przepływowe podgrzewacze gazowe

11. Data: 2009-01-08 12:07:26

Temat: Re: przepływowe podgrzewacze gazowe
Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> Patrz na dostępność serwisu, częsci i ceny części. Jak ci padnie w
> okresie gwarancyjnych to 14 dni bez ciepłej wody, pomimo że za darmo
> może ostro wk... zbulwersować.

Dlatego warto za ogrzewaczem przepływowym dać jeszcze mały boiler
elektryczny :) William mi kiedyś doradził, jak miałem problemy z
serwisem mojego Vaillanta. Kupiłem więc Aristona TI Shape 15 za około
400PLN i doskonale zrobiłem.

Tak połączone dwa podgrzewacze mają kilka zalet. Po pierwsze awaria
gazowego nie pozbawia mnie ciepłej wody - teoretycznie 15l to nieduży
zasobnik, ale wystarczy w większości wypadków a i nawet krótki prysznic
da się wziąć w ciepłej wodzie. Grzałka 2kW powoduje że te 15l szybko się
nagrzewa. Po drugie dużo szybciej po odkręceniu kurka mam ciepłą wodę.
Po trzecie nawet jak wyłączą prąd, przez jakiś czas woda w zasobniku
utrzymuje ciepło. To ważne gdy ma się gazowy ogrzewacz z zasilaniem
sieciowym. Te "wypasione" tak niestety mają - awaria prądu wyłącza
grzanie wody gazem.

Sebcio

12. Data: 2009-01-08 13:43:08

Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek" :

> Wczesniej analizowalem kwestie wyboru z moim gazownikiem/hydraulikiem.
> Generalnie najwiecej sprzedaje sie termetow, ale nie ma znaczenia (pod
> wzgledem wytrzymalosci) czy bedzie to termet, junkers czy vailant.
>
> jedyne przed czym nas ostrzegał to zapalnik na baterie -- za czesto
> trzeba wymieniać ;-)

???
A właśnie, o co chodzi z tym zapalnikiem???
Jedne mają rodzaj zapłonu atomatyczny-elektroniczny na baterie - (WRDP 2-B)
a inne automatyczyny-elektroniczny lecz zapłon z hydrogeneratora - (WRDP 2-G)
Wg. opinii znajomego instalatora podobno lepsze są z zapłonem na baterie, bo
niezawodne.
Czy Twój jest z hydrogeneratorem?? ?
A najtańszy na rynku jest z firmy Ariston, tylko przecież chcę kupić najlepszy;-)))

Pozdrawiam,
Mel

13. Data: 2009-01-08 13:47:06

Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio"

> [...]
> sieciowym. Te "wypasione" tak niestety mają - awaria prądu wyłącza grzanie wody

Chyba obecnie bardziej będzie trudniej o gaz niż o prąd ;-)))
Mam kilka różnych źródeł ciepła, więc ani brak gazu ani brak prądu
nie odetnie mi ciepłej wody:-)))

Pozdrawiam,
Mel

14. Data: 2009-01-08 19:40:07

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> U nas dziala od wrzesnia. Na razie bez najmniejszych problemow.
> Najtaniej znalalem go tutaj:
> http://tomsan.e9.pl/esklep/product_info.php?products
_id=114, dostawa
> [...]
> wzgledem wytrzymalosci) czy bedzie to termet, junkers czy vailant.
>
> jedyne przed czym nas ostrzegal to zapalnik na baterie -- za czesto

Mam Termeta i dwie baterie alkaiczne juz rok siedzą.
Wychodzi na to że więcej Junkers żre? Chyba że co rok to znaczy często?

--
Irokez

15. Data: 2009-01-08 21:43:36

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Jan 2009 20:40:07 +0100, "Irokez" <h...@o...pl> wrote:

>Mam Termeta i dwie baterie alkaiczne juz rok siedzą.
>Wychodzi na to że więcej Junkers żre? Chyba że co rok to znaczy często?

Mam Junkersa i dwie baterie alkaliczne (no-name z Tesco) tak samo
zmieniam średnio co rok.
Dodatkową zaletą jest możliwość pracy przy mniejszym przepływie wody w
porównaniu do wersji z hydrogeneratorem. A poza tym był tańszy o
prawie 100 zł, a ile za to można mieć baterii :-D
--
A.

16. Data: 2009-01-08 22:58:37

Od: marrgol <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-01-08 14:43, Me(L)Isa wrote:
> [...]
> 2-G)
> Wg. opinii znajomego instalatora podobno lepsze są z zapłonem na

Te hydrogeneratory podobno często się psują, głównie z powodu obrastania
kamieniem, co oczywiście nie podlega gwarancji, a koszt naprawy jest
podobno idiotycznie duży w porównaniu z ceną całego podgrzewacza.
Popieram wersję na baterie...

--
mrg

17. Data: 2009-01-09 08:30:05

Od: e-Shrek <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Me(L)Isa pisze:

> [...]
> 2-G)
> Wg. opinii znajomego instalatora podobno lepsze są z zapłonem na

Ja mam wersje Junkersa z hydrogeneratorem. Na razie bez problemow, choc
w sumie tylko pol roku. Bateryjki ponoc za czesto padaja, to pewnie
zalezy od sposobu korzystania z piecyka, ale ...

A co do niezawodnosci, to najlepiej ten ze "swieczka" ;-) Tanie, po
kilkanascie lat zyja ;-))

e-Shrek

18. Data: 2009-01-09 08:31:38

Od: e-Shrek <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

marrgol pisze:
> Te hydrogeneratory podobno często się psują, głównie z powodu obrastania
> kamieniem, co oczywiście nie podlega gwarancji, a koszt naprawy jest

Tzn? Ogolnie cale agd jest liczone na 5 lat ;-)

> podobno idiotycznie duży w porównaniu z ceną całego podgrzewacza.

Moze tak byc.

e-Shrek

19. Data: 2009-01-09 08:32:51

Od: e-Shrek <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Irokez pisze:
> Mam Termeta i dwie baterie alkaiczne juz rok siedzą.
> Wychodzi na to że więcej Junkers żre? Chyba że co rok to znaczy często?

Przypadek, o ktorym mowil to bylo cos kolo miesiaca. Kwestia zapewne jak
czesto piecyk jest uruchamiany.

e-Shrek

20. Data: 2009-01-09 09:41:38

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irokez napisał(a):

> Mam Termeta i dwie baterie alkaiczne juz rok siedzą.
> Wychodzi na to że więcej Junkers żre?

Ja tam się nie znam, ale mój Junkers żre baterie niemiłosiernie. Komplet na 2-3
tygodnie. Nigdy więcej.

--
Justyna

TYM RAZEM JA...