Re: pytanko

From: "hipiska" <z...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: pytanko
Date: Wed, 25 Dec 2002 16:47:20 +0100

> Witaj Hipisko! Bardzo mni interesuje ten temat ale nie
> wiem czy nam pozwola i co konkretnie Cie interesuje? Smierc to temat
> rzeka-napisz przynajmniej od czego mamy zaczac?:)))))))
>
> Ola

Cieszę się, ze kogoś jeszcze ten temat interesuje - bardzo chętnie
podyskutuje!
Fakt - to temat rzeka, dlatego wiele nowych wątków wyłoni się pewnie podczas
dyskusji.
A od czego zacząć i cop mnie intersuje?
interesuje mnie całokształt, ogół. Ostatnio na przykład zaczęłam się
zastanawiać nad zachowaniem ludzi, nad ich emocjami w związku ze śmiercią.
nad tym jak reagują ludzie po zetknięciu się ze smiercią.
Wielu ludzi mówi, ze boi się śmierci.
Ale zastanówmy się tak konkretniej, dogłebniej.
Czego tak naprawdę, konkretnie się boimy i nazywamy to śmiercią...
Bo czym jest śmierć pomijając aspekt religijny, wszelkie przejścia, inne
światy itp
Śmierć to po prostu zakonczenie życia tutaj, organizm przestyaje
funkcjonować, tak?
Wiec czego sie tu boimy...
Ale jakie uczucia kojarzą się nam ze śmiercią
strach, ale też ból. Boimy się bólu. Większośc osóbh chce umrzec szybko i
bezbolesnie. Boimy sie cierpeinia.
Boimy się samotności. Tego, ze zostaniemy w tej chwili sami, ale też tego,
ze my umierając zostawimy rodZine, przyjaciól oraz tego, że ktoś umierajac
zostawi nas samych.
Boimy się o sibie - czy sobie poradzimy, czujemy niepewnosć tego co jest "
po tym":, co nas czeka dalej.
Ake boimy sie też o swoich bliskich - aby oni sobie poradzili....
Co sądzisz na ten temat?
Pozdrawim bardzo serdecznie.
Hipi