Re: pytanie do dawcow krwi

From: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: pytanie do dawcow krwi
Date: Wed, 20 Sep 2006 09:22:06 +0200

"Piotr" <e...@t...pl> wrote in message
news:eepfbd$c40$1@inews.gazeta.pl...
> namawiając
>
> A jak Twoim zdaniem powinno się to odbywać i jakie konsekwencje miałoby
> Twoim zdaniem wprowadzenie Twojej propozycji?

> Po ile za jednostkę? Komu sprzedają? Skąd wiesz, że akurat jedną trzecią?
> Jakieś wiarygodne źródło? Dokąd miałyby zatem trafiać uzyskane w ten
> sposób pieniądze?

Nie jestem za nieoddawaniem krwi - jest oczywiście potrzebna - natomiast
pamiętam że była afera z tym, że lubelska stacja krwodawstwa nie otrzymała
pieniędzy ze Szwecji (jakaś całkiem poważna suma) za krew tam sprzedaną
(podobno tamtejsze szpitale stwierdziły że coś z nią było nie tak). Stacje
krwiodawstwa są jednostkami samofinansującymi się (kiedyś tak nie było) -
pieniądze trafiają na ich konto i one wydają je jak chcą (np. na premie dla
dyrekcji) - znajomy chirurg mówił, że jeżeli chcę oddać krew to żebym to
zrobił w punkcie przyszpitalnym - wtedy szpital nie musi za nią płacić i za
darmo ratuje komuś życie.

A.

A.