poradnikmedyczny wiarygodnym zrodlem informacji

11. Data: 2001-08-14 04:12:13

Temat: Re: poradnikmedyczny wiarygodnym zrodlem informacji
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Igor Gniot napisal w ten sposob ( w odpowiedzi Piotrowi) :

> [...]
> reklamowe udostepniamy
> w oddzielnym miejscu wyraznie zaznaczajac, iz sa to artykuly SPONSOROWANE.
>
> A teraz, jestem ciekaw, ktory z portali korzysta wylacznie z wlasnego
> zaplecza merytorycznego i  nie korzysta z materialow firm farmaceutycznych,
> z kazdym miesiacem dbajac o content flow i wlasciwy poziom. Prosze sie
> rozejrzec po najbardziej cenionych i znanych, i zdziwia sie Panstwo, jak
> czesto mozna znalezc teksty (opracowane dzieki uprzejmosci firmy ... xxx
> yyy ).
>
> Pozdrawiam, majac nadzieje na rozpetanie dyskusji

No coz, radze zagladnac pod :

http://www.healthfinder.gov/

a takze pod :

http://www.pslgroup.com/

sadze, ze oba miejsca sa w pewnym sensie wzorcowe, jedno , utrzymywane jest
przez Ministerstwo Zdrowia US , a drugie - miedzyanrodowe - prywatne. W tym
ostatnim kazda osoba, rowniez i pacjent i jego rodzina moze sobie
zamowic "prywatna" strone i otrzymywac co tydzien lub dwa najnowsze wiadomosci
w interesujacej dziedzinie.

Prawda jest , ze PSL ofiarowuje wylacznie przeglady literatury fachowej, ale
ostatnio ( z pomoca grupy czeskiej ) weszli na publikowane materialow
szkoleniowych dla lekarzy w formacie mpeg .

Inne zrodlo, warte zapoznania sie jest pod http://www.medscape.com. Rowniez
mozna sobie zamowic komplet informacji ( dla lekarzy) w interesujacych
dziedzinach. Jest rowniez wersja dla dziennikarzy piszacych o problemach
medycznych (ale to tajemnica !).

Poradnikmedyczny, instytucja , jak mi sie wydaje, mloda nie dorobil sie
jeszcze "rady naukowej" , zlozonej z kolezanek i kolegow o
zasiegu "miedzynarodowym" , stad tez , jak przypuszczam , proba siegniecia
do "waloryzacji" polskiego Ministerstwa Zdrowia, ktore , jak slusznie zauwazyl
Piotr, jest ruina merytoryczna i formalna.

Mysle, ze jest to w pewnej mierze odpowiedz na Twoje pytanie.

Pozdrawiam

dradam

12. Data: 2001-08-14 04:18:27

Temat: Re: poradnikmedyczny wiarygodnym - sorry
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Radoslaw Igor Gniot napisal w ten sposob ( w odpowiedzi Piotrowi) :

Przepraszam za przekrecenie nazwiska. To ze zmeczenia. Powinno byc GNOT !

dradam

13. Data: 2001-08-14 11:51:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Aug 2001, Radosław Igor Gnot wrote:

> redaktorskiemu
> mozliwosci prac nad nowymi projektami. To takze proba zwrocenia opini

i odbywa sie to dzieki opinii jakiegos urzednika w MinZdrawie?
Dla mnie to jest dziwne, ze majac - tak sadze, poniewaz przegladalem
czesciowo Wasz portal - wartosciowy portal chcecie podpierac
sie taka rekomendacja. Proponuje rzeczywiscie spogladniecie na
rekomendowane przez dradama portale amerykanski i kanadyjski,
tym bardziej, ze mam okazje byc w Advisory Board jednego z nich
-a co do tzw. certyfikatow serwisow medycznych temat stary
polecam strone http://www.am.torun.pl/certify - tam postaralem
sie dac wskazowki jak taki proces certyfikacji powinien wygladac
zasjakosci polecam strone http://www.uni.torun.pl/~pekasz/QUALITY
pierwsza strona zwiazana z dyskusja na 5. Konf. Internetu Medycznego
w Poznaniu a druga z 2. Konf. Internetu Medycznego w Krakowie.

> A teraz, jestem ciekaw, ktory z portali korzysta wylacznie z wlasnego
> zaplecza merytorycznego i nie korzysta z materialow firm farmaceutycznych,
> z kazdym miesiacem dbajac o content flow i wlasciwy poziom.

Umieszczanie reklam nie jest na takich portalach przestepstwem
o ile odbywa sie to na zasadzie honorujacej HONCode (http://www.hon.ch)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

14. Data: 2001-08-14 13:56:38

Od: "Radosław Igor Gnot" <g...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Prosze nie traktowac moich wypowiedzi jako laika. Na wstepie chcialbym
zaznaczyc iz posiadam doswiadczenie i nie chcialbym abysmy dyskutowali
o tak oczywistych i troche, z mojej strony, zabawnych incjatywach jak
Torunska.
Oczywiscie nasz zespol byl na spotkaniu w Poznaniu, istnieje wiec szansa
ze sie spotkalismy osobiscie ;-)

Wracajac do Torunia, bardzo ciekawy
pomysl, choc szczerze mowiac, wydaje mi sie iz podpiera zasade:

"kto nie umie robic - uczy jak to robic"

Zgadzam sie, ze medscape jest wzorcowym projektem dla profesjonalistow. Sami
przy
projektowaniu i analizie struktury systemow korzystamy z doswiadczen portali
z zachodu.
Jezeli chodzi o polskie incjatywy, to uczymy sie na ich bledach ;-)

Szkoda jednak, iz takie pismo jak MP nie posiada takiej grupy ja
medical.activeweb,
szkoda tez, ze najwiekszy portal (pod wzgledem finansowania) nie posiada
takie zaplecza
merytorycznego jak nasza firma.

Jednakze, znajac ludzi z medscape'a, nie nalezy az tak bardzo chylic
czola.Sukces tkwi w
rozwoju i technologii, o tym co bedzie w nastepnych latach takze w Polsce.

Nie nalezy scigac sie z medscape'm, czy tez webmd. Nieuniknione sa fuzje.
Nalezy jednak pamietac, iz posiadamy (ja i Panstwo) szereg atutow
intelektualnych
ktore moga przyczynic sie do rozwoju systemu informacji medycznej w europie.
Zarowno w medscapie jak i webmd sa tacy sami ludzie jak w Polsce. Jedyne co
ich rozni to otwarte umysly i umiejetnosc sluchania i dyskusji, czym zawsze
mi
imponowali - mysl globalnie, dzialaj lokalnie !

Aktualnie medical.activeweb opracowal technologia ktora umozliwi punktowanie
publikacji elektronicznych
i zagwarantuje ich zabezpieczanie cyfrowe (nie bedzie mozna materialow po
prostu wymazac lub poprawic po paru dniach od publikacji). Przypuszczam, ze
szybciej zobacza Panstwo ta technologie w medscapie lub
webmd niz w Polsce ;-). Dlaczego? Feudalizm... klopoty ze zrozumieniem,
strach?
Brak wsparcia i wieczny krytycyzm, czesto zlosliwy, badz bardzo polska
cecha - zawisc.
Dlaczego nie wspolpracujemy miedzy portalami ? Nie wiem...

Prosze zapoznac sie dokladnie z HONcode i powiedziec mi, czy nasze portale
to przeszczegaja. Poza tym, chyba nie zrozumialismy sie w problemie. Tutaj
chodzi o wiarygodna, lekarska informacje, a nie przemielone dane przez firme
farmaceutyczna. Jest to subtelnosc ktorej HONcode nie zawiera. Ponadto,
prosze
sobie wyobrazic, gdyby podrecznik Chorob Wewnetrznych Prof. Kokota zawieral
informacje, iz ten rozdzial zostal stworzony przy wspolpracy z Polfa Kutno?
Czym
roznia sie te media? Niczym jezeli chodzi o wiarygodnosc.
HONcode jest ladne, ale nasza polityka wybiega daleko
poza HONcode.

Jak to mawiaja nasi partnerzy ze stanow - Get out of the box, free your
mind.
Prosze mi wierzyc, spotkalem na swojej drodze dziesiatki utalentowanych
ludzi
zniszczonych przez maszyne wielkich korporacji. Teraz, wspolnie tworzymy
nowa jakosc i chcemy stanowic integralna czesc rozwoju europejskiego
internetu.

Bardzo cieszy mnie ta dyskusja. Mysle, ze duzo sie od Panstwa nauczylem,
dziekuje
za opinie. Mam nadzieje, iz bedziemy rozwijac system w najlepszy sposob,
wybiegajac
poza standardy i kreujac nowa droge (np. poprzez proste umieszczenie zdjec
naszych redaktorow
i wyrazne zaznaczenie, iz w portalu pracuja konkretni ludzie.)

________________________
Igor Gnot
head of development division
i...@a...pl
501 760 490

medical.activeweb
division of prace rownolegle

ul. Kilińskiego 20
40-062 Katowice

tel/fax. (32) 257 24 29

www.poradnikmedyczny.pl
www.ekonferencje.pl
www.psychiatria.pl
www.helimed.pl
________________________

.am.torun.pl...

15. Data: 2001-08-14 14:02:09

Od: "Radosław Igor Gnot" <g...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie dradam,

Zgadzam sie z Panem. Ale od czegos trzeba zaczac. Nie przypuszczam, iz jest
Pan
anarchista.

Dziekuje za opinie, mam nadzieje, iz Pan takze ambitnie probuje zmieniac
swiat
w swoim ogrodku, nie czekajac, az manna z nieba poleci albo szukajac
wymowek, ze jest tak
zle, ze i tak nie ma sensu nic robic

________________________

16. Data: 2001-08-18 12:57:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Aug 2001, Radosław Igor Gnot wrote:

> czola.Sukces tkwi w
> rozwoju i technologii, o tym co bedzie w nastepnych latach takze w Polsce.

Nie, w wiedzy, tak sadze. Nie jest powiedziane, ze swietny, rozbudowany
i wykorzystujacy wszystkie multimedialne formy komunikowania portal
jest lepszy niz prosta strona WWW, ktora jednakze przedstawia odpowiedni
zasob na biezaco aktualizowanej wiedzy. Ale to temat na dluzsza dyskusje
np. kolejna konferencje Internetu Medycznego, ktora miala sie odbyc
w Warszawie niestety tylko Bog jeden raczy wiedziec czy sie odbedzie.

> webmd niz w Polsce ;-). Dlaczego? Feudalizm... klopoty ze zrozumieniem,
> strach?

Moze pieniadze, jesli chcemy korzystac z technologii komercyjnej
bariera moga byc pieniadze, jesli korzystamy tak jak wielokrotnie
ja to robie z oprogramowania udostepnianego z licencji GPL to
w Polsce nie ma zadnych opoznien. Wiele rozwiazan jest tu wdrazanych
z chwila, kiedy sie pojawia

> Dlaczego nie wspolpracujemy miedzy portalami ? Nie wiem...

ja tez nie wiem, moze nie zycza sobie tego inwestorzy? Moze
jest konkurencja? Mowie oczywiscie o portalach komercyjnych
w przypadku "non profit" takich sytuacji chyba w braku
wspolpracy nie ma. To jest takie pytanie, ktora zadal sobie
Pan samemu sobie, przeciez kieruje Pan portalem medycznym?

> HONcode jest ladne, ale nasza polityka wybiega daleko
> poza HONcode.

Mysle, ze sa portale np. http://www.ptkardio.pl, http://polscy-lekarze.net
ktore nie publikuja w zasadzie zadnych materialow reklamowych a np.
standardy postepowania w kardiologii czy felietony oraz ciekawe
artykuly pisane przez lekarzy polonijnych.

> nowa jakosc i chcemy stanowic integralna czesc rozwoju europejskiego
> internetu.

OK, ale dla mnie to brzmi troche jak frazes. Ja wole konkretne
projekty, dzialania. My jestesmy juz (medycy) od 1993 roku czescia
europejskiego internetu, w 1994 roku powstaly pierwsze medyczne
strony WWW (czy jak kto woli nazywac portale) wiec ten etap
mamy juz za soba. My juz po prostu istniejemy, dzialamy na
miare naszych mozliwosci i tego, co soba internetowi swiatowemu
mozemy dac.

> i wyrazne zaznaczenie, iz w portalu pracuja konkretni ludzie.)

czyzby przysluchiwal i czytal Pan moj referat na temat Internetu
z 1. Konferencji Internetu Medycznego w 1995 roku? Tam to bylo
powiedziane. Internet tworza nie maszyny, sieci, kable, technologie
tylko ludzie. Wylacznie od ich aktywnosci zalezy w jaki sposob
bedzie sie rozwijal i co w nim bedzie mozna znalezc. Z chwila
upowszechnienia sie Linuxa, oprogramowania GPL i niskich cen
komputerow czy tez darmowych sewerow udostepniajacych konta
i miejsce na stronach WWW
a takze poprawy mozliwosci dostepu do sieci praktycznie
nie ma zadnych barier technologicznych. Trzeba jednak cos w tym
Internecie miec do powiedzenia aby w nim zaistniec. Musza
wiec byc konkretni ludzie. Tu sie calkowicie zgadzam.

Pozdrawiam

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>