Re: (.) punkt = wyobrażenie ?

51. Data: 2010-01-28 17:54:53

Temat: Re: (.) punkt = wyobrażenie ?
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hjsirs$4k8$1@inews.gazeta.pl...
> Lepszy jest numer 1'1 co oznacza: o 1 więcej niż wszysrko. :-)

Nie ma takiej liczby jak 1'1 natomiast historia hotelu pokazuje że może byc przyjęty
do pierwszego pokoju.

52. Data: 2010-01-28 17:57:29

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> W każdej chwili 2 minuty - dowolnie małe epsilon będzie skończona
> liczba. Nie będzie chwili gdy będzie dodawany "ostatni", nie będzie
> przejścia od chwili poprzedzającej 2 minuty do 2 minut!

No ale ilu tych gości będzie dokładnie po 2 minutach
i czy ta ilość jest osiągnięta rekurencyjnie n+1? :-)
To jest CZYSTA matematyka - spróbuj policzyć... :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

53. Data: 2010-01-28 18:01:40

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie ma takiej liczby jak 1'1 natomiast historia hotelu pokazuje że może
> byc przyjęty do pierwszego pokoju.

Nowy gość - nowy numer. Goście z pierwszego piętra mają numety
rozpoczynające się od 1'
Chyba, że podasz numer, którego nie było w hotelu PEŁNYM. OK? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

54. Data: 2010-01-28 18:21:54

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale ilu tych gości będzie dokładnie po 2 minutach
> i czy ta ilość jest osiągnięta rekurencyjnie n+1? :-)
> To jest CZYSTA matematyka - spróbuj policzyć... :)

Przed punktem 2 minuty niezależnie jak blisko dwóch minut będziemy mieć zawsze
skończone liczby jak 324,543543 czy 64363634 a nie liczby alef0-3. Rekurencja nigdy
się nie zakończy.
W punkcie 2 minuty mamy juz gotowy NIESKOŃCZONY (w Twoim języku "nieograniczony")
zbiór który powstał nie z zakończenia rekurencji ale jest granicą (zobacz GRANICA)
tej rekurencji. Zbiór ten ma nieskończoność elementów, nieskończoność w stopniu
Alef0.
Podobnie jeśli z odcinka zaczynającego się w punkcie 0 a kończącego na 1 odejmiemy
punkt 0 to żaden inny punkt nie stanie się początkowym, nie istnieje następnik punktu
0. Na osi liczbowej czy nawet na osi gdzie mamy tylko liczby wymierne, punkty nie
mają sąsiadów ponieważ między danym punktem a dowolnie bliskim można wstawić inny
punkt.
Tak też pomiędzy punktem 2 minuty a wcześniejszym dowolnie bliskim punktem mniejszym
niż 2 minuty można wstawić bliższy punkt.

55. Data: 2010-01-28 18:23:51

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nowy gość - nowy numer. Goście z pierwszego piętra mają numety
> rozpoczynające się od 1'

Gdyby tak było, to pokoje nie odpowiadały by zbiorowi liczb naturalnych.

> Chyba, że podasz numer, którego nie było w hotelu PEŁNYM. OK? :)
> Edward Robak* z Nowej Huty

Nie ma takiego numeru, dlatego jest pełny :)

56. Data: 2010-01-28 19:30:19

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Przed punktem 2 minuty niezależnie jak blisko dwóch minut będziemy
> mieć zawsze skończone liczby jak 324,543543 czy 64363634 a nie
> liczby alef0-3.

-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
> [...]
> języku "nieograniczony") zbiór który powstał nie z zakończenia
> rekurencji ale jest granicą (zobacz GRANICA) tej rekurencji.

-v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--v--
> [...]
> wstawić inny punkt. Tak też pomiędzy punktem 2 minuty a
> wcześniejszym dowolnie bliskim punktem mniejszym niż 2 minuty

W Twojej wypowiedzi Drogi rozmówco ująłem w ramki dwa fragmenty,
po to - byś przyjrzał się co wypisujesz. ;)
I bardzo Cię proszę czyli żądam;) byś potwierdził, że wiesz o tym
iż liczba gości dokładnie po dwóch minutach jest równa dokładnie
Alef0 i została osiągnięta rekurencyjnie krok po kroku.
W kroku poprzedzającym gdy nie było jeszcze dwóch minut ta liczba
była mniejsza o 1. Jeśli będzie następny krok w czasie większym od
2 minut to ilość gości wzrośnie.
Dokładnie w 2 minutach ta ilość jest constans. Tak?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

57. Data: 2010-01-28 19:43:00

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Twojej wypowiedzi Drogi rozmówco ująłem w ramki dwa fragmenty,
> po to - byś przyjrzał się co wypisujesz. ;)

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

> I bardzo Cię proszę czyli żądam;) byś potwierdził, że wiesz o tym
> iż liczba gości dokładnie po dwóch minutach jest równa dokładnie
> Alef0 i została osiągnięta rekurencyjnie krok po kroku.

Nie została osiągnięta w którymś kroku, tych kroków jest nieskończenie wiele i nie ma
ostatniego kroku. Za każdym krokiem kest następny krok. Pisząc programy rekurencyjne
wymaga się aby rekurencja się zakończyła, natomiast w matematyce możemy mieć
rekurencję nieskończoną, podobnie jak przy tworzeniu fraktali.

> [...]
> 2 minut to ilość gości wzrośnie.
> Dokładnie w 2 minutach ta ilość jest constans. Tak?

Ale nie ma kroku poprzedzającego bo pomiędzy dwoma minutami a tym krokiem można
wstawic jeszcze jeden krok. Podobnie dla półprostej (0,oo) bez punktu zerowego gdy
zbliżamy się do punktu 0, możemy byc coraz bliżej ale zera nigdy nie osiągniemy i
możemy się zbliżać bez końca. W chwili 2 minuty rekurencja już nie działa i ilośc
gości nie wzrasta, zbiór jest pełny, ilośc jest constans = Alef0

58. Data: 2010-01-28 20:07:37

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sty, 20:43, "zdumiony" <z...@j...pl> wrote:

[ciach wszystko]

> Ale nie ma kroku poprzedzającego bo pomiędzy dwoma minutami a tym krokiem można
wstawic jeszcze jeden krok.

Szczerze podziwiam cierpliwość i zaangażowanie.

Stalker, po cichu kibicując

59. Data: 2010-01-28 20:22:58

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.

o rekurencję n+1

> [...]
> rekurencja się zakończyła, natomiast w matematyce możemy mieć
> rekurencję nieskończoną, podobnie jak przy tworzeniu fraktali.

A pamiętasz treść zadania?

> [...]
> zbliżać bez końca. W chwili 2 minuty rekurencja już nie działa i ilośc
> gości nie wzrasta, zbiór jest pełny, ilośc jest constans = Alef0

Przypomnę Ci:
[...]
Czy tu w tym zadaniu chodzi o rekurencję n+1 wyrażoną słowami
"dodawanie kolejnego gościa" ?
W czasie dokładnie 2 minuty ilość gości osiągnęła Alef0.
Czy ta ilość została osiągnięta poprzez dodawanie kolejnego gościa?

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

PS. Pozdrowienia dla kibiców. ;)

60. Data: 2010-01-28 20:34:59

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Gdyby tak było, to pokoje nie odpowiadały by zbiorowi liczb
> naturalnych.

Właśnie. Liczby naturalne są na parterze a na wyższych piętach
są liczby SILNE, większe od naturalnych. Wystarczy przekroczyć
granicę.

> Nie ma takiego numeru, dlatego jest pełny :)

No właśnie. Skoro się zapełnił to rekurencja już w tym zbiorze się
dokonała. Można przejść do przeliczania następego zbioru ponad 1'0
Robakks

NIE SZUKAJCIE...
Komputer i decyzje
Zrobią z wami porzadek