przechowywanie muliny

1. Data: 2002-12-13 08:28:35

Temat: przechowywanie muliny
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Wlasnie dostalam swoje zamowienie z Hobby Studio - ekspres, wyslalam w
sobote, a w czwartek juz bylo w domciu

Nio i mam to swoje pudeleczko na muliny. Moje wrazenia:
Na pewno smieszy mnie nawijarka - terkoce i nawijam nia wolniej niz w
rekach. No, ale bylo w zestawie.

Pudeleczko jest fajne. Jak porownalam wymiary z tymi z sewandso, to
okazalo sie, ze to jest to najwieksze. Mozna tam wepchnac tak z 80-100 mulin
(18 przegrodek po 5-6 mulin w jednej). Fajnym patentem jest check lista DMC,
gdzie obok numeru okresla sie polozenie muliny (np 385 A oznacz, ze ten
numer bedzie w przegrodce A, a na tej chceckliscie jest mapka podeleczka,
czyli przypisanie kazdej przegrodce literki.) Dzieki temu i wie sie, gdzie
dany numer jest i ma sie poukladane kolorami np, wiec do obrazkow, w ktorych
dobiera sie muliny na oko jak znalzal.

W sumie to najbardziej bylam ciekawa wielkosci kartonikow do nawijania-
okazalo sie , ze maja po 4 cm wysokosci,( z tej szerszej strony) tak wiec
swobodnie mieszcza sie do metalowych pudeleczek po czekoladkach ;-), w
ktorych przegrodki ltwo mozna zrobic z listewek

A i tak moim marzeniem jest takie cos:

http://stitchaholik.narod.ru/sovet.htm
(ps: oczywiscie znacie juz ten link)

pozdrowka
Ilona

Grazynko, mam juz kanwe na Kota Gustawa !!!!! I mulinki!!! Tylko musi
poczekac chyba do wiosny, bo wczesniej mam na tapecie prezent dla Mamy -
roze z Bucilli ;-)))

ps: ale wysmazylam liscik - z wcieciami tekstu przy akapitach ;-)))

ps2:
co do rozszerzen plikow, to pes jest do haftu maszynowego
http://www.realniftystuff.com/formats.html

1. Data: 2002-12-13 09:21:22

Temat: Re: przechowywanie muliny
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>      Nio i mam to swoje pudeleczko na muliny. Moje wrazenia:
> Na pewno smieszy mnie nawijarka - terkoce i nawijam nia wolniej niz w
> rekach. No, ale bylo w zestawie.

To raczek kwestia wprawy, po prawie 200 sztukach idzie jak burza, i nawija sie
rowniej niz w reku.

> [...]
> dany numer jest i ma sie poukladane kolorami np, wiec do obrazkow, w ktorych

Ja zamowilam sobie z sew an dso takie - 28cm x 18cm x 4cm. I z tego co
pokazywalas to jest takie same. A nad przypisywaniem sie zastanawialam, ale
doszlam do wniosku, ze za czesto kupuje nowe mulinki i szybko by mi sie taka
lista zdeaktualizowala.

> pozdrowka
> Ilona

sekutnica, zapelniajaca wlasnie 3 pudelko

1. Data: 2002-12-14 11:55:52

Od: "asik \(A. Sikora\)" <a...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iloneska" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> swobodnie mieszcza sie do metalowych pudeleczek po czekoladkach ;-), w
> ktorych przegrodki ltwo mozna zrobic z listewek

Czy z Hobby Studio zamawia sie listownie czy internetowo? Moglabys podac
namiary? Bede wdzieczna (mam wieczny balagan w mulinach :((().
Anka
--
^ ^
>* *< a...@s...net.pl
( )_____/ www.solutions.net.pl/~asik
" "

1. Data: 2002-12-14 13:46:55

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asik (A. Sikora) <a...@s...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:atf68s$69c$...@n...onet.pl...

> Czy z Hobby Studio zamawia sie listownie czy internetowo? Moglabys podac
> namiary? Bede wdzieczna (mam wieczny balagan w mulinach :((().
> Anka

odpisuje na priv

1. Data: 2002-12-14 14:16:55

Od: "Jola Gryko" <j...@u...inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asik (A. Sikora):
> [...] (mam wieczny balagan w mulinach :((().

Ja dostałam od mojego męża śliczną skrzyneczkę (właściwie prawie walizę)
wykonaną ze sklejki, z przegródkami. Powinno się zmieścić prawie 1000
mulinek, bo jak mój ukochany coś robi, to z rozmachem :)) Musiałam się w
końcu pochwalić :)))

Mulinki nawijam na kartoniki (moje mają 7mm na 5mm). Kartoniki wycinam z
kartonu (do kupienia w specjalistycznych papierniczych sklepach). Mój ma
chyba 1mm grubości. Każdy kartonik podpisuję.

Zamiast walizeczki polecam tekturkowe (lub sklejkowe) miniregaliki np. z
IKEI. Mam taki z trzema szufladkami w formacie trochę większym od A4. W
środku trzeba by porobić przegródki (np. takie jak w starych pudełkach z
bombkami). Dobra do tego byłaby tekturka, ale może taka grubsza (np. 2 mm).
No i jeszcze trzeba by ją przykleić, aby się nie suwała.

A jak się już chwalę, to jeszcze dodam, że dostałam też metalową płytkę
(kupioną w markecie) - oprawioną przez mojego męża, do tego magnesy i
linijkę osobiście wyciętą z pleksi, żeby mi się
przy liczeniu rządków nie myliło :))

I w ten sposób mój mąż zapoczątkował nowe hobby. Właśnie kończy świąteczną
szopkę :)

Pozdrawiam
Jola

1. Data: 2002-12-14 14:29:03

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> To raczek kwestia wprawy, po prawie 200 sztukach idzie jak burza, i nawija
sie > rowniej niz w reku.
Moj znajomy skrecal sobie sam papierosy (robotka reczna ;-) i robil je takie
rowniusienki i cieniutkie jak zapalka niemal. Podobno juz 1001 wlasnie taki
wychodzi - rowny i cieniutki ;-)))

> [...]
ale
> doszlam do wniosku, ze za czesto kupuje nowe mulinki i szybko by mi sie
dlatego ja tak tylko delikatnie, oloweczkiem :-) Dzieki temu mam nadzieje,
ze nie bede kupowala wiecej muliny podwojnie ( tak sie okazalo przy
wczorajszych porzadkach), choc niby zawsze sprawdzalam

Ilonek

1. Data: 2002-12-14 20:35:32

Od: "kasiabe" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ło jeny, jaka szkoda, ze Twoj maz nie jest do wynajecia ;)
Moj wiecznie gdzies lata - jak slyszy slowo kanwa lub mulinki macha lapą
... zaraz go zawolam i przeczytam Twoj post
kasiabe :)))

1. Data: 2002-12-15 08:13:21

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kasiabe <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:atg4g2$qlt$...@n...tpi.pl...
> Ło jeny, jaka szkoda, ze Twoj maz nie jest do wynajecia ;)
> Moj wiecznie gdzies lata - jak slyszy slowo kanwa lub mulinki macha lapą
> ... zaraz go zawolam i przeczytam Twoj post
> kasiabe :)))

A ja mojemu na skrzynke wyslalam ;-)
Ilona

1. Data: 2002-12-16 08:10:37

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze nie bede kupowala wiecej muliny podwojnie ( tak sie okazalo przy
> wczorajszych porzadkach), choc niby zawsze sprawdzalam

A liste mulinek mam, DMC to taka:
http://www.dmc.com/eng/default_shop_list.asp?art=117

Anchora po prostu wg numerków (w excelu, zeby latwo bylo sortowac)

sekutnica

1. Data: 2002-12-16 12:14:11

Od: "kasiabe" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ty wiesz, że zadziałało?!? Wczoraj przeczytałam mu te posty - jak zwykle
machnął łapą - ale wieczorkiem powiedział - "Pomyslę nad czymś dla
ciebie"...
hmmmm...
kasiabe ;)

[OT] Pomoc domowa, Wa-wa