proszę oceńcie projekt fachowym okiem...

1. Data: 2007-08-07 09:22:56

Temat: proszę oceńcie projekt fachowym okiem...
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
po wielu oglądaniach w necie i na kartach katalogów różniastych biur
projektowych
wybralismy ten oto dom
http://www.archipelag.pl/projekty-domow/rozia-g2/?Ki
nd=1&Name=r%C3%B3zia
oczywiście zrobimy troche przeróbek tzw adaptacje mniejsze i większe...choć
nie ukrywam że liczę też w tym względzie na Wasze opinie:o)
proszę obejrzyjcie i poradźcie fachowym okiem co jest tu źle
nie tak
nie do końca dobrze
i takie tam
czyli ogólnie rzecz biorąc wady projektu dostrzeżone przez Was

pozdrawiam
Anna

2. Data: 2007-08-07 10:30:53

Temat: Re: proszę oceńcie projekt fachowym okiem...
Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pierwszy rzut tknęło mnie umiejscowienie jadalni tuż przy kominku. Jak
napalisz to przy stole nie posiedzisz...

Ja bym przerzuciła ten kominek albo w okolice tarasu (pomiedzy oknem a
drzwiami balkonowymi) i zrobiła dwustronny. Albo na ścianę z sypialnią i
schodami - wykorzystując ciepło z komina.

*gdaMa*
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/ZACISZNY

3. Data: 2007-08-07 13:08:10

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a):
> [...]
> nie do końca dobrze
> i takie tam
> czyli ogólnie rzecz biorąc wady projektu dostrzeżone przez Was
Tak praktycznie patrząc to uciążliwe dla mnie byłoby przechodzenie przez
3 pary drzwi żeby przejść z garażu do domu.
Wyjście z pomieszczenia gospodarczego zrobiłabym od razu do wnętrza domu
a nie do wiatrołapu.
Zyskujesz miejsce w wiatrołapie na zrobienie wieszaków, w pomieszczeniu
gospodarczym masz do wykorzystania dłuższą ścianę a samo pomieszczenie
(w pobliżu kuchni) możesz traktować jak spiżarkę.
agg

4. Data: 2007-08-07 13:16:46

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słonko świeci, deszczyk pada... a *mamqa* takie rzeczy opowiada:
> [...]
> przez 3 pary drzwi żeby przejść z garażu do domu.
> Wyjście z pomieszczenia gospodarczego zrobiłabym od razu do wnętrza

Garażowy smrodek w tym przypadku będzie się przedostawał do kuchni, salonu i
jadalni ...

> Zyskujesz miejsce w wiatrołapie na zrobienie wieszaków, w
> pomieszczeniu gospodarczym masz do wykorzystania dłuższą ścianę a
> samo pomieszczenie (w pobliżu kuchni) możesz traktować jak spiżarkę.

Połączenie kotłowni (piec gazowy - Anna wspomniała o tym na pmb) i spiżarni
się niesprawdza. W pomieszczeniu jest gorąco od samej instalacji. Wiem, bo
sama liczyłam na spiżarnię przy kuchni a mam saunę ;)

5. Data: 2007-08-07 13:46:35

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...] Garażowy smrodek w tym przypadku będzie się przedostawał
> do kuchni, salonu i jadalni ...

E, nie oszukuj ludzi, co? :)

> [...] Połączenie kotłowni (piec gazowy - Anna wspomniała o tym na pmb)
> i spiżarni się niesprawdza. W pomieszczeniu jest gorąco od samej
> instalacji.[...]

E, nie osz^W^W^Wmoże w konkretnym przypadku :) Mam wejście z nieogrzewanego
garażu przez czterometrową kotłownio-spiżarnię do kuchni, nic nie śmierdzi,
nic nie grzeje (kocioł gazowy z zasobnikiem), zimą w kotłowni jest
odczuwalnie chłodniej niż w reszcie domu, ale ani pół raza nie śmierdziało
mi tam spalinami czy czymkolwiek innym pochodzenia garażowego. Jedyne, czego
mi brakuje, to przejście z kotłowni do wiatrołapu :) - akurat w
przedmiotowym projekcie jest, za to nie ma połączenia z kuchnią.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

6. Data: 2007-08-07 14:15:48

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słonko świeci, deszczyk pada... a *Hanka Skwarczyńska* takie rzeczy
opowiada:
> Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> E, nie oszukuj ludzi, co? :)

E, tam zaraz oszukuję :-)
Sprawdziłam organoleptycznie u znajomych. Jak nie zamykają 3 drzwi z
wiatrołapu do holu to smrodek lekki czuć. [1]

> [...]
> kuchni, nic nie śmierdzi, nic nie grzeje (kocioł gazowy z
> zasobnikiem), zimą w kotłowni jest odczuwalnie chłodniej niż w

Przecież nie zmyślam - mam kotłownię (piec gazowy z zasobnikiem) a nie
pudełeczko na ścianie i sama instalacją + rozdzielnia [2] daje taką
temperaturę, że grzejnik w tym pomieszczeniu od nowości jest zakręcony a
wszelakie soki, napoje maja temperaturę lekko nie do przyjęcia a warzywa
więdną...

*gdaMa*
[1] mam bardzo wyczulony organ powonienia ;)
[2] wiem, u mnie to rozprowadzienie podłogówki daje w większości taki efekt
sauny...

7. Data: 2007-08-07 14:21:53

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdaMa napisał(a):
> Słonko świeci, deszczyk pada... a *mamqa* takie rzeczy opowiada:
>
> Garażowy smrodek w tym przypadku będzie się przedostawał do kuchni, salonu i
> jadalni ...
Prawdę powiedziawszy, to pierwszy raz widzę takie rozwiązanie żeby
przechodzić do domu z garażu przez 3 pary drzwi.
Śluzą dla "garażowego smrodku" jest pomieszczenie gospodarcze.

> Połączenie kotłowni (piec gazowy - Anna wspomniała o tym na pmb)

ale tutaj nie wspomniała
i spiżarni
> się niesprawdza. W pomieszczeniu jest gorąco od samej instalacji. Wiem, bo
> sama liczyłam na spiżarnię przy kuchni a mam saunę ;)
Większość "domkowych" znajomych ma połączoną kotłownię ze spiżarni,
niektórzy nawet z pralnią.
Piec gazowy jest czysty, więc ja ni9e widzę problemu (patrz piece gazowe
montowane w łazienkach lub kuchniach) .
agg

8. Data: 2007-08-07 14:25:42

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piec gazowy jest czysty, więc ja ni9e widzę problemu (patrz piece
> gazowe montowane w łazienkach lub kuchniach) .

Odpowiedziałam Hance...
Hint: ja mam kotłownię a nie pudełeczko na ścianie ;)

*gdaMa*

9. Data: 2007-08-07 15:03:49

Od: "Le5zek" <l...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> po wielu oglądaniach w necie i na kartach katalogów różniastych biur
> [...]

Głównym elementem 'ozdobnym' ściany frontowej są ogromne drzwi do garażu -
zajmujące prawie połowę długości domu. To wg. mnie dyskredytuje cały projekt
całkowicie.
Garaż się zwykle chowa, a nie eksponuje.

--
Le5zek Grelak
'I thought I was someone else, someone good.'

10. Data: 2007-08-07 16:15:03

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Le5zek" <l...@w...pI> napisał w wiadomości
-domow/rozia-g2/?Kind=1&Name=r%C3%B3zia

> Garaż się zwykle chowa, a nie eksponuje.

popieram :-)

Fornir i okleina drewniana - czym to się różni?
BOSCH lub SIEMENS pralka - pytanie do użytkowników
Poradnik remontowy
Pralki Siemens - oznaczenia kraju produkcji
Pytanie do Zayzayera i grupowiczów - lodówka