Re: problem malzenski - prosba o pomoc

Data: 2002-05-05 10:29:35
Temat: Re: problem malzenski - prosba o pomoc
Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl>

Użytkownik "Pyzol" <p...@s...ca> napisał w wiadomości
news:AFUA8.18193$uE2.1239619@news2.calgary.shaw.ca..
.

> "Little Dorrit" <z...@c...pl> wrote in message

> Chodzilo, oczywiscie, o postepowanie wobec raka. Miedzy innymi dlatego
> odezwalam sie publicznie,deklarujac swoje doswiadczenia, ze wydaje mi
sie,
> iz w Polsce ciagle podejscie do raka jest f a t a l n e ( jakby sama
> choroba nie byla wystarczajco okropna!).

Nie znam problemu z autopsji, ale moja serdeczna przyjaciółka z lat
studenckich miała nowotwór złośliwy, zlokalizowany w obszarze lewego
oczodołu. / wolę używać okreslenia nowotwór złośliwy, bo rak nie jest
jedynym złośliwym guzem w tym towarzystwie. Istnieje jeszcze czerniak i parę
innych z wysoka śmiertelnością/. Na praktyce studenckiej widziałam ludzi z
czerniakiem okolic szczękowo- twarzowych i większość z nich nie żyła po
upływie pół roku, mimo intensywnego leczenia w renomowanej warszawskiej
klinice. Jednak moja przyjaciółka żyje do dnia dzisiejszego bez wznowy i
przerzutów, choć jej życie osobiste legło w gruzach.

.
> Ludzie ci wpadaja w t r w a l y szok - jak zauwazam. Tak NIE MUSI byc.

Nie musi być, jeżeli mają zaplecze psychiczne w postaci kochającej rodziny.
Moja przyjaciółkę zostawił mąż, bo po bombie kobaltowej zbrzydła i on nie
mógł patrząc na nią - jak zeznawał na rozprawie rozwodowej - przezwyciężyć
uczucia obrzydzenia. To samo spotyka bardzo często również amazonki i
właściwie nie ma sposobu, aby temu zaradzić.

> Ok. roku temu na CNN pani z lodzkiego osrodka Matki - Polki (? - tak to
sie
> nazywa?) mowila, ze w Polsce do druga kobieta umiera na raka piersi w
ciagu
> roku po rozpoznaniu. To sa statystyki porazajace!!!!

Nie wiem, czy tylko to. Przecież w UK też dużo kobiet umiera na raka
piersi, jak również na inne postacie nowotworów, mimo wczesnej diagnostyki.
Istnieje również teoria, że "ruszenie" nowotworu złośliwego, który trwa
niejako w utajeniu, czyli pobranie wycinka, powoduje jego szybki wzrost,
przerzuty i śmierć. sama widziałam taki przypadek w Wa-wie. Czerniak był pod
zębem. W ciągu 2 tygodni po usunięciu zepsutego zęba z jednoczesnym
pobraniem wycinka 41 letniej kobiecie urósł w guz wielkości ziarna fasoli.
Pomimo natychmiastowego wywalenia połowy górnej szczęki z węzłami chłonnymi
podżuchwowymi, zmarła po pół roku.

Zwroc uwage, ze sama wolisz uzywac lagodniej
> brzmiacego terminu "nowotwor" choc "rak" pisze sie latwiej , no i nie
kazdy nowotwor jest rakiem - a mowimy, przeciez o nowotworze zlosliwych
czyli r
> a k u.

Jednak ja uczyłam się, że nie każdy nowotwór złośliwy jest carcinomą, czyli
rakiem, i dlatego używam terminu nowotwór złośliwy bądź łagodny, bo tak jest
poprawnie. Dokładniej - końcówki z "oma" są złośliwe. Zresztą ta wiedza w
tej chwili nie jest mi do niczego potrzebna, bo nie pracujeę wśród ludzi z
nowotworami i zapomniałam juz sporo.

> - to nie tylko moje doswiadczenia, mam swoja "support group" i w
> ogole szerokie kontakty z "rakowniczkami", jak to je sobie czule nazywam.
> Przeczytalam mnostwo wspomnien ludiz z zaleczonym rakiem.

Wierzę. Ja tylko - jak wyżej wspomniałam - teoretyzuję.

> . Ja,.w kazdym razie, tego czlowieka doskonale rozumiem, dlatego myslalam,
> ze rozmowa ze mna moglaby mu ulatwic pojscie na testy - na ktore m u s i
> isc i juz.

Tyle, że Ty jesteś nowa na grupie i nie znasz specyficznej, delikatnie
mówiąc, produkcji epistolarnej Saanale. Ma ona skłonnosć do mitologizacji
rzeczywistości i tworzenia katastroficznych fikcji.

> Nie chodzi o wzbudzanie nadziei, ale - naprawde - powiekszony gruczol
> chlonny moz e miec zupelnie inna, od rakowej, przyczyne.

Tak, ale Saanale pisała o guzie /guzach?/ którychś węzłów chłonnych u
człowieka z przebytą chorobą nowotworową. Pierwsze skojarzenie, które się
nasuwa, to wznowa. A naturalnie lekarz popatrzyć może, ale bez biopsji i
tak nic nie powie pewnego.

> wierze mu ,z e przezyl koszmar i nie pali mu sie do powtarzania go.
> Niemniej - albo zdobedzie sie na to aby jak najszybciej powtorzyc go, albo
> I TAK przezyje koszmar, ale juz inny i o definitywnym skutku.

I człowiek, który przeszedł chorobę nowotworową wie to doskonale, wie to też
jego żona i nie sądzę, aby nie powiedziała mu mniej więcej tego wszystkiego,
co Ty teraz, tylko czekała, aż córka /córki?/ zasięgną porady na grupie
dyskusyjnej w internecie. A decyzja należy oczywiście do niego i nic tu nie
zmienimy.

> Rodzina TEZ choruje na raka - na j e g o raka, uczestniczy w tym,
> przezywa, rozpacza - i t w dodatku po cichu, na uboczu, zapomniana przez
> caly swiat.

No nie, w Polsce są etaty dla psychologów przy każdej poradni onkologicznej,
a tym bardziej w szpitalach wojewódzkich. Dziwne, że Saanale tam się nie
zwróciła.

Rak ma
> uwarunkowanie genetyczne, mowimy tutaj o corkach - ten ojciec m u s i
> przestac myslec tylko o sobie (! tak ja to widze!).

Cóż Kasiu, podchodzisz bardzo emocjonalnie do problemu. Ja pozwalam sobie
wątpić, czy w przypadku Saanale on realnie istnieje.
Dorrit