pytanie do stomatologów

1. Data: 2004-04-19 18:14:24

Temat: pytanie do stomatologów
Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzę do nowego dla mnie stomatologa i pierwszy raz spotkałam się z taka
metodą leczenia zęba.
Chodzi o to, że włożono mi w ząb opatrunek (chyba tlenek cynku) na 3
miesiace:(
Nigdy nie miałam tak leczonych zębów? Co to jest? Dlaczego w ten sposób? Czy
taka metoda jest dobra? Nie można zrobić tego samego, jakoś inaczej?
Ewa

2. Data: 2004-04-19 19:21:34

Temat: Re: pytanie do stomatologów
Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <E...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Czy
> taka metoda jest dobra? Nie można zrobić tego samego, jakoś inaczej?

Prawdopodobnie jest b. duży ubytek i albo leczenie kanałowe, albo tlenek...
który ,,odbudowywuje" zębinę. Musi on ( tlenek) mieć trochę czasu na swoje
działanie i stąd te trzy miesiące. Jednak gdyby Cię ten ząb pobolewał to
koniecznie zgłoś się do swojego dentysty, żeby nie doprowadzić do jakiś
powikłań!

3. Data: 2004-04-19 21:07:28

Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawdopodobnie jest b. duży ubytek i albo leczenie kanałowe, albo
tlenek...

jest to duzy ubytek, ale w innym zębie (i z innym dentystą) tez miałam duży
ubytek. Była to 8 i po wyczyszczeniu tego ubytku mialam od razu robiona
plombę, która zabezpieczyła mój ząbek na 6 lat, ostatnio niestety ząb bolal
i jest juz kanałowy:(
tym razem tez jest to 8, czy nie można od razu zrobić ta wypelnienia?

> [...]
> działanie i stąd te trzy miesiące. Jednak gdyby Cię ten ząb pobolewał to
> koniecznie zgłoś się do swojego dentysty, żeby nie doprowadzić do jakiś

a jakie moga być powikłania?
poza tym, ja w ogole nie chce tego nosic, chce miec plombę a nie jakiś byle
co w zębie

Ewa

4. Data: 2004-04-20 08:23:12

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> a jakie moga być powikłania?
> poza tym, ja w ogole nie chce tego nosic, chce miec plombę a nie jakiś

Ależ to nie jest byle co! I może nie na 6 lat, ale na dłużej zabezpieczy
ósemkę. A zresztą jeżeli czegoś nie czcesz lub coś Ci nie odpowiada to
trzeba od razu powiedzieć. Przecież na siłę nie mozna nic nikomu zakładać.
Chociaż to zależy, czy chodzisz prywatnie,czy bezpłatnie. I to niestety w
naszym kraju jest różnica i to duża. Pozdrawiam tlenkową ósemkę i jej
włascicielkę, moją imienniczkę!

5. Data: 2004-04-20 18:26:29

Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chociaż to zależy, czy chodzisz prywatnie,czy bezpłatnie. I to niestety w
> naszym kraju jest różnica i to duża. Pozdrawiam tlenkową ósemkę i jej

:) chodze prywatnie i mowilam, ze ze wzgledow estetycznych nie chce tego
czegos, ale lekarka sie uaprła, że trzeba a ponieważ ja nie mialam pojecia
co to i pomyslalm, ze moze jakas super przestarzala i nieskuteczna metoda
leczenia, to wolalam zapytac tutaj.
Skoro mówisz (a jesteś stomatologiem?:) ), ze moj ząb dzięki temu może
przetrwać dłużej niż 6 lat, to będę dzielnie nosic to cos w buzi.
Dziękuję za informacje.
Ewa

6. Data: 2004-04-20 20:04:01

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Skoro mówisz (a jesteś stomatologiem?:) ), ze moj ząb dzięki temu może
> przetrwać dłużej niż 6 lat, to będę dzielnie nosic to cos w buzi.

Domyślna Dziewczynka :-) Dzięki za zaufanie. A poza tym to trzeba zawsze
ufać lekarzowi ( nawet stomatologowi ! ) którego się wybiera. Jeszcze raz
serdecznie pozdrawiam

7. Data: 2004-04-20 21:03:04

Od: "George" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Domyślna Dziewczynka :-) Dzięki za zaufanie. A poza tym to trzeba zawsze
> ufać lekarzowi ( nawet stomatologowi ! ) którego się wybiera. Jeszcze raz
> serdecznie pozdrawiam

Witam.
Parę słów dla wyjaśnienia.
Jeżeli mamy do czynienia z leczeniem z NFZ to ZnO jest opatrunkiem czy też
wypełnieniem tymczasowym z wyboru. Szczególnie w próchnicy głębokiej stara
szkoła uczy by założyć ZnO do zęba na 3 do 6 miesięcy i czekać na cud:))).
Jeśli chodzi o leczenie kanałowe, to każdy dobry endodonta nie zaopatrzy
zęba ZnO, tylko jak już cementem fosforanowym, karboksylowym a już najlepiej
szkłojonomerowym z prostego względu, chodzi o szczelność i utrzymanie w
zębie.Obecnie wspaniałe wyniki daje zakładanie zamiast tlenku cynku cementów
glassjonomerowych nawet na dłuuuugi czas, parę lat, szczególnie u
dzieci,które dosyć trudno się leczy. Założony cement szkłojonomerowy np. w
zębie pierwszym trzonowym spokojnie wytrzyma nam do okresu kiedy dziecko
jest już bardziej kontaktowe a dzięki uwalnianiu dosyć sporych ilości fluoru
wspaniale odbudowuje zębine.Po tym czasie możemy go spokojnie zamienić na
estetyczne wypełnienie np. kompozytowe.
Jeżeli jednak płacisz za leczenie i po tych 3 miesiącach stomatolog będzie
Ci zakładał estetyczne wypełnienie, tzn. białą plombę utwardzaną światłem(
jak niektórzy popularnie mówią laserową plombę :))) a Ty będziesz musiała
zapłacić na pewno jakieś pieniądze i to nie małe, to ja osobiście zmienił
bym stomatologa. Prosta przyczyna EUGENOL który używany jest do zarabiania
ZnO zaburza procesy wiązania materiałów kompozytowych, czyli naszej biały
plomby i nie szkodzi,ze stomatolog dokładnie oczyści ząb ze starego ZnO,
ponieważ eugenol znajduje się w kanalikach zębinowych cały czas i nie będzie
trzeba za długo czekać aby wokół wypełnienia pojawiła się próchnica wtórna.
O kurcze,ale silę rozpisałem.
Podsumowując jeśli chcesz mieć ładne białe wypełnienie to do zęba nie
powinien być zakładany jakikolwiek preparat z EUGENOLEM, np. ZnO lub jakiś
inny.
Jeśli już został założony to najlepiej jaką plombę zastosować amalgamat, nie
jest estetyczny bo srebrny ,ale jako sam w sobie bardzo dobry, ludzie noszą
wypełnienia po 20 lat i dłużej.
Jeśli pojawiły by się jakiejś pytania to bardzo proszę , w miarę możliwości
odpowiem.
Życzę pięknego uśmiechu i gorąco pozdrawiam.
Syxtus.

8. Data: 2004-04-21 14:56:23

Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> jest estetyczny bo srebrny ,ale jako sam w sobie bardzo dobry, ludzie

:( nie zabrzmiało to ładnie
a w zestawieniu ze słowami Ewy, to już nie wiem co mam zrobic:(
Ewa

9. Data: 2004-04-21 19:04:25

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "George" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

możliwości
> odpowiem.
> Życzę pięknego uśmiechu i gorąco pozdrawiam.

Faktycznie, rozpisałeś się i to chyba trochę nie na temat. Myślę jednak, że
grupowicze mający małe dzieci będą Ci wdzięczni za te wskazówki. Co do
konkretnego tematu, to pracując sporo już lat ( nie zdradzę ile) zakładam i
zakładałam ZnO+Eugenol jako wypełnienie czasowe i po upływie jakiegoś tam
czasu po nim wypełnienie światłoutrwaldzalne i nie zauważyłam, żeby ,,się
nie trzymało". Zdarza mi sie nawet zostawić warstwę jako pierwszy podkład,
ale to tylkowtedy, gdy przed załozeniem tlenku całkowicie oczyszczę i
opracuję ubytek.Później pokrywam cementem podkładowym i wypełnieniem stałym.
Ale na pewno te Twoje wywody, to jest stomatologia nowoczesna, więc nie
podważam tego co napisałeś. Trzeba zaufać stomatologowi do którego się
hodzi, bo nie mamy innego wyjścia! Natomiast nie zgadzam się co do
amalgamatu. Jest to wg mnie wypełnienie ,,be"

Depresja u pacjentow onkolicznych - prosba o porade
bakterie tudzież drobnoustroje w żywności
guz mieszany przyuszny w otoczce
Obrzek w dolnej czesci potylicznej ...
zatkany nos od ponad miesiaca