pyzy ziemniaczane

1. Data: 2003-11-06 21:16:52

Temat: pyzy ziemniaczane
Od: "ela" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam bardzo serdecznie!
Jesli mozna to bardzo bym prosila o przepis na pyzy ziemniaczane,takie ze
skwarkami,nadziewane mieskiem.Moja rodzinka ma na to duza ochote,a ja
przestalam wierzyc w przepisy z gazet i ksiazek kucharskich po tym jak
zamiast pysznych cepelinkow z ziemniakow mialam zupe ziemniaczano-miesna.

Pozdrawiam i z gory za wszystko DZIEKUJE!

ELKA.

1. Data: 2003-11-06 23:23:01

Temat: Re: pyzy ziemniaczane
Od: "Another" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ela wrote:
> [...]
> ksiazek kucharskich po tym jak zamiast pysznych cepelinkow z
> ziemniakow mialam zupe ziemniaczano-miesna.

Przeczytaj posty parę dni wstecz, a nie rozczarujesz się...

Pozdr,
Another

1. Data: 2003-11-07 09:52:53

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć!
podam ci swój przepis bo jeszcze nigdy nie zawiódł:
ziemniaki surowe stare i dobrze odciśnięte wymieszać z gotowanymi w
proporcji
2/3 surowe
1/3 gotowane
formować kulki na na osolony wrzątek.
Nie ma chyba nic prostszego.
pozdr.

1. Data: 2003-11-07 10:01:50

Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> napisał w
wiadomości news:bofpo9$1jlo$1@foka1.acn.pl...
> [...]
> podam ci swój przepis bo jeszcze nigdy nie zawiódł:
> ziemniaki surowe stare i dobrze odciśnięte wymieszać z gotowanymi w

dokładnie, ale ziemniaki gotowane powinny byc gorące w momencie mieszania,
podobno to cala tajemnica pyz...
pozd

1. Data: 2003-11-07 10:54:31

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławek <s...@w...gazeta.pl> napisał(a):

> dokładnie, ale ziemniaki gotowane powinny byc gorące w momencie mieszania,
> podobno to cala tajemnica pyz...

Połowa tajemnicy, a nawet tylko 1/3. Albo jeszcze mniej.
Liczy sie kto robi, o której godzinie, kiedy, gdzie itd., itp.
Należy zachować pełna staranność i korzystać z doswiadczenia przodków.
A tak naprawdę to gorące daje sie od nowiu do pełni a od pałni
do nowiu przechłodzone. Jak nie wiesz dlaczego to nie pytaj
bo i tak ci nie odpowiem.
;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-11-07 11:00:43

Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nie wiesz dlaczego to nie pytaj
> bo i tak ci nie odpowiem.
wiem, wiem...swiat jest taki skomplikowany...

1. Data: 2003-11-07 11:56:27

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zamiast pysznych cepelinkow z ziemniakow mialam zupe ziemniaczano-miesna.
======
Wczoraj Makłowicz robił cepeliny i wyszły mu. Patrzyłem uważnie jak je
przygotowywał. Nie oszukiwał, ciasto było bez kleju, i wszystko się ładnie
trzymało. Proporcje to kilo startych ziemniaków i 4 szt. ugotowanych plus
skrobia z odstałego soku po tarciu i... nic więcej. Farsze były z sera ze
skwarkami, a drugi grzybowy, wszystko polane litewską śmietaną.

waldek
======

1. Data: 2003-11-20 01:40:10

Od: "FeLicja \(Kasia\)" <i...@h...computer> szukaj wiadomości tego autora

ela wrote:
> po tym jak zamiast pysznych cepelinkow z
> ziemniakow mialam zupe ziemniaczano-miesna.

Cepeliny trzeba wkladac do wrzatku, kazdy z osobna. Czyli wlozyc jeden,
odczekac az woda sie znowu zacznie gotowac i dopiero wkladac nastepny. Ja
swego czasu tez potrafilam zrobic jedynie "zupe cepelinowa" ;-) ale od
czasu gdy Bozenka mi dokladnie wszystko wyjasnila problemy z cepelinami sa
juz przeszloscia ;-)
pozdrawiam
Kasia

maszynki do POP-CORNU