Re: protest przeciwko NFZ

Data: 2006-02-27 20:51:41
Temat: Re: protest przeciwko NFZ
Od: Adam <a...@t...pl>

Mon, 27 Feb 2006 21:24:03 +0100, na pl.sci.medycyna, Marek Bieniek
napisał(a):

> Pewnie. Jestem całym sercem za. Za pełną odpłatnością - jak najbardziej.

O jakiej odpłatności mówisz? Za reklamowane receptowe leki czy dostęp do
portali medycznych?

> Pod jednym warunkiem - skutki stosowania leków bez zlecenia lekarza
> byłyby leczone również wyłącznie za pełną odpłatnością.

Przecież nikt się nie domaga zniesienia recept. Co innego wiedzieć,
jakie leki są skuteczne w określonych przypadkach, a co innego samemu
się zdiagnozować i leczyć się na własną rękę.

> Podobnie, jak jestem całym sercem za tym, żeby typowy polski
> roszczeniowy pacjent zmierzył się ze służbą zdrowia choćby w Anglii czy
> Niemczech.

Nie mam roszczeniowych postaw. Jeśli na coś choruję, chcę wiedzieć,
jakie są rokowania, typowe metody leczenia, niebezpieczeństwo powikłań
itp. Nie zamierzam leczyć się sam, chcę po prostu widzieć więcej, a
lekarz, zwłaszcza "darmowy", zwyczajnie nie ma czasu na pogadanki
medyczne. Nie raz już była tu o tym mowa.

Adam