poszukujemy DPS-u z "atmosfera"

1. Data: 2002-02-01 12:52:59

Temat: poszukujemy DPS-u z "atmosfera"
Od: "Stowarzyszenie SPES" <s...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Panstwo,

Poszukujemy dla jednego z naszych podopiecznych domu pomocy
spolecznej. Pan Janusz ma 32 lata. Wypadek sprzed 3 lat (skok do
wody) spowodowal calkowity paraliz. Pare miesiecy temu opuscila
go zona. Rodzina (brat, siostra) jest "zmeczona" opieka. Dalszy
pobyt w domu w oparciu o uslugi opiekuncze nie jest mozliwy z
roznych wzgledow (glownie z powodu aktualnego stanu
psychicznego p. Janusza).

Chodzi nam o takie miejsce, w ktorym p. Janusz odnalazlby
przynajmniej namiastke tego co utracil. Tak, by byla szansa na
poprawe jego stanu psychicznego i byc moze, kiedys, powrot do
samodzielnosci.

Istotne jest zatem, by pensjonariuszami takiego domu byly rowniez
osoby w jego wieku i aby dom mial "dobra atmosfere".

Bardzo liczymy na Panstwa pomoc - byc moze ktos z uczestnikow -
czytelnikow grupy moglby cos polecic - zarekomendowac?

Grzegorz Sikora
Stowarzyszenie SPES
40-048 Katowice, ul. Kosciuszki 46,
tel. (32) 251 73 47, fax (32) 609 93 44
e-mail: s...@s...org.pl ; Internet: www.spes.org.pl

2. Data: 2002-02-01 16:53:48

Temat: Re: poszukujemy DPS-u z "atmosfera"
Od: "NeoN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stowarzyszenie SPES" <s...@s...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spolecznej. Pan Janusz ma 32 lata. Wypadek sprzed 3 lat (skok do
> wody) spowodowal calkowity paraliz. Pare miesiecy temu opuscila

No i gdzie to ..... "w zdrowiu i chorobie.... i że Cie nie opuszczę aż do
śmierci" itd

Rodzina (brat, siostra) jest "zmeczona" opieka. Dalszy
> pobyt w domu w oparciu o uslugi opiekuncze nie jest mozliwy z
> roznych wzgledow (glownie z powodu aktualnego stanu
> psychicznego p. Janusza).

No jasne człowiek zostaje poszkodowany, to jeszcze najbliższa rodzina nie ma
już siły, a może chęci pomocy.
Przykład
-kilaka lat temu sprawa Piotra Zaczeniuka, ten sam przypadek (kto długi czas
na pl.soc.inwalidzi to wie o kim mowa) ale u Piotrka to on cały czas ma
oprcie w rodzinie na dobre i złe.....choś warunki nie do pozazdroszczenia
Najlepiej pozbyć się kłopotu, niech kto inny ma problem. Moze eutanazja byla
by rozwiązaniem?

W jakim kraju my żyjemy, LUDZIEEE !!!!

3. Data: 2002-02-01 19:30:10

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Feb 2002 17:53:48 +0100, "NeoN" <p...@p...onet.pl>
napisał(a):

>W jakim kraju my żyjemy, LUDZIEEE !!!!

Widzisz właśnie w takim, gdzie mimo powszechnie deklarowanej
tolerancji nie wszyscy znają znaczenie słowa Kocham... łatwo je się
wypowiada, ale to w wielu przypadkach tylko słowo, nie idzie za nim
taka postawa jaka powinna za nim iść. Może teraz przesadzę, ale myślę,
że osoby niepałnosprawne i to chyba niestety mężczyźni w większym
stopniu są odrzucane przez osoby "zdrowe". Już nie mówię o tym, że
mało która dziewczyna decyduje się na taki związek, potrafią takie
tylko powiedzieć... "znajdziesz sobie kogoś..." w domyśle.... "oby
tylko nie mnie, ja z takim jak Ty nie chcę mieć nic wspólnego!" Tylko
jakoś tak dziwnie jest, że wiele kobiet jest np. po ślubie jest bitych
przez alkoholików... takim to dana była szansa być z kobietą, w końcu
przed ślubem nie pił, był zdrowy... ale nie docenił niestety. Nie
uogólniam tego swojego stwierdzenia, bo chyba (?) są takie kobiety,
które decydują się na taki związek, nie przeszkadza to im w życiu, ani
nie traktują tego związku jak "wyrzeczenia". Może trochę odbiegam od
tematu, ale myślę iż wielu z nas ON nie koniecznie tych piszących na
grupę brakuje bratniej duszy, są już na początku odrzucani i moim
zdaniem na pewno nie potrafią lub w mniejszym stopniu dostrzegają
pozytywne aspekty życia...
Jarek

4. Data: 2002-02-01 19:50:55

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Poszukujemy dla jednego z naszych podopiecznych domu pomocy
>spolecznej.
>
>Bardzo liczymy na Panstwa pomoc - byc moze ktos z uczestnikow -
>czytelnikow grupy moglby cos polecic - zarekomendowac?

Zerknij na www.dps.pl.
Wprawdzie nie znam DPS-ow, ale mialem przyjemnosc poznac
kilka osob i ich opiekunow. Na przyklad:
http://www.samisobie.clan.pl/~jurant/index.html - ten to sobie
wszedzie poradzi, prawda Juras? :-)
Z kolei Krzysiek http://www.republika.pl/zuralski/krzysztof.html
ma niesamowitych opiekunow.
TG

5. Data: 2002-02-01 19:55:12

Temat: Odp: poszukujemy DPS-u z "atmosfera"
Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek <n...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:gppl5uc6ek5m0kq89
9...@4...com...

> [...]
"oby
> tylko nie mnie, ja z takim jak Ty nie chcę mieć nic wspólnego!"

Jarku, nie zgadzam się z tym. Miłość to nie jest kwestia decyzji.
Nie kochasz kogoś ani za coś, ani mimo czegoś. Kochasz, bo
inaczej nie można - że powtórzę za Wojtkiem Eichelbergerem.
A jeśli kochasz, to jesteś z kimś. Jeśli ktoś mówi, że kocha, a
odrzuca ze względu na niesprawność - nie można tego miłością
nazwać. Nie ma tu odcieni pośrednich, jest B&W. W tym wypadku nie
jest to kwestia tolerancji. Bo nawet jeśli ktoś deklaruje, że nie
zwiąże się z ON, to nie może mieć pewności, że tak się nie
stanie. Zakochujesz się i.... i wpadłeś/aś po uszy. A wtedy nie
ma znaczenia stan zdrowia i sprawności.

Nie ma "Kocham, ale...". Jest "kocham". Po prostu.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

6. Data: 2002-02-01 20:02:22

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN napisał(a):

> Użytkownik "Stowarzyszenie SPES" <s...@s...org.pl> napisał w wiadomości

> No i gdzie to ..... "w zdrowiu i chorobie.... i że Cie nie opuszczę aż do
> śmierci" itd

To samo mi się nasunęło na myśl - a może ona nie omyślałe o tej chorobie, niestety
tak to jest :-(

> Rodzina (brat, siostra) jest "zmeczona" opieka. Dalszy
>
> No jasne człowiek zostaje poszkodowany, to jeszcze najbliższa rodzina nie ma
> już siły, a może chęci pomocy.

I też tak sądzę - brak chęci i miłości - niestety tak to niekiey bywa :-(

> [...]
> Najlepiej pozbyć się kłopotu, niech kto inny ma problem. Moze eutanazja byla

Ale czy to jeszcze eutanazja czy już morderstwo ?

> W jakim kraju my żyjemy, LUDZIEEE !!!!

w Polsce ??????????????????????????????????????????????
Kraj która ma według statystyk 95% ludzi wierzących, tylko w co ?
Na pewno nie w to co jest napisane w Biblii.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

7. Data: 2002-02-01 20:13:07

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek napisał(a):

> [...]
> tolerancji nie wszyscy znają znaczenie słowa Kocham... łatwo je się
> wypowiada, ale to w wielu przypadkach tylko słowo, nie idzie za nim

Otóż to !

> [...]
> grupę brakuje bratniej duszy, są już na początku odrzucani i moim
> zdaniem na pewno nie potrafią lub w mniejszym stopniu dostrzegają

Co do pijaków, ale to są nadal zdrowe jurne chłopy :-)

Co do bratnich dusz, niesty to samo zauważam, od razu na starcie jesteśmy
na przegranej pozycji i to zzarówno faceci jak i kobiety. A każdy chciałby mieć
kogoś bliskiego, kto by się związał z takim jak ja.

Ale warto jest się przyjrzeć przyczynie takiego stanu rzeczy, czym to jest
uwarunkowane.

1. Strach - odczułem to nie raz - po prostu boi się czegoś czego nie zna
o czym nic nie wie, bo skąd ma wiedzieć wychowana(y) w zdrowym społeczeństwie.

2. Środowisko - osoba żyje w nim, i według niego ma określone normy i hasło
"Co ludzie powiedzą", jak zareaguję koledzy i przyjaciele.

3. Ewolucja - niestety nadal - jstęśmy słabszymi osobnikami i nie w interesie
gatunku jest się wiązanie z takimi osobnikami.

Brutalne ale chyba prawdziwe ?

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

8. Data: 2002-02-01 20:51:12

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>jakoś tak dziwnie jest, że wiele kobiet jest np. po ślubie jest bitych
>przez alkoholików... takim to dana była szansa być z kobietą, w końcu
>przed ślubem nie pił, był zdrowy... ale nie docenił niestety.

Te rozwazania staja sie mniej jednoznaczne,
jesli przyjmiemy, ze alkoholizm to choroba.
TG

9. Data: 2002-02-01 21:02:36

Od: "Sylwi@" <e...@a...pl.dziwny.jest.ten.swiat> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mieć
> kogoś bliskiego, kto by się związał z takim jak ja.

Tu nie ma szablonu.
Z której strony na to popatrzymy wygląda inaczej.
To nie jest tak .... są kobiety, które chciałyby uczucia i nie są dla nich
ważne czy ten którego pokochają i kto je pokocha będzie chodził o kulach czy
jeżdził w wózku. Jest tych kobiet napewno zdecydowanie mniej, przyznaje.
Jednak są.
Popatrzcie wokoło siebie... znajdziecie takie małżeństwa, szczęśliwe
małżeństwa.

> 2. Środowisko - osoba żyje w nim, i według niego ma określone normy i
hasło
> "Co ludzie powiedzą", jak zareaguję koledzy i przyjaciele.

Jak sie zakochasz to będziesz patrzał na to co ludzie powiedzą ???
Ja ....
oczekiwałabym czegoś innego od mojego meżczyzny nizli obawy o to co ludzie
powiedzą.
Jeżeli w ten sposób bedziemy myśleć .... zawsze będziemy sami.

> 3. Ewolucja - niestety nadal - jstęśmy słabszymi osobnikami i nie w
interesie
> gatunku jest się wiązanie z takimi osobnikami.

A w tym zdrowym ciele ..... nie ma słabych osobników ????
Jacku ,
ich jest wiecej niz myslisz.
Dopowiedziałabym, że oni czesto są o wiele słabsi od nas.

--
Do usłyszenia
Sylwia

Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenia,
to wszystkie Twoje marzenia stana sie rzeczywistością.

10. Data: 2002-02-01 21:15:39

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 01 Feb 2002 21:13:07 +0100, Jacek Kruszniewski
<j...@p...pl> napisał(a):

>Brutalne ale chyba prawdziwe ?
Tak, prawdziwe ale... znudziło mi się udawadniać, że tak nie jest, że
nie jestem wielbłądem, na litość boską za jakie grzechy mam tak cały
Jarek

autostrady sfinasują inwalidzi
*P*O*R*N F-R-E-E ? H-A-C-K the Membersites ! 8677
Jazda bez biletu
Orzecznictwo ZUS
Ulgi w PKS