próżniowe opakowki-gdzie w Gdańsku

1. Data: 2003-11-24 21:26:03

Temat: próżniowe opakowki-gdzie w Gdańsku
Od: "Marzena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczór wszystkim

Mam pytanie do znających się na rzeczy. Dostałam w prezencie rewelacyjne
opakowania plastikowe do przechowywania żywności w próżni (ze śmieszną
pompką odsysającą powietrze). Wędliny, kawa, herbata przechowują się w tym
świetnie. Moi rodzice bardzo by się też w to cudo chcieli zaopatrzyć. No i
problem: w Gdańsku i okolicach nie ma takich opakowań w sklepach ni w
hipermarketach.
Może jakaś dobra dusza wie, gdzie to można dostać?

Dziękuję i pozdrawiam,
Marzena

1. Data: 2003-11-24 23:10:18

Temat: Re: próżniowe opakowki-gdzie w Gdańsku
Od: Grzegorz <gch@spam_filter_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Och, ach... tylko jakos nazwy produktu nie uslyszalem ::)
Co za zaniedbanie... och.. ach...

:)

1. Data: 2003-11-25 06:46:21

Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marzena" <m...@p...onet.pl> wrote
> Mam pytanie do znających się na rzeczy. Dostałam w prezencie rewelacyjne
> opakowania plastikowe do przechowywania żywności w próżni (ze śmieszną
> pompką odsysającą powietrze).

A ja mam pytanie do tych co tego uzywaja: naprawde jest takie rewelacyjne?
Bo reklama reklama a jak jest w praktyce to nie wiem. Przeciez idealnej
prozni
tam sie nie uzyska, co najwyzej zamknie szczelnie i odessa TROCHE powietrza.
Czy to naprawde wystartczy do tak znakomitego poprawienia dlugosci
przechowywania produktow?

Moze jakies przyklday? Bo poza szczelnym zamknieciem (np kawa nie
wietrzeje),
to jakos nie jestm przekonany ze dzieki temu wedline bedize mozna trzymac
duzo dluzej.

Pozdrawiam,
Janusz

1. Data: 2003-11-26 08:21:43

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze jakies przyklday? Bo poza szczelnym zamknieciem (np kawa nie
> wietrzeje),
> to jakos nie jestm przekonany ze dzieki temu wedline bedize mozna trzymac
> duzo dluzej.
======
Wędliny są konserwowane i nic im nie grozi. Produkty wietrzejące, jak
pisałeś o kawie, wystarczy szczelnie zamknąć. Podobnie jak tracące wilgoć
(np.ser). Te pojemniki, tak naprawdę, to przydają się TV Marketowi, stacjom
TV i temu łysemu z Big Brawera. W końcu żyją z nich i to nieźle, sądząc po
ilości i czasie emitowanych reklam.

waldek
======

1. Data: 2003-11-26 11:47:13

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> ======
> Wędliny są konserwowane i nic im nie grozi.

To znaczy, ze wedliny sie nie psuja??? Wybacz, ale nie rozumiem.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-11-27 07:46:26

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To znaczy, ze wedliny sie nie psuja??? Wybacz, ale nie rozumiem.
======
Na etykiecie każdej szynki w cenie poniżej 30zł/kg jest podany skład, a w
nim kilkanaście substancji chemicznych. Naprawdę nie wiesz po co one tam są?
Tyle razy tu o tym pisano, były cytowane artykuły i osobiste relacje.
Dlatego trzy wątki poniżej ("Sklep ze zdrową żywnością w Szczecinie")
pytałem PatryCCCję, czy zna sklepy w wielkich miastach, gdzie można kupić
zwykłą, nienafaszerowaną szynkę i kiełbasę. I żeby nie była to jakaś
wydziwiana: suszona, wędzona w kominie czy jakieś inne badziewie za
50-100zł/kg, tylko zwykła, parzona lub naturalnie wędzona, taka, jak te
"babuni", ale bez chemii i bez wody. No i koniecznie po trzech dniach
powinna zacząć pleśnieć :-}

waldek
======

1. Data: 2003-11-27 08:29:10

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 50-100zł/kg, tylko zwykła, parzona lub naturalnie wędzona, taka, jak te
> "babuni", ale bez chemii i bez wody. No i koniecznie po trzech dniach

Waldku, nie traktuj mnie prosze protekcjonalnie. Jasne, ze wiem, ze wedliny
sa faszerowane roznymi swinstwami. Ale nie wmowisz mi, ze dzieki temu sie
nie psuja. Tak na oko po 3-4 dniach od kupienia robia sie sliskie i ja juz
czegos takiego nie jem. Zapach tez nie jest oszolamiajacy. Byc moze jest to
rezultatem wyplywania substancji, ktorymi mieso zostalo nastrzykniete,
wszystko jedno, jest ono niejadalne. Osobiscie kupuje niewielkie porcje
wedlin, za to czesciej, zeby uniknac wyrzucania polowy do smieci. A jezeli
sa pojemniki, pozwalajace choc troche wydluzyc ten okres przechowywania, to
byloby to dla mnie bardzo wygodne. Kupilam sobie pojemnik do przechowywania
wedlin Tupperware no i jest troche lepiej, ale jestem daleka od zachwytu. W
kazdym razie wedliny lepiej sie tam przechowuja niz w woreczku foliowym ;).
Niemniej jednak chetnie bym kupowala "zdrowa" szynke i kielbase, o ktorej
piszesz wyzej. Poki co od czasu do czasu pieke karkowke, doskonala na chleb,
ktora po 3 dniach nie jest ani troche gorsza, niz swiezo po upieczeniu, mimo
braku konserwantow...

1. Data: 2003-11-27 09:03:04

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Waldku, nie traktuj mnie prosze protekcjonalnie.
=====
Nie miałem takiego zamiaru :-}.
=====

> Kupilam sobie pojemnik do przechowywania
> wedlin Tupperware no i jest troche lepiej, ale jestem daleka od zachwytu.
=====
Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem, potwierdzasz, jako użytkownik, opinię, że z
reklamy można nieźle żyć?
=====

> Poki co od czasu do czasu pieke karkowke, doskonala na chleb,
> ktora po 3 dniach nie jest ani troche gorsza, niz swiezo po upieczeniu,
mimo
> braku konserwantow...
=====
Ja tylko takie mięsa jadam i w tym się w pełni z Tobą solidaryzuję. Z
drugiej strony surowe mięsa też są pompowane, tyle, że w trakcie pieczenia
cała woda z nich wypływa i to co zostaje z grubsza przypomina oryginał.
Takie czasy...

waldek
=====

1. Data: 2003-11-27 09:29:30

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> =====
> Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem, potwierdzasz, jako użytkownik, opinię, że
> reklamy można nieźle żyć?
> =====

To chyba nie jest nowe odkrycie ;).
Nie wykluczam, ze inne produkty Tupperware moga byc swietne i niezastapione
w kuchni, ale ja mam tylko ten pojemnik (opinia wyzej) oraz kubek dla
dziecka (rowniez nie jestem zachwycona). Napewno nie warte swojej ceny. >
> [...]
> cała woda z nich wypływa i to co zostaje z grubsza przypomina oryginał.

Takie czasy - i lepiej nie bedzie, przynajmniej pod wzgledem konserwantow
pompowanych w mieso. Oby tylko gorzej nie bylo, gdy postep techniczny
umozliwi konstrukcje lepszych nastrzykiwarek, ktore zawartosc miesa w miesie
zmniejsza do 20%... A przyprawy dodawane do miesa, lacznie z czosnkiem, beda
syntetyzowane chemicznie...

1. Data: 2003-11-27 10:05:33

Od: "KasiaA " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzena <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> hipermarketach.
> Może jakaś dobra dusza wie, gdzie to można dostać?

W aktualnej gazetce Tesco jest promocja takich pojemników - za 39.99.

pozdrawiam
Kasia

Kuchenka mikrofalowa - jaką kupić ?
jamuż
Przekładaniec(P) (karmel, karpatka, bita śmietana)
Sklep ze zdrowa zywnoscia w Szczecinie
Founde proszę o przepis