przyprawy do zupy cebulowej

1. Data: 2003-10-30 10:19:53

Temat: przyprawy do zupy cebulowej
Od: " eurolka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe. Czy moglibyscie doradzic czym najlepiej doprawic zupe cebulowa?
Robie wersje z bialym winem, na bulionie i zawsze wydaje mi sie ze czegos tej
zupie brakuje.
Drugie pytanie:jak dlugo i w jakiej temp. zapiekac zupe z grzanka?
Dzieki

1. Data: 2003-10-30 10:24:30

Temat: Re: przyprawy do zupy cebulowej
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " eurolka" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
cebulowa?
> Robie wersje z bialym winem, na bulionie i zawsze wydaje mi sie ze czegos

IMO galka muszkatulowa jest niezbedna. Poza tym pieprz i nic wiecej nie
przychodzi mi do glowy.

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-10-30 10:31:26

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eurolka <e...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bnqok9$d0t$...@i...gazeta.pl...
> Mam prosbe. Czy moglibyscie doradzic czym najlepiej doprawic zupe
cebulowa?

....tymianek....

agataw

1. Data: 2003-10-30 10:53:38

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cebulowa?
> Robie wersje z bialym winem, na bulionie i zawsze wydaje mi sie ze czegos

tymianek + oregano, wzglednie ziola prowansalskie

.....chyba sobie zrobie te zupe... tyle ze ja robie bez wina, nic nie
zapiekam, tylko daje na dno miseczki troche startego zoltego sera. mniam...
oj zrobie na pewno :)

pzdr
marta

1. Data: 2003-10-30 11:11:11

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cebulowa?
> Robie wersje z bialym winem, na bulionie i zawsze wydaje mi sie ze czegos
(cut)

zupa cebulowa zyskuje na uzyciu roznych gatunkow cebul...nasza zlota cebula
w zasadzie jest najmniej slodka a duzo wiecej zyskuje na dodaniu czerwonej i
bialej (droga piorunsko).
wszystkie powinno sie zezlocic na masle...a nastepnei o skromnej oprawce
winem bialym....zalac bulionem. Wazne w zupie jest to, ze lubi byc dosc
gesta.....sprobowac skondensowac aromat cebuli i nie zatopic wszystkiego
glebina bulionu. I niech szaleje na malym ogniu dlugo i cierpliwie.
Z ziol dodanych rozwaznie polecam tymianek wkruszony, czosnek w
symbolicznej ilosci.....
Pozwolmy zupie dojrzec....dlugo

a co do grzanek....swietnie mimo wszystko sprawdza sie wkonanie grzanek z
serem ementalerem w piekarniku (kromki bagietki) i zatopienie dopiero w
talerzu...ciapa sie z tego nie zrobi porownywalna z ciapa zrobiana pzrez
zapiekanie grzanek w zupie - w piekarniku ((badz nawet profesjonalniej pod
salamandrem (opiekaczem))

agataw

1. Data: 2003-10-30 11:28:18

Od: "Robert Rosłoń" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może jakiś dobry lub alternatywny przepis?...

BTW...
Wczoraj świetną cebulowa jadłem w Ostrowi Mazowieckiej ;-)

--

Robert Rosłoń
Nihon Tai Jitsu

1. Data: 2003-10-30 12:35:12

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Rosłoń <r...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bnqsjm$er9$...@a...news.tpi.pl...
> A może jakiś dobry lub alternatywny przepis?...
>
> BTW...
> Wczoraj świetną cebulowa jadłem w Ostrowi Mazowieckiej ;-)

...absolutne oko...:)

w sumie lubie proporcje typu.....zlotej cebuli tyle samo co bialej i
czerwonej razem, z przewaga jednak czerwonej :)
(pytanie Gdzie rosla cebula?)

pokroic to, to w polplastry i smazyc partiami na sklarowanym masle (nie
przypala, daje aromat), kazda porcje cebuli solic i pieprzyc a nastepnie
zdecydowanie odsaczyc cebule z tluszczu na durszlaku...wszystkie kolory
wrzucic do garnka i podlac rozsadna iloscia bialego wina...odparowac,
uczciwie mieszajac....zalac bulionem wykonanym na kurczaku.... i 4 godziny
niech pyka.....ewentualnie doprawic porcja cukru pameitajac o wymienianych
juz przeze mnie przyprawach.....

z ciekawostek cebulowych - swietna jest zupa cebulowa spolszczona smietana
lub z lyzka pomidorowego koncentratu...ale to inna historia.

agataw

1. Data: 2003-10-30 13:30:49

Od: "ata" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam prosbe. Czy moglibyscie doradzic czym najlepiej doprawic zupe
cebulowa?

Ja dodaje czosnek i koniecznie koperek :)
ale nie robie na winie

ata

1. Data: 2003-10-30 16:59:13

Temat: Re: przyprawy do zupy cebulowej/Przepis
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Rosłoń" wrote:

> A może jakiś dobry lub alternatywny przepis?...

Ja robie ciemna zupe cebulowa, ktora ma intensywny smak.

Na 4 porcje

4 duze cebule
4 lyzki oliwy
1/2 szklanki bialego wytrawnego wina (najlepiej tego samgo, ktore sie
bedzie pilo do obiadu)
1 szklanka rosolu
1/2 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki pieprzu
1/2 lyzeczki ziol prowansalskich
2 kawalki czerstwego, ciemnego chleba
8 lyzek startego sera, ktory sie dobrze topi
4 zaroodporne naczynia do zapiekania

Cebule pokroic w plastry. Usmazyc na oliwie na ciemno brazowo, tak, zeby
sie prawie rozmazywala. Dodac wino, zeskrobac dno patelni. Przelac do
garnka, dodac rosol. W mozdzierzu utrzec sol, pieprz i ziola. Dodac do
zupy, dusic 20 minut pod przykryciem. W miedzyczasie w kazdej
zaroodpornej miseczce ulozyc pol kawalka chleba na dnie, nastepnie zalac
zupa, i posypac na wierzchu startym serem. Wstawic pod opiekacz i
zapiec, az bable serowe zaczna brazowiec.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-10-30 17:08:26

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Rosłoń wrote:
> A może jakiś dobry lub alternatywny przepis?...
>
> BTW...
> Wczoraj świetną cebulowa jadłem w Ostrowi Mazowieckiej ;-)
>
> Robert Rosłoń

Prywatnie, czy w knajpce (jakiej?).
Pozdrawiam
Bea

pytanie o sielawe
Niedogotowany ryż - co z nim zrobić?
Kokosanki
boczek z sliwkami zrobilam - totalna klapa!
Kurczak prażony na rożnach a' al footall_s z zaproszeniem !!!!!!!!!