pytanie do dawcow krwi

1. Data: 2006-09-19 17:55:20

Temat: pytanie do dawcow krwi
Od: Paulina <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanie odnosnie oddawania krwi - mianowicie czy mozna przed
oddaniem krwi normalnie zjesc sniadanie? czy sa jakies specjalne
ograniczenia (jakiekolwiek) przed oddaniem krwi?
No i jak sie czlowiek czuje juz po? slabo?
Chcialabym oddac krew, ale jakos sie boje...
Pozdrawiam,
PP

2. Data: 2006-09-19 18:30:34

Temat: Re: pytanie do dawcow krwi
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulina" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ograniczenia (jakiekolwiek) przed oddaniem krwi?
> No i jak sie czlowiek czuje juz po? slabo?
> Chcialabym oddac krew, ale jakos sie boje...

Szanowna Pani;

Polscy złodzieje, wykorzystują naiwność pacjentów ich rodzin, namawiając
Polaków do darmowego oddawania krwi.
W tym czasie właściciele stacji krwiodawstwa sprzedają po bardzo wysokiej
cenie krew za granice. / Jedna trzecia krwi jest sprzedawana / Pieniądze
ze sprzedaży nie trafiają do publicznej służby zdrowia.
Proszę pamiętać, ze polskie stacje krwiodawstwa nie zachowują reżimu
sanitarnego. Proszę zwrócić uwagę: polska pielęgniarka tymi samymi
rękawicami wkuwa się w żyle krwiodawcy, pacjenta wielokrotnie. Ona
zabezpiecza siebie a nie tych, których powinna w pierwszej kolejności.
W szkole, gdzie uczy moja siostra, nauczyciele, dyrekcja dostaje prezenty
z tytułu iż dzieci oddały krew.

J.

3. Data: 2006-09-19 19:10:33

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polscy złodzieje, wykorzystują naiwność pacjentów ich rodzin, namawiając
> Polaków do darmowego oddawania krwi.

A jak Twoim zdaniem powinno się to odbywać i jakie konsekwencje miałoby
Twoim zdaniem wprowadzenie Twojej propozycji?

> W tym czasie właściciele stacji krwiodawstwa sprzedają po bardzo wysokiej
> cenie krew za granice. / Jedna trzecia krwi jest sprzedawana / Pieniądze
> ze sprzedaży nie trafiają do publicznej służby zdrowia.

Po ile za jednostkę? Komu sprzedają? Skąd wiesz, że akurat jedną
trzecią? Jakieś wiarygodne źródło? Dokąd miałyby zatem trafiać uzyskane
w ten sposób pieniądze?

> Proszę pamiętać, ze polskie stacje krwiodawstwa nie zachowują reżimu
> sanitarnego.

Skoro każesz o tym pamiętać, to traktujesz swój pogląd jako oczywistą
prawdę. Jakieś dowody? Jak wobec tego wyjaśnisz ekstremalnie niskie
ryzyko powikłań związane z przetoczeniem preparatów krwi?

Proszę zwrócić uwagę: polska pielęgniarka tymi samymi
> rękawicami wkuwa się w żyle krwiodawcy, pacjenta wielokrotnie.

Rękawicami się wkuwa? Ani rękawicami, ani wkuwa.

Ona
> zabezpiecza siebie a nie tych, których powinna w pierwszej kolejności.

Zakładanie rękawiczek z założenia służy ochronie osoby wykonującej
zabieg, a nie pacjenta. Ochroną dla pacjenta są czyste ręce tej osoby i
jałowy sprzęt jednorazowego użytku. Niezależnie od tego w punktach
krwiodawstwa, w których byłem osobiście personel zakłada nową parę
rękawiczek do każdego "pacjenta". W Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i
Krwiolecznictwa w Poznaniu jesteś nawet proszona o podpisanie
oświadczenia, że nie masz żadnych zastrzeżeń co do przebiegu pobrania
krwi. Jeśli nie podpiszesz (nie ponosisz w związku z tym żadnych
konsekwencji), Twoja krew jest wyrzucana.

W szkole, gdzie uczy moja siostra, nauczyciele, dyrekcja dostaje prezenty
> z tytułu iż dzieci oddały krew.

Dzieci? Poniżej 18. roku życia? Zawiadomiłaś już o tym prokuraturę?

Generalnie, w związku z Twoim postem, jeden wielki LOL.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2006-09-19 19:19:19

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz (a nawet powinnaś) przed oddaniem krwi normalnie zjeść śniadanie.
Nie możesz pić alkoholu. Jest wiele ograniczeń odnośnie oddawania
krwi. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronach internetowych
Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, np.:

www.rckik.poznan.pl
www.krwiodawstwo.pl
www.krwiodawstwo.kalisz.pl

Może się zdarzyć, że po oddaniu krwi będziesz się czuła osłabiona. Jest
to przejściowy stan. Jeśli źle się poczujesz, zgłoś to komuś z personelu.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-09-20 06:40:25

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jagna napisał(a):
> [...]
> cenie krew za granice. / Jedna trzecia krwi jest sprzedawana / Pieniądze
> ze sprzedaży nie trafiają do publicznej służby zdrowia.
Wlascicielem stacji krwiodawstwa jest o ile dobrze pamietam ministerstwo
zdrowia, ale tu moge sie mylic :) Badz, o ile sa to stacje wojskowe i o ile
ejszcze istnieja to mon :) Jak dotad prywatnych stacji krwiodawstwa w Polsce
nie ma :)
Nie krew jest sprzedawana, ale plazma, ktorej i tak w Polsce jest nadmiar :)
Poza tym polska plazma jest pozadana na rynkach zagranicznych do produkcji
preparatow dla hemofilikow i nie tylko :)

> [...]
> rękawicami wkuwa się w żyle krwiodawcy, pacjenta wielokrotnie. Ona
> zabezpiecza siebie a nie tych, których powinna w pierwszej kolejności.
Rekawice sluza do zabezpieczenia personelu medycznego, a nie pacjenta.
Poza tym ciekawe, od lat pracuje w sluzbie krwi i jakos nie spotkalam sie z
nowym typem wkluwaczy wbudowanych w rekawice ..... Mozesz mi podac producenta?

> W szkole, gdzie uczy moja siostra, nauczyciele, dyrekcja dostaje prezenty
> z tytułu iż dzieci oddały krew.
Ciekawi mnie jaka to szkola. Mozesz podac blizsze informacje?

--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

6. Data: 2006-09-20 07:22:06

Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <e...@t...pl> wrote in message
> [...]
>
> Po ile za jednostkę? Komu sprzedają? Skąd wiesz, że akurat jedną trzecią?
> Jakieś wiarygodne źródło? Dokąd miałyby zatem trafiać uzyskane w ten

Nie jestem za nieoddawaniem krwi - jest oczywiście potrzebna - natomiast
pamiętam że była afera z tym, że lubelska stacja krwodawstwa nie otrzymała
pieniędzy ze Szwecji (jakaś całkiem poważna suma) za krew tam sprzedaną
(podobno tamtejsze szpitale stwierdziły że coś z nią było nie tak). Stacje
krwiodawstwa są jednostkami samofinansującymi się (kiedyś tak nie było) -
pieniądze trafiają na ich konto i one wydają je jak chcą (np. na premie dla
dyrekcji) - znajomy chirurg mówił, że jeżeli chcę oddać krew to żebym to
zrobił w punkcie przyszpitalnym - wtedy szpital nie musi za nią płacić i za
darmo ratuje komuś życie.

A.

A.

7. Data: 2006-09-20 08:36:36

Od: "sq4ty" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> Możesz (a nawet powinnaś) przed oddaniem krwi normalnie zjeść śniadanie.

Zaraz zaraz. Należy zjeść _lekkie_ śniadanie, ja np. jem jogurt i piję gorzką
herbatę, tylko po to, żeby gdzieś po drodze nie paść. A dlatego takie lekkie,
że przed każdym oddaniem krwi wykonuje się badania, m.in. morfologię i zdaje
się cukier. Jeśli zje się porządne śniadanie (i zdąży nieco strawić
oczywiście), to badanie może być zafałszowane i dawca może
być "zdyskwalifikowany" tym razem. U nas w Olsztynie kazdy po badaniach krwi
i u lekarza dostaje czekoladowy batonik (np. Grześki) i kawę lub herbatę, i
dopiero jak skonsumuje, to idzie oddać krew.

Do Pauliny: nie bój się, samo oddawanie krwi nic prawie nie boli (pod
warunkiem, że igłę Ci dobrze wkłują, ale nie będę Cię straszyć teraz :D),
oczywiście będziesz się czuła osłabiona. Niektórzy mówią, że nie czuja
żadnych skutków, ale to zazwyczaj mężczyźni, a jednak od kobiety zabrać 0,5l
krwi to juz coś ;). Nie przemęczaj się, pośpij, nie biegaj po schodach... Ja
oszczędzam się też następnego dnia, np. nie idę na aerobik.
A uczucie po oddaniu jest fajne, człowiek czuje, że zrobił coś dobrego.

Pozdrawiam!

Maja

8. Data: 2006-09-20 08:44:29

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żebym to zrobił w punkcie przyszpitalnym - wtedy szpital nie musi za nią

i to wszystko niestety prawda, w Polsce kupczy sie honorowo oddawana
krwia... az dziw, ze nikt sie tym jeszcze nie zajal :-/

Tomasz

9. Data: 2006-09-20 09:53:41

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tinyurl.com/lft5h

Pozdrawiam
Piotr

10. Data: 2006-09-20 11:10:53

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gruby Jendrek napisał(a):

> "Piotr" <e...@t...pl> wrote in message
znajomy chirurg mówił, że jeżeli chcę
> oddać krew to żebym to zrobił w punkcie przyszpitalnym - wtedy szpital
> nie musi za nią płacić i za darmo ratuje komuś życie.

Nie ma juz punktow przyszpitalnych :)

--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

faza luteralna
Wlosy badanie struktury stwierdzenie przyczyny wypadania
bole w lewym boku
zespół suchego oka - jakie krople
chemioterapia + befungin ?