przecier pomidorowy - jaki prosty przepis?

1. Data: 2010-09-03 18:10:50

Temat: przecier pomidorowy - jaki prosty przepis?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wobec stale pogarszającej się jakości kupnych przecierów pomidorowych
(kiedyś wystarczyła mała puszka na zupę pomidorową, teraz spory słoik to
za mało do uzyskania sensownego smaku) dojrzewam do decyzji zrobienia
własnych zapasów. Sezon pomidorowy jeszcze w pełni, więc chyba nie jest
jeszcze za późno.
Jak w prosty sposób zrobić przecierowe zapasy, które służyłyby potem do
zup i sosów? Potrzebuję łatwego i sprawdzonego przepisu.

Ewa

2. Data: 2010-09-03 18:27:23

Temat: Re: przecier pomidorowy - jaki prosty przepis?
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-03 20:10, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> Jak w prosty sposób zrobić przecierowe zapasy, które służyłyby potem do
> zup i sosów? Potrzebuję łatwego i sprawdzonego przepisu.

Obrane pomidory pokroić w kostkę, ochnaście minut pogotować mieszając,
jeszcze ciepłe przetrzeć przez sito, wlać do słoików i zapasteryzować.

Qra

3. Data: 2010-09-03 18:46:04

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-03 20:10, medea pisze:
> [...]
> Jak w prosty sposób zrobić przecierowe zapasy, które służyłyby potem do
> zup i sosów? Potrzebuję łatwego i sprawdzonego przepisu.

Jakby jeszcze mozna bylo kupic pomidory po 30 groszy byloby wspaniale.

W telewizorni podali ze rolnicy po tyle sprzedaja wlasnie w tym roku
pomidory to przetworni a w sklepie qrwa mac 3-4zl jak w morde strzelil.

4. Data: 2010-09-03 18:55:14

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-03 20:27, Qrczak pisze:
> Dnia 2010-09-03 20:10, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Obrane pomidory pokroić w kostkę, ochnaście minut pogotować mieszając,
> jeszcze ciepłe przetrzeć przez sito, wlać do słoików i zapasteryzować.

A jakieś przyprawy? Sól, pieprz? Plącze mi się też po głowie jakiś sok z
cytryny...

Ewa

5. Data: 2010-09-03 20:13:40

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-03 20:55, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

A po co?
Doprawiam zawsze zupę, sos.

Qra

6. Data: 2010-09-03 20:21:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-03 22:13, Qrczak pisze:

> A po co?

Żeby się lepiej zakonserwowało?

> Doprawiam zawsze zupę, sos.

To swoją drogą.
Ale spróbuję tak, jak piszesz.
A przez sito to się przeciera po to, żeby pestek nie było? Nie łatwiej
zmiksować?

Ewa

7. Data: 2010-09-03 21:07:24

Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 03 Sep 2010 20:10:50 +0200, medea napisał(a):

> Wobec stale pogarszającej się jakości kupnych przecierów pomidorowych
> (kiedyś wystarczyła mała puszka na zupę pomidorową, teraz spory słoik to
> za mało do uzyskania sensownego smaku)

W moim lidlu mają jakieś włoskie chyba koncentraty w puszkach pakowane po 4
sztuki. Są bardzo skondensowane, starczy na zupę ;)

--
Kapsel
http://kapselek.net

8. Data: 2010-09-03 21:10:01

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-03 22:21, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Żeby się lepiej zakonserwowało?

Pasteryzacja wystarczająco konserwuje.

> To swoją drogą.
> Ale spróbuję tak, jak piszesz.
> A przez sito to się przeciera po to, żeby pestek nie było? Nie łatwiej
> zmiksować?

Możesz i miksować. Tylko potem jak te pesteczki wydłubiesz? Osobiście
nie lubię w zupie tego typu farfocli.

Poza tym przetarte przez sito mają bardziej hm... kremową konsystencję.
Poza tym w mojej rodzinie od kilku co najmniej pokoleń przecierano przez
sito.

Qra, poza tym sądzę, iż ostatni argument jest najbardziej przekonujący

9. Data: 2010-09-03 21:42:00

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> A jakieś przyprawy? Sól, pieprz? Plącze mi się też po głowie jakiś sok z
> cytryny...

Sok z cytryny? A to pomidorki mało kwaśne? Możesz lekko osolić, ale tylko
ten fragment, który zamierzasz po prostu wypić i tylko w celu zbilansowania
zawartego w pomidorkach potasu, bo o poprawianiu smaku w przypadku domowego
przecieru nie ma mowy.

10. Data: 2010-09-04 10:09:13

Od: "Jean" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

po co kroic i przecierac?
wystarczy maszynka elektryczna i przystawka (np.
http://www.meskoagd.pl/pl/?page[0]=sklep_szczegoly&k
1=2&k2=144&id=144)
w zalenosci od regulacji skroka sie przetrze albo odpadnie tak jak pestki
10kilo pomidorow mozna zrobic w cigu godzinki, pozniej tylko troszke
posolic, zagotowac i wlac do sloiczkow/butelek.

--
Jean

Przyprawy
Mąka na chleb