pralki automatyczne

1. Data: 2008-08-08 22:20:50

Temat: pralki automatyczne
Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ze względów gabarytowych - wybieram pomiędzy pralką automatyczną ładowaną od
góry a taką klasyczną, ale za to płytką. Te pierwsze, jak zauważyłem- nie
mają w wersjach uboższych amortyzatorów- wiszą w powietrzu, więc pozostaje
wersja od 1700zł. Te drugie- tańsze- mają 1 łożysko na wale bębna, ale czy
przy tak krótkim wale 2 łożysko rzeczywiście zwiększa trwałość konstrukcji?
Cena takiego z 2 łożyskami- gdzieś od 1400zł. Raczej trochę jestem
negatywnie nastawiony do tych najdroższych, ze sterowaniem procesorowym- no
bo w razie awarii taki panel to z 700zł...Które pralki są trwalsze? Macie
jakieś typy? Sprzedawca, który mnie omal nie przekonał bardzo zachwalał mi
firmę Hoover- jako aktualnie najlepszą (bo nie gorsza od Miele czy AEG, ale
dużo tańsza). Co Wy na to?

pozdrawiam

Chiron

2. Data: 2008-08-08 23:53:02

Temat: Re: pralki automatyczne
Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> Witam!
>

> jakie? typy? Sprzedawca, który mnie omal nie przekona? bardzo zachwala? mi
> firme Hoover- jako aktualnie najlepsz? (bo nie gorsza od Miele czy AEG, ale
> du?o tansza). Co Wy na to?

zgodze sie z tym, ze moze byc na rowni z AEG Elektrolux

Wyzej cenie sobie AGD Boscha, siemensa, Teki ...

3. Data: 2008-08-09 07:56:02

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> napisał w wiadomości
..
> [...]
> wersja od 1700zł. Te drugie- tańsze- mają 1 łożysko na wale bębna, ale czy
> przy tak krótkim wale 2 łożysko rzeczywiście zwiększa trwałość

Chyba jedynie w Margeritce Aristona jest 1 łożysko, za to dwurzędowe,
szerokie na 40 - 50mm. Czy pralka jest tańsza czy droższa zawsze ma 2
łożyska. Sprawa amortyzatorów wygląda tak, że w chwili obecnej nie produkuje
się pralek z typowymi amortyzatorami a jedynie z tłumikami ciernymi i to się
nazywa potocznie "amortyzatorem".
W starych sprzętach były prawdziwe olejowe i działały po 20lat.

P.

4. Data: 2008-08-09 09:41:12

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> się
> nazywa potocznie "amortyzatorem".
> W starych sprzętach były prawdziwe olejowe i działały po 20lat.

Nie- te najdroższe mają olejowe. Tylko że skoro i tak inne elementy nie
wytrzymają więcej jak 5 lat...

Chiron

5. Data: 2008-08-09 10:31:05

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
ws.atman.pl
użytkownik *Chiron* napisał(a):

> Sprzedawca, który
> mnie omal nie przekonał bardzo zachwalał mi firmę Hoover- jako aktualnie
> najlepszą (bo nie gorsza od Miele czy AEG, ale dużo tańsza). Co Wy na to?

Nie wykluczam takiej możliwości, że ma rację, ale z doświadczenia nie
dotyczącego koniecznie pralek powiem, że w/g sprzedawców najlepsze jest to,
co maja akurat w sprzedaży. Czasami jest to to samo, co chcemy kupić ;)

--
Big Jack
//////

6. Data: 2008-08-09 11:31:30

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najlepszą (bo nie gorsza od Miele czy AEG, ale dużo tańsza). Co Wy na to?

Mam taką ładowaną od góry. Działa już prawie 10 lat. Ostatnio był facet od
naprawy bo się programator przycinał, ale usterka okazała się banalna -
przytkał sie odpływ wody ze zbiornika na płyn do płukania.
Ale facet na moje pytanie o trwałość obecnych pralek z punktu widzenia
serwisu odpowiedział zaskakująco, ze teraz to jeden chłam i on by nigdy nie
zapłacił więcej za pralkę niż średnia cena na rynku. Nie moze wskazać
żadnego producenta który by się jakoś wyraźnie wyróżniał na rynku pod
względem bezawaryjności.
Powiedział również, ze obecnie jak pralka wytrzyma max 5 lat to już jest
dobrze. Ewentualne naprawy są bez sensu, bo lepiej po prostu kupić nową

7. Data: 2008-08-09 14:48:14

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:489d8035$0$29725$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]

> Powiedział również, ze obecnie jak pralka wytrzyma max 5 lat to już jest
> dobrze. Ewentualne naprawy są bez sensu, bo lepiej po prostu kupić nową

Z jednej strony mam przekonanie, że masz rację, a jednak gdzieś tam mam
nadzieję...Wiesz- oryginalne Blombergi (późniejsza Diana) chodziły
bezawaryjnie 20-25 lat. Zbiornik i będen z blachy kwasoodpornej, obudowa-
nierdzewna, osadzona na 4 olejowych amortyzatorach za sprężynami ze
szlachetnej stali sprężynowej...To ile by dziś kosztowała? 4000zł? Ale może
te dzisiejsze plastiki też są lepsze i gorsze?
pozdrawiam

Chiron

Chiron

8. Data: 2008-08-10 10:45:37

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

W małogabarytowych - płytkich albo niskich - to Candy było niezłe i raczej
niezawodne.
Może Włosi w miastach mają ciasne mieszkania w starym budownictwie i to taka ich
"specjalizacja"?
JaC

9. Data: 2008-08-10 14:53:27

Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szlachetnej stali sprężynowej...To ile by dziś kosztowała? 4000zł? Ale
> może te dzisiejsze plastiki też są lepsze i gorsze?

Nawet jeżeli są, to różnice cenowe między tymi średnimi a naprawdę dobrymi,
są na tyle duże, że w ogólnym rozrachunku to się średnio opłaca.
Nawet ta najlepsza może się w ciągu najbliższych 10 lat popsuć. Policz
sobie, czy koszt tej najlepszej (i pewnie najdroższej) plus ewentualna
naprawa w ciągu tych 10 lat (dłuższego okresu i tak nie ma sensu rozważać)
wyjdzie korzystniej niż zakup 2 średniej klasy pralek (czy nawet 3) w ciągu
najbliższych 10 lat. IMHO i tak kupując dzisiaj sprzęt tak do końca nie
wiesz co kupujesz (zbyt często zmieniają się modele, zbyt krótki żywot
technologiczny), więc jest to loteria. Co z tego, że ktoś poradzi Ci zakup
marki X bo ma ją od 2 lat i się nie popsuła? Większość ma gwarancje na 2-3
lata, więc ta opinia jest mało miarodajna. Nawet jeżeli ktoś wyrazi
pozytywną opinię na temat modelu Y firmy X po 5 latach użytkowania, to z
dużym prawdopodobieństwem tego modelu już nie kupisz, a dla nowego (który
zastąpił model Y) ta opinia nie będzie miarodajna.
IMHO najrozsądniej jest kupować model ze średniej półki na który Cię stać,
bez "zarzynania się". Przy wyborze możesz kierować się opiniami o marce, czy
nawet danym modelu, ale to raczej loteria.

Pozdrawiam
Czabu

10. Data: 2008-08-10 15:40:04

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>niezawodne.
> Może Włosi w miastach mają ciasne mieszkania w starym budownictwie i to

obecznie Candy juz raczej nie jest niezawodne, jakos wykonania coraz
gorsza....
znajomi maja 3 rok cale AGD Candy i nie chwala sobie tego wyboru...

--
pzdr
piotrek

problem z polaczeniem okapu z kominem wylotowym
Klimatyzacja w budynku
odkurzacz ogrodowy
Cersanit Canta - płytki podłogowe
Bezpieczeństwo sprzedającego i kupującego mieszkanie