Re: przepływowe podgrzewacze gazowe

From: Sebcio <s...@n...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: przepływowe podgrzewacze gazowe
Date: Thu, 08 Jan 2009 13:07:26 +0100

Jackare pisze:

> Patrz na dostępność serwisu, częsci i ceny części. Jak ci padnie w
> okresie gwarancyjnych to 14 dni bez ciepłej wody, pomimo że za darmo
> może ostro wk... zbulwersować.

Dlatego warto za ogrzewaczem przepływowym dać jeszcze mały boiler
elektryczny :) William mi kiedyś doradził, jak miałem problemy z
serwisem mojego Vaillanta. Kupiłem więc Aristona TI Shape 15 za około
400PLN i doskonale zrobiłem.

Tak połączone dwa podgrzewacze mają kilka zalet. Po pierwsze awaria
gazowego nie pozbawia mnie ciepłej wody - teoretycznie 15l to nieduży
zasobnik, ale wystarczy w większości wypadków a i nawet krótki prysznic
da się wziąć w ciepłej wodzie. Grzałka 2kW powoduje że te 15l szybko się
nagrzewa. Po drugie dużo szybciej po odkręceniu kurka mam ciepłą wodę.
Po trzecie nawet jak wyłączą prąd, przez jakiś czas woda w zasobniku
utrzymuje ciepło. To ważne gdy ma się gazowy ogrzewacz z zasilaniem
sieciowym. Te "wypasione" tak niestety mają - awaria prądu wyłącza
grzanie wody gazem.

Sebcio