pychotka z twarogu

1. Data: 2004-06-15 20:50:54

Temat: pychotka z twarogu
Od: "rafal.lena" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jako żem nowa na tej grupie, to chciałabym z wami podzielić się przepisem na
coś pysznego, a nie tylko podpatrywać i zgapiać.

Ciasteczka z twarogu- genialne dla dzieci i nie tylko:

1klinek, 1kostkę margaryny lub masła, 2 żółtka - ugnieść, dodać mąki aby
ciasto odchodziło od rąk ale żeby było elastyczne, wstawić do lodówki na 20
min.
W międzyczasie 2 białka + szklanka cukru ubić na sztywną pianę.

Ciasto ( po kawałku) rozwałkować w formie cienkiego prostokąta (lepiej robić
mniejsze prostokąty -ciastka będą ładniejsze), posmarować ubitą pianą ( nie
smarować grubo, bo będzie wyciekało ) Zwinąć w roladę i nożem przecinać w
odstępach 1,5 cm.
Układać na posmarowanej cieniutko blasze krążki i piec w piekarniku aż
nabiorą złotego, rudego kolorku. Ja wstawiam do lekko rozgrzanego
piekarnika. Po wyjęciu muszą ostygnąć bo będą lekko mokre w środku ale
wyschną jak ostygną.
Mnie zrobienie tych ciastek zajmuje jakieś 45 min z upieczeniem włącznie (
no, niecałą godzinkę). Z tych proporcji, co podałam wychodzi gdzieś 3 takie
większe talerze ciasteczek.
Muszę dodać, że moi znajomi mnie zawsze na wszystkie imprezki proszą o te
ciacha. Są również rewelacyjne dla dzieciaków, bo wogóle nie czuć twarogu.

Pozdrawiam i życzę smacznego Lena

1. Data: 2004-06-15 21:20:47

Temat: Re: pychotka z twarogu
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 15 juin 2004 ŕ 22:50:54, rafal.lena a écrit :

> [...]

> Ciasteczka z twarogu- genialne dla dzieci i nie tylko:

> 1klinek, 1kostkę margaryny lub masła, 2 żółtka

Bardzo mi sie ten przepis podoba... przypuszczam ze "klinek" jest
odmiana twarogu oczywiscie. Czy mozesz napisac jakiej jest gestosci
(serek homo ? czy gestszy ?)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-15 21:23:05

Od: "Czarownica" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mi sie ten przepis podoba... przypuszczam ze "klinek" jest
> odmiana twarogu oczywiscie. Czy mozesz napisac jakiej jest gestosci
> (serek homo ? czy gestszy ?)

"Klinek " to normany twróg :))) wystęuje w formie tlustej,póltłustej,chudej itd

Nazwa wziela sie od tego ze producent pakuje go w opakowanie o fomie trójkąta,
klina czy jak tam zwał :))

pozdrawiam

Czarownica

1. Data: 2004-06-15 21:32:55

Od: "rafal.lena" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
> odmiana twarogu oczywiscie. Czy mozesz napisac jakiej jest gestosci
> (serek homo ? czy gestszy ?)

To jest zwykły ser biały, wielkości 1,5 - 2? kostek sera białego. Ja kupuję
zawsze tłusty, bo są tam jakieś inne, ale z tego mi najbardziej smakują
ciacha. Może oczywiście być chudy, wg smaku.
Trzeba też pamiętać że nie wolno masła czy też margaryny roztopić w misce,
tylko tzreba ucierać na gładką masę.

Naprawdę warto spróbować, przepis nie jest ani drogi ani skomplikowany.

Mój synek ( prawie3 latka) uwielbia te ciastka choć twarogu w postaci
surowej nie cierpi.

Pozdrawiam Lena

1. Data: 2004-06-15 21:51:07

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 15 juin 2004 ŕ 23:32:55, rafal.lena a écrit :

> To jest zwykły ser biały, wielkości 1,5 - 2? kostek sera białego.

:-(((

> Naprawdę warto spróbować, przepis nie jest ani drogi ani skomplikowany.

... tylko ze zwyklego twarogu nie ma nigdzie poza Polska, buuu

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-15 21:52:21

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 15 juin 2004 ŕ 23:23:05, Czarownica a écrit :

> "Klinek " to normany twróg :))) wystęuje w formie tlustej,póltłustej,chudej itd

> Nazwa wziela sie od tego ze producent pakuje go w opakowanie o fomie trójkąta,
> klina czy jak tam zwał :))

Zamiast wymyslac takie nazwy to powinien eksportowac !!!

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-15 22:08:34

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rafal.lena" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
> coś pysznego, a nie tylko podpatrywać i zgapiać.
>
> Ciasteczka z twarogu- genialne dla dzieci i nie tylko:

a ile taka kostka masla ma g/dg?
i jeszcze jedno pytanie, czy ten ser jest rozsypujacy sie,czy
raczej miekki, "ciastowaty"
iwon(k)a

1. Data: 2004-06-15 22:12:57

Od: "rafal.lena" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ile taka kostka masla ma g/dg?

Kostka masła/ margaryny - 250 g

jeszcze jedno pytanie, czy ten ser jest rozsypujacy sie,czy
> raczej miekki, "ciastowaty"
> iwon(k)a

To zależy z jakiego twarogu będziesz robiła - tłusty jest taki miękki;
chudy trochę się rozsypuje, ale obydwa się nadają, bo masło i tak całą masę
"zwiąże".

Pozdrawiam Lena

1. Data: 2004-06-16 05:55:10

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"rafal.lena" <r...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> 1klinek, 1kostkę margaryny lub masła, 2 żółtka - ugnieść, dodać mąki aby
> ciasto odchodziło od rąk ale żeby było elastyczne, wstawić do lodówki na
Swietny przepis, musze wyprobowac. Napisz prosze ile ten klinek wazy?
Ilona

1. Data: 2004-06-16 06:47:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Jun 2004 23:23:05 +0200, "Czarownica"
<a...@o...pl> wrote:

> [...]
>
>Nazwa wziela sie od tego ze producent pakuje go w opakowanie o fomie trójkąta,

a na wage to taki klinek ile ma - cwierc kilo? 30 deko? pol kilo?
u nas klinkow brak :/, ale moge pozamieniac rozne skladniki , bo
przepis mi sie bardzo podoba

trys
K.T. - starannie opakowana

truskawki
[OT] PAIN.| BOL.1a
Pyszne ciasteczka z bakaliami
KRK: Pieprz zielony W KULKACH i naczynia Tupperware
semola di gran duro i suszone pomidory