pytanie?

1. Data: 2000-06-17 15:19:13

Temat: pytanie?
Od: "Włodek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam sympatyków grupy!
Potrzebuje rady praktyków!
Na jesień (wiosna) planuję urządzenie ogrodu po zakończeniu budowy domu.
Myślę również o posadzeniu 4 lub 5 drzew owocowych
(mają to być: czereśnia czarna z duzymi owocami (sercówka?), sliwka
węgierka, jabłoń, gruszka, może morela) mam pytanie jakie drzewa kupić, i
gdzie je nabyć, żeby mieć gwarancje jakosci. Mieszkam w Poznaniu.
Z góry dziekuje za rady:)))

Włodek

2. Data: 2000-06-18 21:14:20

Temat: Odp: pytanie?
Od: "Jara" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Włodek <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:RFM25.23028$D...@n...tpnet.pl...
> [...]
> węgierka, jabłoń, gruszka, może morela) mam pytanie jakie drzewa kupić, i
> gdzie je nabyć, żeby mieć gwarancje jakosci. Mieszkam w Poznaniu.

Saluto !
Zastanow sie w jakim celu chcesz posadzic te ,,jablonie'' bo chyba nie w
celu
zaoszczedzenia w wydatkach w warzywniaku ,odpada takze cel zdrowej zywnosci
:)
Jest tyle pieknych drzew ozdobnych a ty chcesz aby wygladalo u ciebie
jak na wiosce zabitej dechami za bugiem ;-) , pewno dach masz ze slomy ;-)
Rzadko odwiedzam ta grupe ale radze ci przejrzec strony WWW grupowiczow
moze czegos sie dowiesz.........
pozdrawiam Jara

ps mysle ze jestem praktykiem ...mam 1300m ogrody przy domu
i praktycznie wszystko drzewa i krzewy ozdobne ...dzrzewo na drzewie .. :))
pierwszy ogrod takze urzadzalem owocowymi ...2 lata i karczowanie...

3. Data: 2000-06-19 05:18:06

Temat: Re: pytanie?
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ps mysle ze jestem praktykiem ...mam 1300m ogrody przy domu
> i praktycznie wszystko drzewa i krzewy ozdobne ...dzrzewo na drzewie ..
:))
> pierwszy ogrod takze urzadzalem owocowymi ...2 lata i karczowanie...

Wlodek chyba nie pytal o to co Ty myslisz o nasadzeniach, tylko prosil o
rade gdzie kupic dobrej jakosci drzewka owocowe. To, ze Ty nie lubisz drzew
owocowych nie znaczy, ze reszta tez ich nie chce miec w ogrodku. Mylisz sie
grubo sadzac, ze Grupowicze nie maja w swych ogrodach drzewek owocujacych.
Wiekszosc (o ile nie wszyscy) maja. Poczytaj posty. Druga sprawa, to masz
bardzo wypaczone podejscie do hodowli owocow. Nie chodzi tu o zaoszczedzenie
paru PLN na jablkach, tylko o frajde skosztowania z wlasnego drzewka, przez
siebie pielegnowanego. Jeszcze jedno. Sa przeciez drzewa i krzewy ozdobne,
ktore daja owoce jadalne. Moze gdybys mial lepsza "praktyke" bylbys lepiej
zorientowany. Tak wiec nie krytykuj innych, ogrod to indywidualna sprawa.
pozdrowka
Jarek

4. Data: 2000-06-19 05:21:57

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jara wrote:
> [...]
> celu
> zaoszczedzenia w wydatkach w warzywniaku ,odpada takze cel zdrowej zywnosci

Kiedys koledzy pojechali na splyw na Syberie. Spotkali tez podrozujacego
goscia, ktory mowil, ze ma dziewczyne w Irkucku. W Irkucku? - fajnie -
powiedzieli kumple - my tez jedziemy do Irkucka, to moze Was odwiedzimy.
No, dokladnie to ona mieszka kolo Irkucka - mowi gosc - dwiescie
kilometrow od Irkucka.

Moze Wlodek nie mieszka na rondzie Kopernika w Poznaniu, a gdzies kolo
Poznania, niekoniecznie 200km. W koncu calkiem pod samiutkim Poznaniem
jest tyle pieknych czystych miejscowosci ... Poznan mogl byc uzyty jako
skrot myslowy.

> Jest tyle pieknych drzew ozdobnych a ty chcesz aby wygladalo u ciebie
> jak na wiosce zabitej dechami za bugiem ;-) , pewno dach masz ze slomy ;-)

We wioskach zabitych dechami kroluja teraz iglaki.
A jablko zerwane prosto z drzewa jest nieporownywalnie lepsze od tego
zerwanego chocby tylko dzien wczesniej. Do tego na wlasnym drzewie wiesz
co masz, a w warzywniaku jablka moga byc nawet ze Slaska - a tego nie
rozpoznasz (o chemii nie wspomne - pisal kiedys Marek Kawalec bodajze).

> ps mysle ze jestem praktykiem ...mam 1300m ogrody przy domu
> i praktycznie wszystko drzewa i krzewy ozdobne ...dzrzewo na drzewie .. :))

I dopiero teraz to piszesz? Moze udostepnisz to arboretum do zwiedzania
- chociaz peelrecogrodnikom.
BTW na 1300m2 wszystkie - biedne roslinki ;-(

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

5. Data: 2000-06-19 06:18:50

Od: "Ewka" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jara" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jest tyle pieknych drzew ozdobnych a ty chcesz aby wygladalo u ciebie
> jak na wiosce zabitej dechami za bugiem ;-) , pewno dach masz ze slomy
;-)

Niedawno przeniosłam się z bloku do własnego wreszcie domku i marzy mi się
ogród jak na wiosce zabitej dechami za Bugiem ! Całe życie mi się marzył. Na
razie zdążyłam założyć ogródek warzywny i uwielbiam wieczorem wychodzić boso
do ogródka, by zerwać sobie pachnącą natkę pietruszki, szczypiorek czy
sałatę.

A drzewa owocowe też mam zamiar jesienią posadzić. I też w okolicach
Poznania. Dlatego będę wdzięczna za wszelkie rady, bo jak gdzieś się
doczytałam jedne gatunki są samopylne, inne trzeba sadzić parami.

Pozdrowienia Ewka

PS W lodówce czeka kefir. Jak będzie dziś upał to zrobię przepyszny chłodnik
z własnej boćwiny. A jak nie - to boćwinka sobie jeszcze porośnie. W każdym
razie nie muszę zmęczona po pracy gnać na bazar, żeby kupić za niewielkie
wprawdzie pieniądze lekko przywiędłą boćwinkę. Jeśli wogóle jeszcze będzie.

6. Data: 2000-06-19 09:02:46

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Czesc. nie wiem, gdzie konkretnie mozesz kupic drzewka w okolicy
Poznania, ale co do doboru odmian moge sie wyrazic. oczywiscie to bedzie
moj prywatny wybor :-)). czytalam, ze najlepiej posadzic czeresnie jak
najwczesniejsza. podobno wczesne odmiany nie robaczywieja. zdaje sie ze
Van jest taka odmiana. co do sliwki wegierki to radze Wegierke Wczesna.
nie polecam natomiast powszechnie teraz lansowanych Cacanskich, bo one
sa bardzo cieplolubne i w polskich warunkach gromadza malo cukrow. stad
tyle na bazarach malo slodkich sliwek...innymi slowy udaja sie dobrze w
cieple i dluuugie lata. gruszka...mieszkasz w cieplej okolicy, moze byc
Bonkreta Williamsa, klapsa (Faworytka) , i na wszelki wypadek
Konferencja. wszystkie smaczne. jablonie...tu juz bede bardzo
subiektywna i namawiam na papierowke (Oliwka Zolta). to klimat tego co
juz odchodzi, starej polskiej wsi tak pogardzanej przez niejakiego
Jaro...co do moreli, nie ma zbyt wielkiego wybory, moze byc Early
Orange, Wczesna z Morden, Somo, ta ostatnia odporna ale ma dosc male
owoce. posadz tez brzoskwinie, sa polskie odmiany, Inka i Iskra, dosc
odporne, choc moze owoce nie najwieksze. ale smaczne, mam, to wiem.
pozdrawiam i zycze udanych zbiorow
Dorota

7. Data: 2000-06-19 11:42:16

Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Włodek <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:RFM25.23028$D...@n...tpnet.pl...
> Witam sympatyków grupy!
> gdzie je nabyć, żeby mieć gwarancje jakosci. Mieszkam w Poznaniu.

Niezły wybór owocowych jest w centr. ogrodniczym między r. Rataje i Maltą
oraz w Kórniku przy zamku. Nie wiem czy nie powinieneś do swojej listy dodać
wiśni - mocno dojrzałe są cudowne (u mnie właśnie się zaczynają! mniam!).

Marek

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

8. Data: 2000-06-19 12:52:01

Od: z...@m...com.pl (Aleksandra Zych) szukaj wiadomości tego autora

> Czesc. nie wiem, gdzie konkretnie mozesz kupic drzewka w okolicy
> Poznania, ale co do doboru odmian moge sie wyrazic. oczywiscie to bedzie
W okolicach Poznania - to w Suchym Lesie sa chyba ze trzy centra ogrodnicze
i na jesieni widzialam drzewka owocowe. Nawet sobie kupilam netkarynke -no i
mam brzoskwinie w cenie nektarynki
pozdrowienia - Olka
z...@m...com.pl

9. Data: 2000-06-19 14:18:10

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> węgierka, jabłoń, gruszka, może morela) mam pytanie jakie drzewa kupić, i
> gdzie je nabyć, żeby mieć gwarancje jakosci.

Czereśnie najlepiej jak nawcześniejsze (fakstycznie ze względu na robaki),
odmiany: Rivan i Burlat. Dobrze byłoby, żeby były okulizowane NIE na ptasiej
czereśni, bo nie nadążysz z cięciem. Z gruszek znakomita jest popularna
Lipcówka i Konferencja. Jabłoń - powtarzam się aż do znudzenia - ale jedyny,
niepowtarzalny, wspaniały James Grieve - kulista, niska korona, owocowanie
coroczne, małowrażliwy na choroby, jabłka można jeść zarówno dojrzewające,
jak i zupełnie dojrzałe, ze wspaniałym rumieńcem. Dojrzewa koniec sierpnia -
wrzesień.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2000-06-19 14:41:46

Temat: Re: Odp: pytanie?
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

ha! to mnie ucieszylas! ja mam wlasnie Burlata, szczepionego zreszta na
wstawce skarlajacej. licze na pyszne nierobaczywe owoce. bylyby juz w
tym roku, gdyby nie ten potworny przymrozek :-((.
Dorota

Re: kto lubi ptaki na trawniku?
mączlik na pomidorach
Kocham Anetę