Re: prawdziwe zdanie o jajkach

From: <j...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: prawdziwe zdanie o jajkach
Date: Mon, 8 May 2006 10:06:47 +0200

Użytkownik "twiza" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
news:e3mt68$t68$2@atlantis.news.tpi.pl...

> dołączam pytanie:
> Czy duże spożywanie jaj przez rodziców może u ich dzieci powodować alergie
> pokarmową na jaja?

Absolutnie nie!!! Alergie nie są chorobą dziedziczną. Niektóre dzieci źle
żywione maja alergie ale co najwyżej na białko jajka, a nigdy na białko
żółtka (w białku jajka są 4 g "marnego" białka, a w żółtku 3 g wzorcowej
jakości). Nie może człowiekowi nigdy szkodzić to, co jest uważane za wzorzec
pokarmowy, bo byłoby to nielogiczne. Jeżeli człowiek odżywiałby się samymi
jajkami całe życie, a przy okazji jadł jakieś jarzyny z witaminą C, np,
pomidory lub paprykę, byłby okazem zdrowia. Tylko, że to byłoby nudne
jedzenie....:)))
Pozdrawiam Jurek M.