puchowa kurtka

1. Data: 2002-12-18 10:45:14

Temat: puchowa kurtka
Od: Botwinka <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak ją uprać?
na metce jest napisane coby w max. 40 i do wody
No to popróbowałam z samym kapturem.
Będzie kurtka bez kaptura ;-(
Nie lubie nosić do pralni chemicznej, bo nijak ma się to do prania
(probowaliście kiedys uprac "wyprane" w pralni chem. spodnie
własnoręcznie? ale fujskie ;-))
--
Pozdrawiam Botwinka

1. Data: 2002-12-20 07:56:04

Temat: Re: puchowa kurtka
Od: "Cholo" <c...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja piore w pralce, ustawiam max temp. na 40 i wylaczam wirowanie
najdluzszy jest potem proces suszenia,
moze sie okazac, ze zajdzie potrzeba zeby potem recznie roztrzepac puch,
pozdrawiam,
cholo

1. Data: 2002-12-20 09:27:22

Od: "Kvenmadur" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze sie okazac, ze zajdzie potrzeba zeby potem recznie roztrzepac puch,
On ma skłonności do zbijania się w kulki, niestety. Mam pralkę bez suszarki,
w której prałam w zeszłym roku puchówkę. I efekty: puch zbity w owe grudki -
musiałam wszystkie rozrywać przez materiał, plamy białe na całek kurtce,
tyglądające niczym sól na butach - podejrzewam, że to coś, co z pierza
wylazło, jakiś impregnat czy coś, a poza tym zapach "zmokłej kury"! :(((
Albo i gorszy!!! I ten zapach niestety był najbardziej uciążliwy, bowiem nie
zszedł i w miesiąc po praniu, wstyd mi było iść przy kimś, czy być w
miejscach zatłoczonych, bo czułam ze ode mnie po prostu śmierdzi :(
Skończyło się zaniesieniem kurtki do pralni.
Więc nie polecam prania kurtek w pralkach bez suszarki, nie wiem jak w tych
drugich.
Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2002-12-20 11:13:53

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Dec 2002 11:45:14 +0100 I had a dream that Botwinka <b...@o...pl>
wrote:
> [...]
>Nie lubie nosić do pralni chemicznej, bo nijak ma się to do prania
>(probowaliście kiedys uprac "wyprane" w pralni chem. spodnie

Pranie normalne, ręczne, w ciepłej wodzie. Prałem kurtkę puchową, wirowanie
normalne (choć producent zaleca wirowanie z trzema piłeczkami do tenisa
ziemnego w środku pralki/wirówki, by rozłożyły puch).
Potem tydzień suszenia połączony z ręcznych roztrzepywaniem puchu przez kurtkę.

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-12-20 21:44:05

Od: "Karol Kaktolski" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Botwinka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> jak ją uprać?

Ja prałam już 2x; zawsze ręcznie w ciepłej wodzie + duuużo płynu z lanoliną,
potem płukałam + trochę płynu z lanoliną, no a potem"odcedzalam z wody" i
suszyłam co jakiś czas roztrzepując puch. Za pierwszym razem na materiale
porobiły się białe zacieki, ale dość łatwo dały się zetrzeć suchą gąbką.
Zapach mokrego pierza towarzyszył mi tylko w pierwszych godzinach suszenia
(może płyn zrobił swoje?)

pozdr
Karolka

1. Data: 2002-12-25 21:57:07

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Kaktolski" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Zapach mokrego pierza towarzyszył mi tylko w pierwszych godzinach suszenia

Ja oddaje do pralni w Geant'cie- kurtki puchowe biora na 2 dni i nie
piora chemicznie tylko pranie wodne- chyba gdzies zawoza- ale maja specjalne
suszarki- pytalem. Moja wraca czysta i "swieza" :-) a do tego puchata jak
trzeba.

--
A.K.

Depilator