problem - odmierzanie porcji makaronu

31. Data: 2008-06-10 06:58:00

Temat: Re: problem - odmierzanie porcji makaronu
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Cze, 10:50, "i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote:

> Czosnek uwieolbiam, nigdy nie zesmażam, bo gorzknieje - wiadomo.
> Stosuję tylko własne pomidory - świeże lub przecier, do spaghetti podsmazam
> je aż do zagęszczenia, więc wskazówka "pół słoiczka" nic mi nie mówi.
> Twardego makaronu "moi" nie lubią, tak więc niestety, spaghetti u nas szans
> nie ma, ale dzieki za przepis, może kiedyś zrobię dla gości ;-P
> Przepis bardzo ładnie podany :-)

Taka kuchnia byla u mojej sw.pamieci mamy. Wszystko rozgotowane.

J-itede

32. Data: 2008-06-10 07:46:19

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Jun 2008 23:58:00 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> Taka kuchnia byla u mojej sw.pamieci mamy. Wszystko rozgotowane.

A ja myślałam, że w drugim zdaniu napiszesz: "najbardziej mi smakowała" :-P

Twarde makarony (także półsurowe warzywa z grilla, owoce morza itp.)
niekoniecznie są dobre dla żołądków Polaków. Nasza tradycja kulinarna
ukształtowała nasz żołądek i florę bakteryjną w jelitach w kierunku
trawienia rzeczy raczej mocno ugotowanych, czyli poddanych mocnym
przemianom zanim dostaną się do ukladu pokarmowego. Np wiele osób nie znosi
półsurowych warzyw, świetnie znosząc surówki i warzywa gotowane. Twarde
makarony, kasze też powodują u nich kłopoty/dyskomfort trawienny. Tak więc
nie wszystko jest dobre dla każdego w każdym rejonie geograficznym, a i od
przyzwyczajeń zależą gusty.

Kiedyś jedna ze znanych osób podróżujących po świecie wspólnie z
dietetykiem postawiła tezę, że zwiedzając świat należy wybór diety
podejmować zgodnie z miejscem, w którym się aktualnie znajduje, poniewaz
poprawne trawienie zależy także od warunków zewnętrznych, do których
organizm szybko się dostosowuje. Dlatego ja jestem w Polsce zatwardziałą
zwolenniczką schabowego z kapustą i rosołu (zwłaszcza zimą), no , ale
latem, jeśli spaghetti, to jasne, że można je zjeść od czasu do czasu
zamiast klusek z sosem grzybowym czy innym, oczywiście ;-P

33. Data: 2008-06-10 07:49:36

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 08:50, J-23 <k...@g...pl> wrote:
> [...]
aga_kuchenna_inox_...

> Co to sa, te "szpagetki"?
>
> J-itede- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Nie oglądałeś dobranocek - tutaj czeskich "Staflik i Spagetka"?
A wiesz co to szpagat?

34. Data: 2008-06-10 07:54:06

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 08:50, J-23 <k...@g...pl> wrote:

aga_kuchenna_inox_...

> Co to sa, te "szpagetki"?
>
> J-itede- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

A szpara_g to od kształu fallicznego...

35. Data: 2008-06-10 08:59:10

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 09:46, "i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> latem, jeśli spaghetti, to jasne, że można je zjeść od czasu do czasu
> zamiast klusek z sosem grzybowym czy innym, oczywiście ;-P

Moze! Ja nie lubie, a juz szczegolnie rozgotowanych ziemniakow z sosem
z miesa. To jest wrecz nie jadalne, dla mnie. W ogole ziemniakow, nie
szczegonie jestem pasjonatem. I strasznie rozpychaja brzuch - ciaza
siodmy miesiac. Dodatkowo na talerzu wszystko jest szro-bure, mocna
przesolone, by wydobyc reszte wygotowanego smaku. Po kapuscie, i
schabowym, to dopiero sie ma sensacje! W dalszym kacie ogrodu mozna
jedynie znalezc miejsce na "kontemplacje". A po nieduzej porcji
spaghetti, nawet posypanej parmigiano reggiano, smialo mozna isc do
teatru, albo do znajomych... bez sensacj, wzdec itp. Jak widze napis
"kuchnia domowa" to ja tam nie wchodze, bo mi nie smakuje. Zas z kasz
to jedynie gryczna, no i krakowska, ale to chyba jest to samo.

J-itede

36. Data: 2008-06-10 09:00:47

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 09:49, Panslavista <p...@w...pl> wrote:

aga_kuchenna_inox_...

> Nie oglądałeś dobranocek - tutaj czeskich "Staflik i Spagetka"?
> A wiesz co to szpagat?

Jasne ze nie. Przeciez ja nie ogladam dobranocek.

J-itede

37. Data: 2008-06-10 11:06:36

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
a.googlegroups.com...

> [...]
> A wiesz co to szpagat?

Jasne ze nie. Przeciez ja nie ogladam dobranocek.

No tak, za mała ta stawka.
Nazwa makaronu pochodzi od włoskiego spagato czyli szpagat (sznurek, a nie
rozkraczność, zbereźniku).

38. Data: 2008-06-10 12:08:30

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 13:06, "Panslavista" <p...@h...com> wrote:
> [...]
>
> No tak, za mała ta stawka.
> Nazwa makaronu pochodzi od włoskiego spagato czyli szpagat (sznurek, a nie

sznurek po wlosku to: laccio, troche jak lasso
makaron to: maccheroni
nitka to: bagnato

Nie znam wloskiego slowa "spagato"?

J-itede

39. Data: 2008-06-10 13:43:30

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 14:08, J-23 <k...@g...pl> wrote:

sa.googlegroups.com...

> sznurek po wlosku to: laccio, troche jak lasso
> [...]

Poszukaj w słowniku polsko włoskim szpagat, a nie sznurek - po polsku
sznurek to sznurek, a szpagat to rodzaj cienkiego sznurka. Cienias!

40. Data: 2008-06-11 10:05:20

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 15:43, Panslavista <p...@w...pl> wrote:

sa.googlegroups.com...

> Poszukaj w słowniku polsko włoskim szpagat, a nie sznurek - po polsku
> sznurek to sznurek, a szpagat to rodzaj cienkiego sznurka. Cienias!

moze spaccata jesli juz, nie spagato

winne jablko
Knedliczki - mrożenie
CUKATA