą pożerać danie :)
to działa !

18. Data: 2007-08-01 13:51:44

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> Nie chce wyjsc na mistyka, ale aby dobrze wyszlo w kuchni trzeba 2 rzeczy:
> - miec ochote jesc i myslec o tym
> - robic to z miłością do tych ktorzy będą pożerać danie :)
> to działa !

Trochę doświadczenia w gotowaniu też by się jednak przydało :).
Z braku innych pomysłów zrobię piersi kurczaka zawijane z różnymi serami w
środku.
Dla eksperymentu wsadzę w środek ser feta, ser mozarella, ser pleśniowy,
ser żółty.
Plus odpowiednie przyprawy, bazylia, tymianek itd.
Do każdego zawijasa co innego. (Może dodam oliwki do tego z serem mozarella?
Do sera żółtego będzie pasować szynka)
Do tego sałatka grecka na przystawkę i czerwone (a może białe?) wino.
Powinno być ok. I najważniejsze - nie umęczę się.

To, co mi się najbardziej podoba w gotowaniu (jesli już gotuję, a robię to
rzadko) to eksperymenty.
Niezbyt często dokładnie podążam za przepisem.
Jednak kiedy zapraszam gości, wolę zrobić potrawę sprawdzoną. :)

pozdr.
o.

19. Data: 2007-08-01 17:09:29

Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Risotto.
Nie lubię risotto takiego jakie być powinno - to znaczy z ryżem klejącym się
mocno. Wolę bardziej sypkie.
Wrzuć ryż na rozgrzaną patelnię z odrobiną masła lub oliwy. Chwilę podsmaż
mieszając (ze 30 sekund na mocnym ogniu). Potem dolewaj stopniowo w białe
wino i bulion najlepiej drobiowy ale może być warzywny na zmianę. Dolewać
trzeba po trochu, żeby nie była to zupa i żeby zawsze mieć pewność, że ryż
to wchłonie. Oczywiście bulion może by ć z kostki najlepie wiadomej firmy
którą reklamuje ten facio który zaciąga z fransuskiego. Pod koniec jak już
ryż jest prawie miękki można dodawać "coś". Może to być podsmażony kurczak
lub wołowina lub wieprzowina w drobnych kawałkach, może być tuńczyk z puszki
(lepszy w oleju w dużych kawałkach), mogą być chińskie grzybki (jeżeli
trzeba to wczesniej namoczone), mogą być warzywa pokrojone jak kto lubi
(byle jednolicie a nie jedne kwałki mini a inne maxi). Może być to wszystko
razem w dowolnycb proporcjach. Dla koloru i efektu dobrze jest dodać
zielonego groszku z puszki lub lepiej mrożonego a najlepiej świerzego.
Przyprawy według upodobań odpowiednio do dodatków. Normalnie patelnię mam
przykrytą bo żal mi zapachów które uciekają z potrawy ale pod koniec dobrze
jest odkryć, żeby ewentualny nadmiar płynów odparował.
Jeśli masz taki luksus, że możesz jednocześnie stać przy patelni i
rozmawiać z gośćmi to jest świetna zabwa. Trudno to zepsuć a w sumie pracy
niewiele przy gościach pomimo tego, że nie jest to danie odgrzewane tylko
robione na bieżąco. Oczywiście część półproduktów można przygotwać wcześniej
(namoczyć grzybki, posiekać warzywa czy mięso). Jęsli nie nastawisz palnika
zbyt mocno to między dolewaniem kolejnych porcji rozegrasz przynajmniej
jedno rozdanie. W trakcie całego przygotowywania potrawy pewnie robra da się
zrobić.

To jest danie z cyklu "bigos na winie" w wydaniu włoskim. czyli walisz do
tego ryżu to co się pod rękę nawinie :))

Uczciwość wymaga, żeby przyznać, że oryginalnym przepisem od którego
zaczynałem było "risi e bisi" prezentowane kiedyś przez Roberta Makłowicza.

20. Data: 2007-08-01 17:53:15

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ostryga napisał(a):

> Jednak kiedy zapraszam gości, wolę zrobić potrawę sprawdzoną. :)

To po co pytasz? - zrób schabowe i pyry...

lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?
co to za grzyb ??
Ile mięsa??
Zapytanie o zgode na przeslanie bezplatnych informacji.
Srona o historii jedzenia po angielsku