pytanie o jajka ;)

1. Data: 2005-06-22 17:22:22

Temat: pytanie o jajka ;)
Od: "Nastyd" <n...@d...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jakie jajka, oprocz kurzych, przepiorczych i strusich, mozna dostac w
sprzedazy? Czy spozywa sie np. jaja gesie, a jezeli tak, to gdzie je kupic i
czy mozna je ugotowac np. na miekko?

--
Nastyd

2. Data: 2005-06-22 19:39:17

Temat: Re: pytanie o jajka ;)
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nastyd" <n...@d...o2.pl> writes:

> Jakie jajka, oprocz kurzych, przepiorczych i strusich, mozna dostac w
> sprzedazy?

Kacze, ale chyba tylko prywatnie od chlopa.

MJ

3. Data: 2005-06-23 07:18:51

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nastyd wrote:

> Jakie jajka, oprocz kurzych, przepiorczych i strusich, mozna dostac w
> sprzedazy? Czy spozywa sie np. jaja gesie, a jezeli tak, to gdzie je kupic i
> czy mozna je ugotowac np. na miekko?

Gęsie dostałam od "producenta". Do rozbicia musiałam użyć młotka,
jajecznica wyszła dobra, ale ogromna porcja. Nie mam pojęcia, ile
czasu trzeba gotować takie jajo na miękko, trzeba przetestować :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2005-06-23 09:01:27

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nastyd" <n...@d...o2.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Jakie jajka, oprocz kurzych, przepiorczych i strusich, mozna dostac w
> sprzedazy? Czy spozywa sie np. jaja gesie, a jezeli tak, to gdzie je kupic
> czy mozna je ugotowac np. na miekko?

Można kupić kacze, gęsie i indycze, ale chyba tylko na wsi. Kiedyś (jako
dziecko) jadłam takie - gotowane na twardo i miękko ale mówiąc szczerze
żadne z nich nie smakowały mi. Ile czasu gotuje się - niestety nie mam
pojęcia.
Pozdrawienia z Lublina - Gośka

5. Data: 2005-06-23 12:33:55

Od: "Nastyd" <n...@d...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziecko) jadłam takie - gotowane na twardo i miękko ale mówiąc szczerze
> żadne z nich nie smakowały mi. Ile czasu gotuje się - niestety nie mam

No wlasnie, podobno kacze kiedys byly dosc popularne, ale sprzedaz zostala
ograniczona ze wzgledu na salmonelle.
Widze jednak, ze obecnie nie sa zbyt popularne, moze wlasnie ze wzgledu na
smak, ale chetnie ocenilbym to sam ;).
Moze ktos podpowie jakis targ we Wroclawiu, gdzie mozna takie 'wsie jaja'
dostac?

--
Nastyd

6. Data: 2005-06-24 07:51:37

Od: marcin <m...@l...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nastyd napisał(a):

> [...]
> smak, ale chetnie ocenilbym to sam ;).
> Moze ktos podpowie jakis targ we Wroclawiu, gdzie mozna takie 'wsie jaja'

to chyba kwestia gustu.
mi kacze bardzo smakuja - szczegolnie "na miekko" - duze,geste zoltko i
malo bialka mniam.
a moja zone wlasnie konsystencja zotlka "odrzuca"
dui
m.

7. Data: 2005-06-24 11:05:12

Od: "zirhan" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smak, ale chetnie ocenilbym to sam ;).
> Moze ktos podpowie jakis targ we Wroclawiu, gdzie mozna takie 'wsie jaja'

Nie są smaczne bo ludzie już zapomnieli o tym smaku. A daj dziś dzieciakowi
prawdziwą kurę, lurczaka co to biega luzem i sama drapie w ziemi!
Powiedzą, że niesmaczna i wogóle jakaś podejrzana. Wszyscy po prostu
przyzwyczaili się do "sztucznych" brojlerów.
Zirhan

chipotle
Żółta marchew
nowe forum - chleb domowej roboty
ogórki duszone-znalazłam dziwny przepis.
Nadziewane papryczki chili