problem serowy pl->de

1. Data: 2003-03-30 20:27:39

Temat: Re: problem serowy pl->de
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann wrote:

> Moze znajdzie sie ktos kto mi pomoze. Problem w tym, ze w Niemczech nie
> dostane ser bialego w konsystencji takiej jak w Polsce. Tu mamy cos
> takiego jak gzika. Ok, moglabym to odsaczyc, ale brakuje mi jakos cegiel
> (tak robi moj tato przy wyrobie sera koziego). Probowalam kiedys tak
> recznie, ale pozniej nie starczalo Mobilatu na bole miesni.
> Wie kto moze jak ten polski bialy ser przeliczac na niemiecki Quark?

zależy do czego ci to potrzebne. Możesz kupić Schichtkäse i odsączyć na
sitku, najbardziej odpowiada polskiemu serowi. Ja robię np. pierogi na
normalnym Quarku i jakoś uchodzą w praniu, na Schichtkäse są lepsze, ale
też trochę drożej wychodzi. Do sernika możesz z powodzeniem wziąć Quark
1:1.
W razie co, cegły kupisz w najbliższym Obi albo Praktikerze ;-)

Pozdrowienia z Berlina, 120km od Słubic.

Waldek

1. Data: 2003-03-31 14:42:23

Od: m...@p...info (Lipinska Miroslawa) szukaj wiadomości tego autora

> Moze znajdzie sie ktos kto mi pomoze.

dzien dobry..... raczej nie pomoge, ale cos mi sie przypomnialo. Bylam
kiedys w Berlinie i w sklepie z artykulami elektronicznymi prowadzonym przez
Polaka, widzialam ulotke po polsku reklamujaca miedzy innymi sklep spozywczy
w Berlinie, gdzie mozna dostac " normalny bialy ser". Bardzo mnie rozbawilo
to okreslenie, dlatego zapamietalam. Czyli jesli mieszkasz w Berlinie, mozna
gdzies taki ser dostac.
-mirka

1. Data: 2003-03-31 16:19:57

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Lipinska Miroslawa" <m...@p...info> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
rozbawilo
> to okreslenie, dlatego zapamietalam. Czyli jesli mieszkasz w Berlinie,
Owszem w niektorych miastach sa prowadzone polskie sklepy , a wiec bialy
ser, slodycze i inne polskie wyroby mozna kupic.Osobiscie do sernikow
wystarcza mi Quark, do pierogow Schichtkäse.
Ilona z Dortmundu

1. Data: 2003-03-31 16:57:50

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedzi!
Maz znal Schichtkäse i nic mi o tym nie powiedzial!
Monika

1. Data: 2003-04-01 07:54:34

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> takiego

a Saupreiss, eigenbrötlerischer.

No to mu nie daj tych pierogów, sama zjedz.

Waldek

wyprazany ser
co zobić z mięsem mielonym
turecka zapiekanka z kapusty i mielonego
dzisiejszy maklowicz
czemu zakalec