pytanie o "prosta" do wykonania fasolke bo bretonsku

1. Data: 2004-01-14 21:31:08

Temat: pytanie o "prosta" do wykonania fasolke bo bretonsku
Od: Radek W <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako poczatkujacy kucharz postanowilem stworzyc moja wlasna fasolke po
bretonsku..Wlasnie mocze fasole(Jas).Problem polega na tym..czytam juz
od 2 godzin i wszedzie podaja by dodac przecier pomidorowy.Osobiscie nie
bardzo przepadam za uzywaniem tego typu rzeczy i planuje dodac pomidory
bez skorek..prosze o porade czy cos z tego wyjdzie?
pozdrawiam
Radek

1. Data: 2004-01-14 21:44:58

Od: "Anka Lazowska" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Radek W" <r...@c...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> bardzo przepadam za uzywaniem tego typu rzeczy i planuje dodac pomidory
> bez skorek..prosze o porade czy cos z tego wyjdzie?

Oczywiscie. Osobiscie wole np. pomidory bez skorek w kawalkach od przecieru,
bo dla mnie ma zbyt wyrazisty smak. Mozesz np. zamiast jednej puszki uzyc
poltorej lub dwie, jezeli smak bedzie za malo intensywny. A "zywe" pomisory
zawsze sa w potrawach smaczniejsze od przecieru (to moja opinia),

Anka

1. Data: 2004-01-14 21:53:13

Od: Radek W <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka Lazowska wrote:

> [...]
> poltorej lub dwie, jezeli smak bedzie za malo intensywny. A "zywe" pomisory
> zawsze sa w potrawach smaczniejsze od przecieru (to moja opinia),

OK. Czyli plan mam taki ,fasloke gotowac dluuuuggoo...podsmazyc cebulke
,kielbaske ,boczek,zrobic zasmazke z tluszczu i maki
dodac to do fasolki,plus te pomidorki oczywiscie ...(nie zapominajac o
przyprawach)..to taki moj przepis wypracowany z kilku innych :-)
Radek

1. Data: 2004-01-15 08:23:53

Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodac to do fasolki,plus te pomidorki oczywiscie ...(nie zapominajac o
> przyprawach)..to taki moj przepis wypracowany z kilku innych :-)

Obawiam sie, ze taka fasolka bedzie zbyt rzadka, wyjdzie Ci cos takiego
bardziej zupowatego, pomidory puszczaja duzo soku, i dlatego trzeba dawac
przecier, który jest juz wstepnie odparowany. I zwaz, ze mówimy tu o
przecierze (ja rozumiem, ze chodzi o wytwór domowy), a nie o koncentracie
(wytwór fabryki)
Pozdrowionka - Agnieszka

1. Data: 2004-01-15 09:03:30

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I zwaz, ze mówimy tu o
> przecierze (ja rozumiem, ze chodzi o wytwór domowy), a nie o koncentracie
> (wytwór fabryki)
====
Zła opinia o fabrycznych koncentratach może brać się z tego, że większość z
nich co najwyżej stała obok pomidorów. Łatwo je rozpoznać po cenie, a potem
po wstrętnym smaku potrawy. Pudliszki, mimo, że najdroższe raczej nie
nawalały do tej pory i fasolka z nich na pewno będzie taka jak trzeba.

waldek
====

1. Data: 2004-01-15 10:09:50

Od: "mangha" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przecier, który jest juz wstepnie odparowany. I zwaz, ze mówimy tu o
> przecierze (ja rozumiem, ze chodzi o wytwór domowy), a nie o

Jest jeden świetny patent na znaczne polepszenie smaku i konsystencji
sosu do fasolki - dodaj zupę ogonową z proszku! Proporcje - pół paczki
na litr fasolki.
Napradę polecam, często robię fasolkę po bretońsku (uwielbiam potrawy
fasolowe) i zupa ogonowa zawsze jest dodawana.

--
mangha

Ogień na skraju łąki. Kartofle w popiele. Szopa na brzegu morza. Krzyż
Południa. Daleki Wschód. Daleka Północ. Dziki Zachód. Wielkie Jezioro
Niedźwiedzie. Wyspa Triston de Cuna. Delta Mississipi. Stare domy
Charotenbourga. Albert Camus. Światło poranka.

1. Data: 2004-01-15 11:19:16

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek W wrote:
(...)

> zrobic zasmazke z tluszczu i maki

(...)
Nie robię zasmażki do fasolki. Wystarczy rozgnieść kilka fasolek
i rozgotować je.

Krycha

1. Data: 2004-01-15 12:05:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Jan 2004 12:19:16 +0100, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

> [...]
>(...)

>(...)
>Nie robię zasmażki do fasolki. Wystarczy rozgnieść kilka fasolek

a jak wiadomo o to nietrudno, jak sie sagan zostawi samopas ;))
ja jeszcze na koncu dodaje startej skorki z cytryny - warte
sprobowania!

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-15 13:19:47

Od: "Jowita Kolanowska" <j...@u...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też nie robię zasmażki. Miksuję fasolkę. Wychodzi gęste i bardzo
smaczne.

Jowita

1. Data: 2004-01-15 13:24:45

Od: "Jowita Kolanowska" <j...@u...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wziawszy pod uwage, ze pomidory kosztuja od 7 do 10 zl za kg, wyjdzie z tego
na pewno bardzo droga potrawa.

Ja zawsze dodaje koncentrat Pudliszek + kielbasa + boczek + duzo majeranku i
wszystko jest pyszne.

Jowita

Ciecierzyca
Gdzie Adaś Cukiernik?