problemy z myśleniem, koncentracją, praca umysłową

1. Data: 2003-08-29 12:04:19

Temat: problemy z myśleniem, koncentracją, praca umysłową
Od: "marian" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pewien problem, ta grupa jest dla mnie ostatnią deską ratunku, bo już
nie wiem gdzie mam sie z tym udać i co robić.

A więc od początku

Jakieś dwa lata temu w byłej pracy byłem narażony na bardzo duży stres, była
to sytuacja bez wyjścia
Nie będę Was zanudzał szczegółami, ale wierzcie mi, że byłem skrajnie
wyczerpany.
Firma ta ( na szczęcie dla mnie) sie rozpadła i problem stresu przestał
istnieć.
Ale objawy które wtedy miałem mam do dzisiaj ( prawie dwa lata)
tzn. trudności z koncentracją , postrzeganiem, prawie całkowita niemożność
wykonywania czynności,
które wymagają logicznego ( lub jakiegokolwiek) myślenia.
Na dodatek wyszły moje skłonności nerwicowe.
A w moim zawodzie( który zresztą bardzo lubię i który jest dla mnie również
pasją i hobby )
zdolności umysłowe są podstawą.

Byłem u różnych lekarzy, brałem i nadal biorę leki antydepresyjne (
bioxetin) ,
przechodziłem psychoterapie, lecz żadnych skutków to nie odniosło, tzn nadal
nie mogę pracować.
Proszę pomóżcie mi, podpowiedzcie co mogę w tej sytuacji zrobić, może
polecicie mi jakiegoś DOBREGO
psychiatrę/psychologa z rejonu wielkopolski który zna się na tekich
przypadkach i będzie w stanie mi pomóc.
Bo mam wrażenie, że dotychczasowi lekarze starali się tylko wyciągnąć ze
mnie jak najwięcej kasy
a nie wyleczyć :( .
Jeżeli znacie jakieś metody lub macie doświadczenia samodzielnego wyścia z
tej
choroby ( czy cokolwiek to jest) to również moglibyscie się nimi podzielić.

Pozdrawiam

Marian

1. Data: 2003-08-29 15:34:13

Od: "Marsel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Witam
>Mam pewien problem, ta grupa jest dla mnie ostatnią deską ratunku, bo już
>nie wiem gdzie mam sie z tym udać i co robić. <....>

Bardzo znajomy problem.. cholera! a juz myslalem ze jestem wyjatkowy ;)
Niestety, nie mam dla Ciebie zadnych rewelacyjnych wiesci (nie znam zadnego
sposobu na cudowne przywrócenie, jak ja to okreslam, zdrowia. Moge Ci tylko
powiedziec, ze nie ma to jednak (przynajmniej w moim przypaku) stalego
charakteru; mimo ze przeciaga sie "w nieskonczonosc", to jednak daje sie
zauwazyc okresowe, krótsze czy dluzsze "zwyzki" - generalnie tendencja
rosnaca, choc nie wg regularnej krzywej... nawet nie gladkiej ;)
Nie chce Cie zniechecac ani tym bardziej niczego sugerowac.. ale zauwazylem,
ja to tak odbieram, ze pomaga sie lub usiluje sie pomagac tylko cierpiacym.
Jesli nie umierasz z bolu to jestes zdany przede wszystkim, jesli nie tylko,
na siebie. A to moze wcle nie za malo! Przychodzi mi do glowy (kto wie czemu;)
ze jednym z utrudnien moze byc subiektywne przekonanie, o tych zanizonych
zdolnosciach. Innym - brak odpowiednich "wyzwan", tj. nalezytej motywacji.
Mysle ze cos, co dla zwyklych szaraków ;) nie ma wiekszego znaczenia, tu moze
jednak jeszcze.... nie wiem czy sie ze mna zgodzisz, ale wydaje mi sie ze ktos
kto mial do czynienia z depresja inaczej patrzy na to co robi... hmm..
bardziej krytycznie? mniej w nim "bezmyslnego" zapalu? Piszesz te z otym, ze
udalo Ci sie, miales mozliwosc wyjsc z tamtej stresogennej sytuacji..
Przychodzi mi do glowy tez, ze jednoznacznie negatywnie oceniajac takie
warunki jak tam, "odruchowo" popadamy w druga skrajnosc, tj. unikanie
wszelkich stresów. Sam brak stresu, odpowiednich bodzców, nie dziala
specjalnei motywujaco, a poza tym... w takim "rozleniewionym" (pisze w
cudzyslowiu, zeby nikogo nie obrazic ;) tez trzeba umiec zyc - tj. trzeba miec
czas aby sie nauczyc jesli do tej pory, zylo sie w innym swiecie.
Podsumowujac... systematyczny wysilek własny i czas, to to co ja moge
zasugerowac... jako "towarzysz niedoli"

a ta grupa.. jest nieodpowiednia jak kazde inne miejsce, niestety.
:)

pozdrawiam Marsel

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-08-30 00:43:43

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a ta grupa.. jest nieodpowiednia jak kazde inne miejsce, niestety.
> :)

No nie wiem :-)))
Ty robisz postępy :-)

ett

Odeślij mnie do postu,
gdzie skonkretyzowałeś swój problem.

Na razie tylko - psioczysz. :-)))

pozdry

1. Data: 2003-08-30 07:20:18

Od: "Marsel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Marsel" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>No nie wiem :-)))
>Ty robisz postępy :-)
>
>ett
>
>Odeślij mnie do postu,
>gdzie skonkretyzowałeś swój problem.
>
>Na razie tylko - psioczysz. :-)))

Nie wszyscy jestesmy ekshibicjonistami :)
Tak naprawde to ja nie mam problemow. Czasem tylko zdaje mi sie.
No moze jeden.. nie potrafie sie przyznac do problemow ;)

1. Data: 2003-08-30 09:37:35

Od: "silvio_manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę pomóżcie mi, podpowiedzcie co mogę w tej sytuacji zrobić, może
> polecicie mi jakiegoś DOBREGO
> psychiatrę/psychologa z rejonu wielkopolski który zna się na tekich
> przypadkach i będzie w stanie mi pomóc.

Nie będę Ci polecał żadnych lekarzy, psychoanalityków, magików i znachorów.
Nie poradzę Ci co czytać, jakie oglądać filmy i czy kupić psa czy kanarka.
Zaproponuję rzecz, która na tej grupie jest bardzo zaniedbywana. Kultura
fizyczna. Powiedzenie "w zdrowym ciele zdrowy duch" jest BARDZO trafne i na
czasie zawsze. Popracuj trochę nad zdrowiem i własnymi mięśniami, nie pal
(jeśli palisz), obraź się na kawę a NA PEWNO poczujesz się trochę lepiej.

pozdrawiam
silvio

1. Data: 2003-08-30 10:29:19

Od: eMulePolice <e...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Aug 2003 14:04:19 +0200, kolega "marian"
<m...@w...pl> napisal:

[ciach]

napisze krotko - "mam to samo". i cie rozumiem i Marsel ma racje.
u lekarzy nie bylem - "lecze" sie sam.

pzdr

eMulePolice
e...@s...op.pl

1. Data: 2003-08-30 10:56:52

Od: "Marsel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

silvio:
> [...]
>Zaproponuję rzecz, która na tej grupie jest bardzo zaniedbywana. Kultura

. i kulturą w ogole ;)

Troche zazartowalem sobie. Tak naprawde to mysle ze kazdy wie o tym, ale malo
kto sie stosuje, a juz z definicji ci ktorzy tej fizycznej potrzebowaliby. a
szkoda.

>Powiedzenie "w zdrowym ciele zdrowy duch"

Problem jednak dotyczy takich, o ktorych w pewnym uproszczeniu mozna
powiedziec, ze duch u nich nie calkiem zdrów. Chcialem tylko zauwazyc, ze duch
ma wplyw na cialo; moze nawet wiekszy niz cialo na niego.
I taki duch mysli sobie np "co ja tam bede sie wysilal fizycznie kiedy tu mi
sie psychika na leb wali" a mniej zartobliwie "mam powazniejsze sprawy na
glowie niz jakas tam gimnastyka". i tysiac wymówek.
Powiedz mi w jakis sposob przekonalbys takiego ducha ze sam sobie szkodzi i,
co wazniejsze, naklonil go do wzgardzonego wysilku?

Marsel
(200 krokow dziennie, 20 kilo nadwagi, 20 lat za duzo.. niczym stary wylenialy
mis... zartowalem, jestem akuratny ;)

1. Data: 2003-08-30 11:22:40

Od: eMulePolice <e...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 30 Aug 2003 12:56:52 +0200, kolega "Marsel"
<m...@p...onet.pl> napisal:

>silvio:
ja ostatnio : rowerek, basenik, i troszke adrenalinki - szybowce,
samoloty.
pomaga :)!

eMulePolice
e...@s...op.pl

problemy z psychoanaliza ( psychologia dynamiczna ) cd.
MOJA SIOSTRA - KOCHAM CIĘ
Dom 2
Co z nim?
Info o studiach podyplomowych - pytanie