prowadzenie samochodu przez osobę bez rąk

1. Data: 2007-02-07 18:15:22

Temat: prowadzenie samochodu przez osobę bez rąk
Od: Gupik <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy polsce jest możliwosc przystosowania samochodu do prowadzenia przez
osobę bez rąk, np. nogamy, i ile taki coś mogłoby kosztować, i czy w
ogóle ktoś z was spotkał się z takim samochodem ??

2. Data: 2007-02-07 18:48:38

Temat: Re: prowadzenie samochodu przez osobę bez rąk
Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-02-2007 o 19:15:22 Gupik <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>
napisał(a):

> czy polsce jest możliwosc przystosowania samochodu do prowadzenia przez
> osobę bez rąk, np. nogamy, i ile taki coś mogłoby kosztować, i czy w
> ogóle ktoś z was spotkał się z takim samochodem ??

Ja się spotkałem, ale to był prototyp, samochód był kierowany głosem i
chyba nie bardzo to dobrze działało.

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?DQr0g2Y88R
http://www.pietrasiewicz.salon24.pl/
Ludzie rodzą się wolni i równi wobec prawa. Potem każdy musi sobie jakoś
radzić

3. Data: 2007-02-07 19:18:49

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gupik" <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
> czy polsce jest możliwosc przystosowania samochodu do prowadzenia przez
> osobę bez rąk, np. nogamy, i ile taki coś mogłoby kosztować, i czy w ogóle
> ktoś z was spotkał się z takim samochodem ??

Widziałem takie rozwiązania, ale niestety tylko na dokumentalnym filmie z
USA. W Polsce obawiam się że kompletna posucha - trzeba by chyba nawiązać
kontakty za granicą, może dałoby się coś podobnego sprowadzić. U nas to
raczkuje nawet rynek samochodów dostosowanych do sterowania rękami, a co
dopiero tak wyrafinowane rozwiązania :-(

LM

4. Data: 2007-02-07 19:52:03

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-02-2007 o 20:18:49 LM <l...@g...pl> napisał(a):

> Widzia?em takie rozwi?zania, ale niestety tylko na dokumentalnym filmie z
> USA. W Polsce obawiam si? ?e kompletna posucha - trzeba by chyba nawi?zaae
> kontakty za granic?, mo?e da?oby si? co? podobnego sprowadziae. U nas to
> raczkuje nawet rynek samochodów dostosowanych do sterowania r?kami, a co
> dopiero tak wyrafinowane rozwi?zania :-(

Z tym raczkowaniem to przesada chyba...

Ja pierwszy taki samochód miałem w 1977 roku...

5. Data: 2007-02-08 11:19:28

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> napisał w
wiadomości news:op.tnd9g1d64zsuzp@adam...

> Z tym raczkowaniem to przesada chyba...
>
> Ja pierwszy taki samochód miałem w 1977 roku...

Ja niewiele później - ale to wiele nie zmienia.

Ile jest w Polsce warsztatów, które oferują przeróbkę samochodu Z
HOMOLOGACJĄ na to co robią?
Ilu dealerów oferuje (nawet na zamówienie) katalog samochodów dostosowanych
do rozmaitych niepełnosprawności?

Fiat ma jakiś program, a poza tym? Głównie jakieś domorosłe warsztaty, gdzie
owszem, przerobią - czasem nawet całkiem nieźle, ale to wszystko jest mocno
szemrane, bo nie dostajesz homologacji i tak przerobione auto właściwie nie
powinno być dopuszczone do ruchu. Wszyscy na to przymykają oko i na razie
nie ma tematu, ale niech się zdarzy wypadek śmiertelny, albo - odpukać -
seria wypadków z udziałem takich samochodów, to zobaczysz jaka zacznie się
jazda...

No chyba że o czymś nie wiem, ale to chętnie się dowiem, bo pewnie za jakiś
czas będę zmieniał auto i tematem jestem żywotnie zainteresowany

LM

6. Data: 2007-02-08 13:43:18

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> No chyba że o czymś nie wiem, ale to chętnie się dowiem, bo pewnie za
> jakiś czas będę zmieniał auto i tematem jestem żywotnie zainteresowany
===========
Nie wiem czy moja informacja coś pomoże, ale radziłbym Ci nawiązać kontakt z
panem inż. Krzysztofem Zalewskim który wydaje się być osobą kompetentną w
sprawach motoryzacji ON, namiary na: http://on.autocentrum.pl/ .
Aktualnie jest chyba mocno zajęty, bo przeprowadza firmę, ale sądzę, że
potrafi powiedzieć coś interesującego na temat aut dostosowywanych albo
wręcz produkowanych specjalnie dla ON (oczywiście poza tym co sam
realizuje).

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

7. Data: 2007-02-08 13:54:27

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> napisał w
wiadomości news:eqf9do$3la$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> potrafi powiedzieć coś interesującego na temat aut dostosowywanych albo
> wręcz produkowanych specjalnie dla ON (oczywiście poza tym co sam

OK - dzięki - aż takiego pośpiechu nie ma, ale na pewno będę się
kontaktował. Na razie, tak z ciekawości rozesłałem mejla z zapytaniem do
wszystkich większych marek sprzedających auta w Polsce. Zobaczymy co
odpowiedzą.

Pozdrawiam

LM

8. Data: 2007-03-05 13:29:58

Od: "mario" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
z tego co mi wiadomo to chyba Toyota ma chyba fabrycznie przystosowane auta
dla osób z dysfunkcją nóg, ale w grę wchodzą raczej automaty. Nawet sam
takim na próbę jeździłem (Toyota Yaris, ale również i większe modele mają).
Otwarci na nasze oczekiwania jest salon z Rzgowa k. Łodzi ktory wystawia
przystosowane auta na róznych imprezach

http://kontakt.toyota.pl/u235/navi/98361

Ja preferuję skrzynie manualne ale przy tych problemach z przeróbką to chyba
już tylko automat będzie wchodził w grę, o ile będę zmieniał auto :)
Bo na serwo (sprzegło automatyczne) nigdy się nie zgodzę, nawet gdyby mi
dopłacali :)

Pozdrówka - Mario

9. Data: 2007-03-18 09:12:10

Od: "Krzysztof Zalewski" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

LM <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> seria wypadków z udziałem takich samochodów, to zobaczysz jaka zacznie się

Chyba jednak o czymś nie wiesz...
Założyłem i prowadzę 2 pierwsze w polskim internecie serwisy dla
niepelnosprawnych kierowców
pierwszy http://www.on.autocentrum.pl - poświęcony głównie problemom
technicznym związanym z adaptacją samochodów dla ON, kierowców. Jednak można
tam znaleźć wiele innych informacji, również na temat samochodów kierowanych
bez użycia rąk ;-)
drugi http://www.on.prawojazdy.com.pl - poświęcony możliwościom uzyskania
prawa jazdy przez ON, adresy OSK szkolących ON, jak zdobyc prawko za friko
oraz przepisy dotyczące ON za kółkiem
a na deser polecam stronę firmową http://www.autopol-serwis.pl gdzie w
galerii można zobaczyć te "knoty" wciskane ON
a tak przy okazji osprzęt który polecam moim klientom posiada homologację,
choć prawo o ruchu drogowym nic nie mówi na temat adaptacji samochodów (poza
tym, że w określonych wypadkach jest ona wymagana), oczywiście homologacja
dotyczy elementów, które mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy a nie sprzętu
pomocniczego(dokumenty są do wglądu u producenta a ja posiadam autoryzację
na montaż)
zakład prowadzę od 15 lat i przystosowałem dla ON prawie 600 samochodów...

10. Data: 2007-03-19 09:36:18

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Zalewski" <a...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:etivpa$m77$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> na montaż)
> zakład prowadzę od 15 lat i przystosowałem dla ON prawie 600 samochodów...

OK - doceniając w pełni to co robisz - nie zmienia to istoty problemu.
Zresztą - wystarczy przejrzeć artykuły na Twoich serwisach, żeby dojść do
wniosku, że jest dokładnie tak jak piszę, a Ty trochę zaczynasz polemizować
sam ze sobą ;-)

Bo:
- napisałem "GŁÓWNIE domorosłe warsztaty" - zwróć uwagę że na dzisiaj poza
Twoim ośrodkiem w Sopocie, Cebronem i jakimiś akcjami Fiata - NIE MA żadnych
innych poważnych ofert dla ON. Przyznasz chyba, że jak na kraj wielkości
Polski, to jest to kropla w morzu potrzeb.
- jest parę małych warsztatów, bądź to montujących osprzęt Cebronu, bądź
własne autorskie rozwiązania - ale powtórzę raz jeszcze - to są rozwiązania
(nawet jeśli genialne technicznie) - z punktu widzenia prawa "szemrane" -
bez certyfikatów i homologacji. Owszem - prawo o ruchu drogowym nic nie mówi
na temat adaptacji samochodów, ale ogólne przepisy wymagają, aby pojazdy
dopuszczone do ruchu posiadały homologację. A jeśli zmieniamy sposób obsługi
tak kluczowych elementów pojazdu jak gaz, hamulec czy sprzęgło - to
konieczność takiej homologacji jest oczywista. Na razie, wobec powszechnie
panującego bałaganu, nikt tego nie przestrzega. Ale to nie znaczy, że
problemu nie ma - zresztą sam go widzisz, o czym świadczą artykuły na Twoich
witrynach
- skontakowałem się ze wszystkimi liczącymi się importerami samochodów w
Polsce z zapytaniem o ofertę dla ON - potwierdziło się to co piszesz na
swoich stronach - NIKT poza Fiatem nie ma żadnego rozwiązania dla ON, ba -
żaden importer nie był w stanie wskazać mi jakiegoś partnera. który
dostosowałby samochód jego marki dla potrzeb ON. W najlepszym razie kazano
mi się poszukiwać takiego rozwiązania u konkretnych dealerów, w najgorszym -
po prostu radośnie mi zakomunikowano że takich rozwiązań nie ma. Co
ciekawe - nikt nawet się nie zająknął, że mógłby np. zaimportować gotowy
przystosowany samochód z zagranicy. Świadczy to o skali lekceważenia
problemu przez importerów.

Reasumując - jest dokładnie tak jak napisałem. Jedna czy dwie jaskółki
wiosny niestety nie czynią, a biorąc pod uwagę to co się dzieje na górze, to
raczej zbierają się one do odlotu i idzie na zimę :-(

LM

szkolenie narciarskie
praca a niewidoma osoba
Jakie dofinansowanie dla zakladu zatrudniajacego ON
zapalenie dróg moczowych
jakie leki na objawy negatywne schizofreni?